Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÇOCUK EDEBIYATI |
Üçüncü düzey |
SÖP 002 |
|
3 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Türk Dili 1-2
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. AHMET YAMAÇ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET YAMAÇ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş.Gör. Büşra Nur Turan
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı sınıf öğretmenliği lisans programında öğrenim gören öğretmen adaylarının çocuk, çocukluk, çocuk edebiyatı, okuryazarlık, çocuk kitapları ve çocuk eserlerinde bulunması gereken nitelikler hakkında bilgi, beceri ve tutumlarını geliştirmektir.
|
Dersin tanımı
|
Bu amaç doğrultusunda çocuk edebiyatı ve çocuk kitaplarının gelişim üzerindeki etkisi irdelenecektir. Ayrıca masal, hikâye, şiir, bilim kitapları, çocuk dergileri ve tekerleme gibi geniş yelpazede yer alan çocuk kitapları, yayın evleri ve yazarları tartışılacaktır. Nitelikli çocuk edebi ürünlerinin içeriksel ve biçimsel özellikleri değerlendirilecektir.
|
1- |
Çocuk ve Çocuk Edebiyatı Kavramı
Çocuk gelişimi
Çocuk edebiyatının önemi
|
2- |
Çocuk edebiyatı türleri
• Masallar
• Masalımsı eserler
• Hikâye ve Roman
• Biyografiler
• Tekerleme
Çocuk edebiyatı türleri
• Anılar
• Gezi Yazıları
• Doğa ve Fen olaylarını anlatan eserler (Bilim Kitapları)
• Şiirler
|
3- |
Çocuk gazete ve dergileri
• Bilim Çocuk
• Meraklı Minik
• TRT Çocuk
• 7 Den 70’e
Felsefe
Çocuk edebiyatında tiyatro ve dramatizasyon
Resimli çocuk kitabı ve drama
Çocuk yayınlarında aranan nitelikler
|
4- |
Dünya Edebiyatından Eserler ve Yazarlar (Masal, Şiir, Hikâye, Roman, Tekerleme, Bilmece)
|
5- |
Dünya Edebiyatından Eserler ve Yazarlar(Masal, Şiir, Hikâye, Roman, Tekerleme, Bilmece)
|
6- |
Türk Edebiyatın Eserler ve Yazarlar (Masal, Şiir, Hikâye, Roman, Tekerleme, Bilmece)
|
7- |
Türk Edebiyatın Eserler ve Yazarlar (Masal, Şiir, Hikâye, Roman, Tekerleme, Bilmece)
|
8- |
Şiir Kitapları, Tiyatro ve Dramatizasyon
|
9- |
Bilim Kitapları
|
10- |
Resimli Çocuk Kitapları
|
11- |
Resimli Çocuk Kitapları-Biyografi-Tekerleme
|
12- |
Çocuk Felsefe Kitapları
|
13- |
Çocuk Yayınevleri ve Eserler
|
14- |
Genel Değerlendirme
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Çocuk, çocukluk ve çocuk edebiyatı kavramlarını bilir.
|
2- |
Çocuk kitaplarının çocuklar üzerindeki akademik ve kişisel etkilerini açıklar.
|
3- |
Nitelikli çocuk edebiyatı eserlerinin özelliklerini bilir.
|
4- |
Masal, hikâye, şiir, bilim kitapları, anı, tekerleme, tiyatro vb. türlerin özelliklerini açıklar.
|
5- |
Klasik dünya edebiyatından çeşitli kitapların çocuk gelişimindeki önemini açıklar.
|
6- |
Türk edebiyatından çeşitli kitapların çocuk gelişimindeki önemini açıklar.
|
7- |
Bilim kitaplarının çocuğun gelişimi üzerindeki önemini açıklar.
|
8- |
Çocuk dergilerinin çocuğun gelişimi üzerindeki etkisini açıklar.
|
9- |
Çocuk felsefe kitaplarının çocuğun gelişimi üzerindeki etkisini açıklar.
|
10- |
Resimli çocuk kitaplarının çocuğun gelişimi üzerindeki etkisini açıklar.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
|
|
2- |
Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
|
|
3- |
Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
|
|
4- |
Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
|
|
5- |
Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
|
|
6- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
|
|
7- |
Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
|
|
8- |
Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
|
|
9- |
Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
|
|
10- |
Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
2
|
20
|
Ödevler
|
5
|
2
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
10
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
5
|
5
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
92
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Lynch-Brown, C., & Tomlinson, C. M. (1998). Essentials of children''s literature. Allyn & Bacon.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Oğuzkan, A. F. (2001). Çocuk edebiyatı. Anı Yayıncılık.
Sever, S. (2010) Çocuk ve Edebiyat. Ankara: Tudem Yayıncılık.
Sever, S.(2013) Çocuk edebiyatı ve Okuma Kültürü.Tudem
Şirin, M.R. (2007). Çocuk edebiyatına eleştirel bir bakış. Ankara: Kök Yayıncılık.
Şirin, M.R. (2007). Çocuk edebiyatı kültürü. Ankara: Kök Yayıncılık.
|
|