Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Bilgisayar Mühendisliği(yl.yabanci Dil) > GEN EKSPRESYONU BİYOKİMYASI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GEN EKSPRESYONU BİYOKİMYASI İkinci düzey TBT 530 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Temel moleküler genetik bilgisi
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. SEMİH YILMAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Semih Yılmaz
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Ar. Gör. Ahmet Enes Uray
Dersin veriliş şekli Örgün eğitim (yüz yüze)
Dersin amacı Bu dersin amacı öğrencilerin transcripsiyonel aşamadan başlayıp post trascripsiyonel aşamaya kadar gerçekleşen evrelerde genetik bilginin ifadesi ile çeşitli kontrol mekanizmalarını kavratmaktır.
Dersin tanımı Bu derste öğrencilerin hem prokaryotlarda hem de ökaryotlarda temel gen ifadesi konularını kavramaları ve hücrelerin gen ifadesini başlatmalarına neden olan çeşitli biyokimyasal mekanizmaların açıklanması amaçlanmıştır. Ayrıca özellikle tarım, hastalık teşhisi ve bunların engellenmesi gibi konularda bilgilenmelerini sağlamaktır

Dersin içeriği
1- Nükleik asitlerin ve proteinlerin kimyasal ve fiziksel özellikleri
2- Çekirdekte hormon reseptörleri
3- Proteinlerin yapı ve fonksiyonu
4- DNA ve RNA sentezi
5- Transkripsiyon faktörleri
6- Transkripsiyon faktörleri ve RNA polimeraz kompleksi
7- Transkirpsiyon biyokimyası ve genetik bilginin translasyonu
8- ARA SINAV
9- Transkirpsiyon biyokimyası ve genetik bilginin translasyonu
10- Genin yapısı, özelliği ve ifadesi
11- Genin ifadesinin düzenlenmesi ve kontrolü
12- Transkripsiyonel baskılamanın moleküler mekanizması
13- Transkripsiyonel baskılamanın moleküler mekanizması
14- Rekombinant DNA araştırma metodolojisi
15- YARIYIL SONU SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Nükleik asit moleküllerinin fiziksel ve kimyasal özelliklerini açıklama
2- Gen regülasyonunun altında yatan nedenlerin anlaşılması ve bu alandaki bilgilerimize ne tür kalkı sağladığının anlaşılması
3- Gen ifadesinin baskılanması ile ilgili konuları açıklama
4- Laboratuvar çalışmalarında elde edilen verilerin analizini yapabilme
5- Konular ile ilgili literatür tarama ve değerlendirebilme
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
9- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
10- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 2 8 16
Sunum / Seminer hazırlama 2 5 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 5 10
Laboratuvar 2 5 10
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 2 10 20
Toplam iş yükü     189
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Karl Esser, Robert Brambl, George A. Marzluf. 2004. Biochemistry and Molecular Biology P. M. Dey, J. B. Harborne. 1997. Plant Biochemistry. Keith M. Wilson, John M. Walker. 2010. Principles and Techniques of Biochemistry and Molecular Biology
Yardımcı Kaynaklar Principles of Biochemistry 5th Ed by David L. Nelson and Michael M. Cox

Ders ile ilgili dosyalar