Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Sinif Öğretmenliği > EĞİTİM PSİKOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ Birinci düzey MB 104 Zorunlu 2 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SEYHAN EKİNCİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SEYHAN EKİNCİ AYDIN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı öğrencilere gelişim kuramları ve öğrenme kuramları ile eğitime uygulamaları arasında ilşki kurmaları bilgi ve beceri kazanmalarıdır.
Dersin tanımı Gelişim ve öğrenmeye ilişkin kavramları yararlanarak öğrencilerde istendik davranışlar oluşturmak olası engelleri önlemek.

Dersin içeriği
1- Eğitim, gelişim ve öğrenmeyle ilişkili kavramları
2- Eğitim, gelişim ve öğrenmeyle ilişkili kavramlar
3- Bilişsel gelişim ve dil gelişimi
4- Duygusal gelişim
5- Sosyal Gelişim
6- Ahlaki gelişim
7- Kişilik gelişimi
8- Kişilik gelişimi
9- Bireysel farklılıkların öğretim sürecine ve öğrenme sürecine etkisi
10- Gelişim psikolojisinin öğretmenlik alanında uygulanmasına yönelik uygulamalar
11- Öğrenme kuramları
12- Öğrenme kuramları
13- Öğrenmeyi etkileyen faktörler
14- Öğrenmede farklı yaklaşımlar
15- Motivasyon kuramı
16- Sınav
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Eğitim, gelişim ve öğrenmeyle ilişkili kavramları kavrar.
2- Bilişsel, duyuşsal, sosyal ve ahlaki gelişim dönemlerini kavrar.
3- Bireysel farklılıkların öğretim sürecine ve öğrenme algısına etkisini açıklar.
4- Öğrenme kuramları ve süreçlerini anlama, öğrenme süreçlerine uygun öğrenme ortamı oluşturmaya istekli olur.
5- Eğitim psikolojisi bakış açısını ve yaklaşımlarını kişiliği ve alanıyla bütünleştirir.
6- Temel öğrenme kuramlarını kavrar.
7- Öğrenme ve gelişim psikolojisinin öğretim süreçleri üzerindeki etkisinin farkında varır.
8- --
9- --
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel kavramlar ve olgular bilgisine sahiptir.
2- İlkokul eğitiminde öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri, sınıf yönetimi ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3- İlkokul öğrencileri için ders kitabı ve çocuk kitabı seçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
4- Bilimsel bilginin kaynağı, sınırları, kapsamı, güvenilirliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
5- İlkokul öğrencilerinin gelişim, öğrenme, öğrenme güçlükleri ve gereksinimleri bilgisine sahiptir.
6- İlkokul eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
7- İlkokul eğitimi ile ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşma yollarını bilir ve kullanır.
8- İlkokul eğitimi ile ilgili bilimsel bir problemi ele alır, inceler ve çözüm yolları üretir.
9- İlkokul eğitiminde geleneksel ve güncel öğrenme-öğretme yaklaşım, strateji, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
10- Felsefe, psikoloji, tarih, coğrafya, hukuk, antropoloji ve sosyoloji alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
11- Çeşitli sosyo-kültürel çevrelerde bulunur, toplumsal sorumluluk alır, çeşitli projelere katılır ve sonuçlarını paylaşır.
12- Mesleki yetkinliklerini ve yeterliliklerini tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanarak zayıf yönlerini geliştirir.
13- Mesleki olarak kendini sürekli yeniler ve bu yönde olumlu bir tutum geliştirir.
14- En az bir yabancı dili kullanarak (B1 düzeyinde) alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurar.
15- Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sanatsal ve kültürel etkinlikleri takip eder ve etkinliklere aktif bir şekilde katılır.
16- Öğretmenlik mesleği ile ilgili olarak insan haklarına, demokratik, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere ve mesleki yasa ve yönetmeliklere uygun davranır.
17- Türkçeyi hem yazılı hem de sözlü olarak sosyal ve akademik ortamlarda doğru ve etkili bir şekilde kullanır.
18- Temel matematik ve temel fen bilimleri alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     70
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Selçuk, Z. (2007). Eğitim psikolojisi. Nobel. ISO 690
Yardımcı Kaynaklar Arı, R. (2008). Eğitim psikolojisi. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.

Ders ile ilgili dosyalar