Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Histoloji-embriyoloji (yüksek Lisans) > KROMOZOMAL GENOTİPLE METODLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KROMOZOMAL GENOTİPLE METODLARI İkinci düzey VZT 663 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. KORHAN ARSLAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. KORHAN ARSLAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. BİLAL AKYÜZ
Dersin veriliş şekli Teorik Anlatım
Dersin amacı Kromozomal genotipleme metodları hakkında bilgi verilir.
Dersin tanımı Kromozomal genotipleme metodu

Dersin içeriği
1- Kalıtım materyalinin temel özellikleri
2- DNA yapı ve fonksiyonu
3- Gen yapı ve fonksiyonu
4- Kromozom yapı ve fonksiyonu
5- Mutasyon kavramı
6- Kromozomal mutasyonlar I
7- Kromozomal mutasyonlar II
8- Gen mutasyonları I, Gen mutasyonları II
9- Vize Sınavı
10- Polimorfizim
11- Mutasyon tesbitinde kullanılan moleküler teknikler I
12- Mutasyon tesbitinde kullanılan moleküler teknikler II
13- Mutasyon tesbitinde kullanılan sitogenetik teknikler I
14- Mutasyon tesbitinde kullanılan sitogenetik teknikler II
15- DNA onarım mekanizmaları
16- Final Sınavı
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kalıtım materyalinin temel özellikleri hakkında bilgi sahibi olur.
2- DNA yapı ve fonksiyonu hakkında bilgi sahibi olur.
3- Gen yapı ve fonksiyonu hakkında bilgi sahibi olur.
4- Kromozom yapı ve fonksiyonu hakkında bilgi sahibi olur.
5- Mutasyon kavramı hakkında bilgi sahibi olur.
6- Kromozomal mutasyonlar hakkında bilgi sahibi olur.
7- Gen mutasyonları hakkında bilgi sahibi olur.
8- Polimorfizm hakkında bilgi sahibi olur.
9- Mutasyn tespitinde kullanılan moleküler teknikler hakkında bilgi sahibi olur.
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Histoloji ve Embriyoloji bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
2- Bilimsel bakışa sahip olur,
3- insan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olur ve buna uygun davranır,
4- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
5- Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanır
6- Işık mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütme becerisini kazanır,
7- Bilimsel yenilikleri takip eder,
8- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
9- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
10- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
11- Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 1 1
Laboratuvar 5 2 10
Arazi çalışması 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 2 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1- J. Darnell, H.Lodish, D.Baltimore (1990): Molecular Cell Biology (2nd Edition), Scientific American Books, New York 2-Gelissen G. Production of Recombinant Proteins. Wiley Interscience. 2005 3- Van Buskirk R., Liyanage U. K. An Electronic Companion to Molecular Cell Biology, Cogito Learning Media Inc. 1997
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar