Giriş | English
Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > İnşaat Mühendisliği (y.l.) > İLERİ MATEMATİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İLERİ MATEMATİK İkinci düzey SHA 501 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ MEHMET ERLER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD. DOÇ. DR. MEHMET ERLER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Bu ders sadece yüz yüze öğretim şeklinde yürütülmektedir. Anlatım, Soru-Yanıt, Alıştırma, Problem Çözme
Dersin amacı Yüksek lisans öğrencilerinin matematik yeteneklerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı İLERİ MATEMATİK

Dersin içeriği
1- Lineer uzaylar, lineer bağımsızlık, lineer dönüşümler
2- matris gösterimleri
3- Özdeğer problemleri.
4- Karakteristik ve minimal polinomlar
5- Kompleks fonksiyonlarda limit, süreklilik ve türevlenebilirlik.
6- Özel fonksiyonlar (Faktoriyel, Gama, Beta, Hata, Birim Basamak, Delta ve Green)
7- Midterm
8- Kuvvet Serisi, Taylor ve Mclaurin Açılımları.
9- Adi diferansiyel denklemler ve uygulamaları.
10- Laplace Transformu ile adi diferansiyel denklemlerin çözümleri
11- Kuvvet Serileri ile adi diferansiyel denklemlerin çözümleri
12- Vektör fonksiyonlar
13- Vektör diferansiyel hesabı
14- Gradyent. Diverjans ve Rotasyonel
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Lineer dönüşüm kavramlarını açıklayabilecektir.
2- Matris kavramını açıklayabilecektir.
3- Yüzey kavramını tanımlayabilecektir
4- ileri matematik yöntemleri konusunda uzmanlaşacak
5- problem çözme becerisini üst düzeyde geliştirecek
6- Matematik yöntemlerin seçimi ve uygulan ması konusunda derinlemesine bilgi sahibi olacak.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10- Çağın sorunları hakkında bilgi
11- Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 8 80
Ödevler 5 3 15
Sunum / Seminer hazırlama 5 3 15
Kısa sınavlar 5 2 10
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     186
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İleri Matematik, Murray R. Spiegel
Yardımcı Kaynaklar Ders notları

Ders ile ilgili dosyalar