Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > İngiliz Dili ve Edebiyati > ÇAĞDAŞ KADIN EDEBİYATI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇAĞDAŞ KADIN EDEBİYATI Birinci düzey ELIT422 Seçmeli 8 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Ingilizce
Koordinatör DOÇ. DR. İFAKAT BANU AKÇEŞME
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Ders anlatımı, öğrenci sunumları, sınıf içi tartışma
Dersin amacı Tarihler boyunca kadının temsili ve bu temsilin kültür ve edebiyat dünyasına olan yansımalarını feminist edebiyat eleştiri kuramları kapsamında incelemek. Cinsiyet ve cinsiyetle ilgili terimlerin günlük hayat ve edebiyata aktarımının analizini gerçekleştirmek.
Dersin tanımı Öğrencilerin cinsiyetle ilgili terimlerin kavramasını ve bunların feminist edebiyat eleştirisi bağlamında incelenmesini amaçlar.

Dersin içeriği
1- Definitions of Feminism Essentialism Introducing Waves of Feminism
2- Wife of Bath’s Tale, Geoffrey Chaucer Article: The Wife of Bath''s Ideal Marriage and Late Medieval Ideas about the Domestic Sphere Mary Wollstonecraft - A Vindication of the Rights of Woman
3- Women in Puritanism Anne Bradstreet’s Prologue Arthur Miller’s The Crucible
4- Psychoanalysis and Feminism Short story:The Yellow Wallpaper
5- Woman and Literature How To Suppress Women’s Writing by Joanna Russ Gynocriticism and Elaine Showalter
6- French Feminism Cixous, Irigaray and Kristeva
7- Marxist Feminism “Marxist Feminism in Praxis” (76-92), from Feminist Theory and Literary Practice by Deborah L. Madsen Mrs. Warren''s Profession by Bernard Shaw
8- Black Feminist Theory Toward a Black Feminist Criticism, Barbara Smith
9- Post-Colonial Feminism -I
10- Post-Colonial-II
11- Ecofeminism A White Heron, Sarah One Jewett
12- Postmodern Feminism -I
13- Postmodern Feminism - II
14- Women and Turkish Literature
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kadının tarih, kültür ve edebiyat dünyasındaki konumunun analiz edilmesi
2- Cinsiyetle ilgili terimlerinin öğrenimi
3- Kadın yazın tarihi ve kadının özellikle İngiliz Edebiyatı eserlerinde incelenmesi
4- Edebiyat eleştirileri kapsamında kadının ele alınışının analizi
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
2- Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
3- İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
4- İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
5- Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
6- İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
7- Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
8- Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
9- Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
10- Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
11- Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
12- Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
13- Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
14- Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
15- Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
16- Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
17- Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
18- Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
19- Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
20- Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 4 16
Ödevler 1 1 1
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     76
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar