Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. KORHAN ARSLAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. KORHAN ARSLAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. BİLAL AKYÜZ
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik Anlatım
|
Dersin amacı
|
Kromozomal genotipleme metodları hakkında bilgi verilir.
|
Dersin tanımı
|
Kromozomal genotipleme metodu
|
1- |
Kalıtım materyalinin temel özellikleri
|
2- |
DNA yapı ve fonksiyonu
|
3- |
Gen yapı ve fonksiyonu
|
4- |
Kromozom yapı ve fonksiyonu
|
5- |
Mutasyon kavramı
|
6- |
Kromozomal mutasyonlar I
|
7- |
Kromozomal mutasyonlar II
|
8- |
Gen mutasyonları I, Gen mutasyonları II
|
9- |
Vize Sınavı
|
10- |
Polimorfizim
|
11- |
Mutasyon tesbitinde kullanılan moleküler teknikler I
|
12- |
Mutasyon tesbitinde kullanılan moleküler teknikler II
|
13- |
Mutasyon tesbitinde kullanılan sitogenetik teknikler I
|
14- |
Mutasyon tesbitinde kullanılan sitogenetik teknikler II
|
15- |
DNA onarım mekanizmaları
|
16- |
Final Sınavı
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kalıtım materyalinin temel özellikleri hakkında bilgi sahibi olur.
|
2- |
DNA yapı ve fonksiyonu hakkında bilgi sahibi olur.
|
3- |
Gen yapı ve fonksiyonu hakkında bilgi sahibi olur.
|
4- |
Kromozom yapı ve fonksiyonu hakkında bilgi sahibi olur.
|
5- |
Mutasyon kavramı hakkında bilgi sahibi olur.
|
6- |
Kromozomal mutasyonlar hakkında bilgi sahibi olur.
|
7- |
Gen mutasyonları hakkında bilgi sahibi olur.
|
8- |
Polimorfizm hakkında bilgi sahibi olur.
|
9- |
Mutasyn tespitinde kullanılan moleküler teknikler hakkında bilgi sahibi olur.
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Histoloji ve Embriyoloji bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
|
|
2- |
Bilimsel bakışa sahip olur,
|
|
3- |
insan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olur ve buna uygun davranır,
|
|
4- |
Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
|
|
5- |
Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanır
|
|
6- |
Işık mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütme becerisini kazanır,
|
|
7- |
Bilimsel yenilikleri takip eder,
|
|
8- |
Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
|
|
9- |
Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
|
|
10- |
Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
|
|
11- |
Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
1
|
14
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
3
|
30
|
Ödevler
|
5
|
5
|
25
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
1
|
1
|
Laboratuvar
|
5
|
2
|
10
|
Arazi çalışması
|
1
|
1
|
1
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
5
|
2
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
100
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1- J. Darnell, H.Lodish, D.Baltimore (1990): Molecular Cell Biology (2nd Edition), Scientific American Books, New York
2-Gelissen G. Production of Recombinant Proteins. Wiley Interscience. 2005
3- Van Buskirk R., Liyanage U. K. An Electronic Companion to Molecular Cell Biology, Cogito Learning Media Inc. 1997
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|