Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. SÜLEYMAN DOĞANAY
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Salahattin Polat
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş. Gör. Fatma BEtül ALtıntaş
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Metin Tenkidi hakkındaki farklı görüşleri, Kur’ân ve Sünnette metin tenkidinin yapıldığını bilmek. Metin Tenkidi ile ilgili kavramları bilmek, metin tenkidinin yapılış şeklini kavramak.
|
Dersin tanımı
|
Metin tenkidi konusuna farklı yaklaşımlar sergilendiğini bilir, Kur’ân ve Sünnette metin tenkidi yapıldığını bilir, uydurma hadislere karşı alimlerin sergiledikleri tavrı bilir, metin tenkidi ile ilgili kavramları ve metin tenkidi metodlarını bilir ve metin tenkidi yapabilme kabiliyetini kazanır.
|
1- |
Metin ve Nakd Kelimeleri
|
2- |
Metin Tenkidi Konusuna Yaklaşımlar
|
3- |
Metin Tenkidi Zarureti
|
4- |
Kur’ân’da Haberlerin Tenkidi
|
5- |
Hadislerde Haberlerin Tenkidi
|
6- |
Sahabenin Haberleri Tenkidi
|
7- |
Alimlerin Uydurma Hadislere Karşı Tavrı
|
8- |
Metin Tenkidi ile İrtibatlı Kavramlar:Muhkem, Müteşabih, Ferd, Garib, Mütabi, Şahid, Muallel, Şaz, Münker.
|
9- |
Metin Tenkidi ile İrtibatlı Kavramlar: Esbâb-u Vürûd, Garîbu’l-Hadis, Nâsih-Mensûh, Muhtelifu’l-Hadis.
|
10- |
Hadislerin Kur’ân’a Arzı
|
11- |
Hadisin Diğer Hadislere Arzı
|
12- |
Hadisi Akla Arzetmek
|
13- |
Hadisin Tarihi Bilgilere ve Müsbet İlim Verilerine Arzı
|
14- |
Hadisin Üslup Tenkidini Yapmak
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Metin Tenkidi konusuna farklı yaklaşımlar sergilendiğini bilir.
|
2- |
Kur’ân ve Sünnette metin tenkidi yapıldığını ve uydurma hadislere karşı alimlerin sergiledikleri tavrı bilir.
|
3- |
Metin tenkidi ile ilgili kavramları, metin tenkidi metodlarını bilir ve metin tenkidi yapabilme kabiliyetini kazanır.
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Öğrencinin seçtiği derslerde ayrıntılı ve derinlemesine bilgi sahibi olmaktadır
|
|
2- |
Mezunlar Kamu Hukuku Doktoru Ünvanı almaktadır
|
|
3- |
Eğitim süresince elde edilen bilgiler öğrencilere mesleklerine katkı sağlamaktadır
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
5
|
60
|
Ödevler
|
5
|
4
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
2
|
6
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
156
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
60
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
5
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Salahattin Polat: Metin Tenkidi
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Müsfir b. Gurmullah ed-Dümeynî: Hadiste Metin Tenkidi Metodları; Mustafa Ertürk: Metin Tenkidi ve Fiten Hadisleri
Enbiya Yıldırım: HAdiste Metin Tenkidi
|
|