Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İLERİ MATEMATİK |
Üçüncü düzey |
SHA 501 |
|
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ MEHMET ERLER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD. DOÇ. DR. MEHMET ERLER
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Bu ders sadece yüz yüze öğretim şeklinde yürütülmektedir. Anlatım, Soru-Yanıt, Alıştırma, Problem Çözme
|
Dersin amacı
|
Yüksek lisans öğrencilerinin matematik yeteneklerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
İLERİ MATEMATİK
|
1- |
Lineer uzaylar, lineer bağımsızlık, lineer dönüşümler
|
2- |
matris gösterimleri
|
3- |
Özdeğer problemleri.
|
4- |
Karakteristik ve minimal polinomlar
|
5- |
Kompleks fonksiyonlarda limit, süreklilik ve türevlenebilirlik.
|
6- |
Özel fonksiyonlar (Faktoriyel, Gama, Beta, Hata, Birim Basamak, Delta ve Green)
|
7- |
Midterm
|
8- |
Kuvvet Serisi, Taylor ve Mclaurin Açılımları.
|
9- |
Adi diferansiyel denklemler ve uygulamaları.
|
10- |
Laplace Transformu ile adi diferansiyel denklemlerin çözümleri
|
11- |
Kuvvet Serileri ile adi diferansiyel denklemlerin çözümleri
|
12- |
Vektör fonksiyonlar
|
13- |
Vektör diferansiyel hesabı
|
14- |
Gradyent. Diverjans ve Rotasyonel
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Lineer dönüşüm kavramlarını açıklayabilecektir.
|
2- |
Matris kavramını açıklayabilecektir.
|
3- |
Yüzey kavramını tanımlayabilecektir
|
4- |
ileri matematik yöntemleri konusunda uzmanlaşacak
|
5- |
problem çözme becerisini üst düzeyde geliştirecek
|
6- |
Matematik yöntemlerin seçimi ve uygulan ması konusunda derinlemesine bilgi sahibi olacak.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
8
|
80
|
Ödevler
|
5
|
3
|
15
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
3
|
15
|
Kısa sınavlar
|
5
|
2
|
10
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
186
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
İleri Matematik, Murray R. Spiegel
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Ders notları
|
|