Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Malzeme Bilimi ve Mühendisliği (doktora) > BİYOMEDİKAL SİSTEMLERDE DİFERANSİYEL DENKLEMLER VE UYGULAMALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİYOMEDİKAL SİSTEMLERDE DİFERANSİYEL DENKLEMLER VE UYGULAMALARI Üçüncü düzey BMM 514 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. FATMA LATİFOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Yrd. Doç .Dr. Fatma LATİFOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Sınıf dersleri: Haftada 3 saat teorik temeller.
Dersin amacı Bu ders fizyolojik kontrol sistemleri konularında temel kavramlarını, çözüm metodalarını ve operasyonel tekniklerini ve uygulamaları konularını öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin tanımı -

Dersin içeriği
1- Sistem analizi; Karalılık Analizleri; kararlılık geçiş durum cevabı, Root Locus eğrileri, Routh Hurwitz Kararlılık kriterleri, Nyquist Kriterleri,
2- Karalılık Analizleri; Cheyne-Stokes modeli, Işık reflex sisteminde kararlılık analizi
3- Fizyolojik kontrol sistemlerinin tanımlanması: Nonparametrik ve parametrik tanımlama metodları
4- Fizyolojik kontrol sistemlerinin tanımlanması: Parametre tanımlamalarında problemler, Açık Döngülü kapalı döngülü sistemlerin tanımlanması
5- Fizyolojik kontrol sistemlerinin tanımlanması : Açık Döngülü kapalı döngülü sistemlerin tanımlanması
6- Fizyolojik Kontrol sistemlerinde Optimizasyon; Negatif geribeslemeli sistemlerde optimizasyon
7- Fizyolojik Kontrol sistemlerinde Optimizasyon: Tek parametreli optimizasyon, kısıtlamalı optimizasyon
8- Fizyolojik Kontrol sistemlerinde Optimizasyon : , fizyolojik değişkenlerin adaptif kontrolü
9- Fizyolojik kontrol sistemlerinin nonlineer analizi; Lineer kapalı döngülü sistemlere karşın nonlineer yapılar
10- Fizyolojik kontrol sistemlerinin nonlineer analizi; , Faz uzay analizi, Nonlineer osilatörler,
11- Fizyolojik kontrol sistemlerinin nonlineer analizi; Fonksiyon Metodunun tanımı, Neuronal dinamiğin modellenmesi
12- Fizyolojik kontrol sistemlerde kompleks dinamik; Geciktirilmiş geribeslemeli nonlineer kontrol sistemleri
13- Fizyolojik kontrol sistemlerde kompleks dinamik: Kublajlı Nonlineer osilatörler-günlük ritim modeli
14- Fizyolojik kontrol sistemlerde kompleks dinamik: Zamanla değişen kapalı döngülü sistemler -Uyku apne durumu modeli, geribeslemeli sistemlerde gürültü yayılımı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Biyolojik kontrol sistemleri kavramların, çözüm metotlarının ve operasyonel tekniklerinin ve uygulamaların anlaşılması
2- Vücut kontrol sistemlerini, formüle etme ve çözme becerisi
3- Temel sistem analizi yapabilme
4- Mühendislik ve fizyolojik kontrol sistemleri arasındaki farkları açıklayabilmek
5- Matlab simulink ile fizyolojik kontrol sistemlerini yorumlayabilme
6- Nonlineer Fizyolojik Kontrol Sistemlerinin Tanımlanması.
7- Nonlineer Fizyolojik Kontrol Sistemlerinin Karmaşık Dinamik Çözümleri.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi.
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama.
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi.
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi.
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
7- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
9- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi.
10- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 15 30
Sunum / Seminer hazırlama 2 20 40
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 18 18
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 4 5 20
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Michael C.K., Physiological Control Systems, 1999
Yardımcı Kaynaklar Mathematical and Computer Modeling of Physiological Systems,Vincent C. Rideout, Prentice Hall biophysics & bioengineering series, 1991; Modeling And Control In Biomedical Systems, B.w. Patterson, Elsevier Science Ltd;Modelling methodology for physiology and medicine, Ewart R. Carson,Claudio Cobelli, Academic Press,2001.

Ders ile ilgili dosyalar