Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği > EĞİTİM SOSYOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EĞİTİM SOSYOLOJİSİ Birinci düzey BSÖ103 Zorunlu 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ HAYATİ ARSLAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞR.GÖR.RAHMİ YALÇIN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE- UZAKTAN EĞİTİM
Dersin amacı Sosyolojinin tanımı .Sosyolojinin alt dalları, Eğitim sosyolojisinin tanımı, kapsamı ve gelişimi, Sosyalleşme süreci, Eğitimin toplumsal işlevleri, Yabancılaşma ve eğitim, Sosyal hareketlilik ve eğitim, Göç, Medya, Küreselleşme ve bunların eğitim sistemine etkisi, Toplumsal bir sistem olarak okul, Okul-çevre ilişkisi, Okul ve şiddet
Dersin tanımı Sosyoloji ve temel kavramlarının açıklanması ve eğitimle ilişkilendirilmesi,

Dersin içeriği
1- sosyoloji ve eğitim tanımları,eğitimin amacı
2- sosyoloji ve İbni haldun un eğitim anlayışı
3- sosyoloji ve İbni haldun un eğitim anlayışı
4- sosyoloji ve eğitim kurumu
5- sportif olayı etkileyen ekonomik ve sosyal faktörler
6- sosyolojide araştırma teknikleri
7- Eğitimin kültürel temelleri,
8- Eğitimde Küreselleşme
9- okullarda sosyometrik çalışma
10- okullarda anket çalışmaları çalışma
11- Eğitim-İletişim ve demokrasi
12- mülakat ve bilgi toplama
13- Okul-çevre ilişkileri ve şiddet
14- Toplumsal bir sistem olarak okul ve sınıf
15- FİNAL SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Eğitim sosyolojisinin temel kavramlarını ve gelişimini açıklayabilecek,
2- Toplum, eğitim ve toplumsal kurumları tanımlar,
3- Eğitim sosyolojisinde çeşitli kuramları karşılaştırır,
4- Eğitim sosyolojisi kuramlarını değerlendirir,
5- Eğitimin ve okulların toplumsal işlevlerini değerlendirebilecek,
6- Eğitim sistemlerini ve okulları anlamada sosyolojik bakış açısını kullanabilecektir,
7- Sosyolojik bakış açısını tanımlar,
8- Sosyolojik bakış açısını eğitim alanına uyarlar,
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
2- Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
3- Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
4- Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
5- Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6- Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
7- Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
8- Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
9- Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
10- Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
11- Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
12- Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
13- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
14- Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
15- Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
16- Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 10 20
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 2 5 10
Toplam iş yükü     75
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Tezcan, Mahmut. (2005...2018). Sosyolojik Kuramlarda Eğitim. Anı Yayıncılık, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Ünsal, Serkan ve Çetin, Abdullah (Ed). (2018). Eğitim Sosyolojisi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.

Ders ile ilgili dosyalar