Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Besin Hijyeni ve Tek.(doktora) > ÇOCUK EDEBIYATI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇOCUK EDEBIYATI Üçüncü düzey SÖP 002 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Türk Dili 1-2
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. AHMET YAMAÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET YAMAÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş.Gör. Büşra Nur Turan
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı sınıf öğretmenliği lisans programında öğrenim gören öğretmen adaylarının çocuk, çocukluk, çocuk edebiyatı, okuryazarlık, çocuk kitapları ve çocuk eserlerinde bulunması gereken nitelikler hakkında bilgi, beceri ve tutumlarını geliştirmektir.
Dersin tanımı Bu amaç doğrultusunda çocuk edebiyatı ve çocuk kitaplarının gelişim üzerindeki etkisi irdelenecektir. Ayrıca masal, hikâye, şiir, bilim kitapları, çocuk dergileri ve tekerleme gibi geniş yelpazede yer alan çocuk kitapları, yayın evleri ve yazarları tartışılacaktır. Nitelikli çocuk edebi ürünlerinin içeriksel ve biçimsel özellikleri değerlendirilecektir.

Dersin içeriği
1- Çocuk ve Çocuk Edebiyatı Kavramı Çocuk gelişimi Çocuk edebiyatının önemi
2- Çocuk edebiyatı türleri • Masallar • Masalımsı eserler • Hikâye ve Roman • Biyografiler • Tekerleme Çocuk edebiyatı türleri • Anılar • Gezi Yazıları • Doğa ve Fen olaylarını anlatan eserler (Bilim Kitapları) • Şiirler
3- Çocuk gazete ve dergileri • Bilim Çocuk • Meraklı Minik • TRT Çocuk • 7 Den 70’e Felsefe Çocuk edebiyatında tiyatro ve dramatizasyon Resimli çocuk kitabı ve drama Çocuk yayınlarında aranan nitelikler
4- Dünya Edebiyatından Eserler ve Yazarlar (Masal, Şiir, Hikâye, Roman, Tekerleme, Bilmece)
5- Dünya Edebiyatından Eserler ve Yazarlar(Masal, Şiir, Hikâye, Roman, Tekerleme, Bilmece)
6- Türk Edebiyatın Eserler ve Yazarlar (Masal, Şiir, Hikâye, Roman, Tekerleme, Bilmece)
7- Türk Edebiyatın Eserler ve Yazarlar (Masal, Şiir, Hikâye, Roman, Tekerleme, Bilmece)
8- Şiir Kitapları, Tiyatro ve Dramatizasyon
9- Bilim Kitapları
10- Resimli Çocuk Kitapları
11- Resimli Çocuk Kitapları-Biyografi-Tekerleme
12- Çocuk Felsefe Kitapları
13- Çocuk Yayınevleri ve Eserler
14- Genel Değerlendirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Çocuk, çocukluk ve çocuk edebiyatı kavramlarını bilir.
2- Çocuk kitaplarının çocuklar üzerindeki akademik ve kişisel etkilerini açıklar.
3- Nitelikli çocuk edebiyatı eserlerinin özelliklerini bilir.
4- Masal, hikâye, şiir, bilim kitapları, anı, tekerleme, tiyatro vb. türlerin özelliklerini açıklar.
5- Klasik dünya edebiyatından çeşitli kitapların çocuk gelişimindeki önemini açıklar.
6- Türk edebiyatından çeşitli kitapların çocuk gelişimindeki önemini açıklar.
7- Bilim kitaplarının çocuğun gelişimi üzerindeki önemini açıklar.
8- Çocuk dergilerinin çocuğun gelişimi üzerindeki etkisini açıklar.
9- Çocuk felsefe kitaplarının çocuğun gelişimi üzerindeki etkisini açıklar.
10- Resimli çocuk kitaplarının çocuğun gelişimi üzerindeki etkisini açıklar.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4- Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6- Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7- Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 5 5
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     92
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Lynch-Brown, C., & Tomlinson, C. M. (1998). Essentials of children''s literature. Allyn & Bacon.
Yardımcı Kaynaklar Oğuzkan, A. F. (2001). Çocuk edebiyatı. Anı Yayıncılık. Sever, S. (2010) Çocuk ve Edebiyat. Ankara: Tudem Yayıncılık. Sever, S.(2013) Çocuk edebiyatı ve Okuma Kültürü.Tudem Şirin, M.R. (2007). Çocuk edebiyatına eleştirel bir bakış. Ankara: Kök Yayıncılık. Şirin, M.R. (2007). Çocuk edebiyatı kültürü. Ankara: Kök Yayıncılık.

Ders ile ilgili dosyalar