Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İLERİ İNGİLİZCE-II |
Birinci düzey |
UGMB 118 |
Zorunlu |
2 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ERKAN ÖZDOĞAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ NAZIM ŞANLI
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı, öğrencilerin tüm seviyelerdeki okuma metinlerini anlayabilmesi için ve konuşma yeteneklerini geliştirmesi için okuma stratejilerini öğretmektir.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste öğrenciler, ileri seviyedeki okuma metinlerini inceleyecekler ve sınıf içersinde okuduklarından anladıklarını sözlü olarak aktaracaklar.
|
1- |
Gramer çalışması , Noun Clause
|
2- |
Gramer çalışması , Noun Clause
|
3- |
Gramer çalışması , Noun Clause
|
4- |
Kısa metinler üzerinde çalışma , Adverb Clause
|
5- |
Kısa metinler üzerinde çalışma , Adverb Clause
|
6- |
Kısa metinler üzerinde çalışma , Adverb Clause
|
7- |
Kısa metinler üzerinde çalışma , Adjective Clause
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Kısa metinler üzerinde çalışma , Adjective Clause
|
10- |
Kısa metinler üzerinde çalışma , Adjective Clause
|
11- |
Kısa metinler üzerinde çalışma , Adjective Clause
|
12- |
Okunan parça hakkında tartışma , Cleft Sentences
|
13- |
Okunan parça hakkında tartışma , Inversion Sentences
|
14- |
Okunan parça hakkında tartışma , General Review
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Temel İngilizce seviyesinde dil bilgisi kurallarını uygular.
|
2- |
Temel İngilizce seviyesindeki metinleri düzenler.
|
3- |
İngilizce metinden mantıksal bir sonuç çıkarır.
|
4- |
Metinlerden çıkardığı mantıksal sonucu İngilizce olarak ifade edebilir.
|
5- |
Öğrendiği temel İngilizceyi günlük hayattaki durumlarda uygular.
|
6- |
Yabancılarla rahatlıkla iletişime geçebilir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mesleki uygulamalarda ve örgütlerde etkin olarak yer alan, sürekli öğrenimle kendisini geliştiren, güçlü iletişim kurabilen, takım çalışması yapabilen, çok disiplinli ortamlarda görev alabilen teknik eleman yetiştirebilmek.
|
|
2- |
Havacılık standartları ile ilgili yeterli bilgi birikimine sahip olmak.
|
|
3- |
Alanındaki bakım uygulamaları için gerekli olan teknik araçları seçip ve kullanabilmek.
|
|
4- |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek.
|
|
5- |
Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilmek.
|
|
6- |
Uluslararası seviyede alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
|
|
7- |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
|
|
8- |
Bilgiye erişebilmek ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilmek, veri tabanları, bakım el kitapları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilmek.
|
|
9- |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak.
|
|
10- |
Alanı ile ilgili şema, teknik resim vb. dökümanları anlayıp, yorumlayabilmek.
|
|
11- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olmak.
|
|
12- |
İngilizce ve Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde kullanmak.
|
|
13- |
Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilmek ve yönetebilmek.
|
|
14- |
Alanındaki kavram, düşünce ve matematiksel ifadeleri anlayabilmek, kullanabilmek, bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek, sorunları tanımlayabilmek, analiz edebilmek, kanıtlara, araştırmalara ve farklı kaynak ve ölçümlerden elde edilen sonuçlara dayalı çözüm önerileri geliştirip, uygun düzeltici eylemde bulunabilmek.
|
|
15- |
Alanıyla ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.
|
|
16- |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilmek.
|
|
17- |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak.
|
|
18- |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olmak.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
6
|
3
|
18
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
88
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Grammar in use, English Dict. , Reader And Work, Reading Words.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Ders notları
|
|