Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. FATMA LATİFOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Yrd. Doç .Dr. Fatma LATİFOĞLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Sınıf dersleri: Haftada 3 saat teorik temeller.
|
Dersin amacı
|
Bu ders fizyolojik kontrol sistemleri konularında temel kavramlarını, çözüm metodalarını ve operasyonel tekniklerini ve uygulamaları konularını öğretmeyi amaçlamaktadır.
|
Dersin tanımı
|
-
|
1- |
Sistem analizi; Karalılık Analizleri; kararlılık geçiş durum cevabı, Root Locus eğrileri, Routh Hurwitz Kararlılık kriterleri, Nyquist Kriterleri,
|
2- |
Karalılık Analizleri; Cheyne-Stokes modeli, Işık reflex sisteminde kararlılık analizi
|
3- |
Fizyolojik kontrol sistemlerinin tanımlanması: Nonparametrik ve parametrik tanımlama metodları
|
4- |
Fizyolojik kontrol sistemlerinin tanımlanması: Parametre tanımlamalarında problemler, Açık Döngülü kapalı döngülü sistemlerin tanımlanması
|
5- |
Fizyolojik kontrol sistemlerinin tanımlanması : Açık Döngülü kapalı döngülü sistemlerin tanımlanması
|
6- |
Fizyolojik Kontrol sistemlerinde Optimizasyon; Negatif geribeslemeli sistemlerde optimizasyon
|
7- |
Fizyolojik Kontrol sistemlerinde Optimizasyon: Tek parametreli optimizasyon, kısıtlamalı optimizasyon
|
8- |
Fizyolojik Kontrol sistemlerinde Optimizasyon : , fizyolojik değişkenlerin adaptif kontrolü
|
9- |
Fizyolojik kontrol sistemlerinin nonlineer analizi; Lineer kapalı döngülü sistemlere karşın nonlineer yapılar
|
10- |
Fizyolojik kontrol sistemlerinin nonlineer analizi; , Faz uzay analizi, Nonlineer osilatörler,
|
11- |
Fizyolojik kontrol sistemlerinin nonlineer analizi; Fonksiyon Metodunun tanımı, Neuronal dinamiğin modellenmesi
|
12- |
Fizyolojik kontrol sistemlerde kompleks dinamik; Geciktirilmiş geribeslemeli nonlineer kontrol sistemleri
|
13- |
Fizyolojik kontrol sistemlerde kompleks dinamik: Kublajlı Nonlineer osilatörler-günlük ritim modeli
|
14- |
Fizyolojik kontrol sistemlerde kompleks dinamik: Zamanla değişen kapalı döngülü sistemler -Uyku apne durumu modeli, geribeslemeli sistemlerde gürültü yayılımı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Biyolojik kontrol sistemleri kavramların, çözüm metotlarının ve operasyonel tekniklerinin ve uygulamaların anlaşılması
|
2- |
Vücut kontrol sistemlerini, formüle etme ve çözme becerisi
|
3- |
Temel sistem analizi yapabilme
|
4- |
Mühendislik ve fizyolojik kontrol sistemleri arasındaki farkları açıklayabilmek
|
5- |
Matlab simulink ile fizyolojik kontrol sistemlerini yorumlayabilme
|
6- |
Nonlineer Fizyolojik Kontrol Sistemlerinin Tanımlanması.
|
7- |
Nonlineer Fizyolojik Kontrol Sistemlerinin Karmaşık Dinamik Çözümleri.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi.
|
|
3- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama.
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi.
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi.
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
|
|
7- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
|
|
9- |
Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi.
|
|
10- |
Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi.
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
2
|
15
|
30
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
20
|
40
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
18
|
18
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
4
|
5
|
20
|
Toplam iş yükü
|
|
|
188
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Michael C.K., Physiological Control Systems, 1999
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Mathematical and Computer Modeling of Physiological Systems,Vincent C. Rideout, Prentice Hall biophysics & bioengineering series, 1991;
Modeling And Control In Biomedical Systems, B.w. Patterson, Elsevier Science Ltd;Modelling methodology for physiology and medicine, Ewart R. Carson,Claudio Cobelli, Academic Press,2001.
|
|