Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Fizik > FİZİK III
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FİZİK III Birinci düzey FİZ201 Zorunlu 3 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. SEMA YILDIRIM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ENİSE AYYILDIZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Ümit Bayram
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğrencilere fizik eğitiminde gerekli olan temel elektrik ve manyetizma alt yapısının kazandırılması
Dersin tanımı Elektrik Alanları, Elektriksel Potansiyel, Sığa ve Dielektrikler, Akım ve Direnç, Doğru Akım Devreleri, Magnetik Alanlar ve Kaynakları, İndüktans, Alternatif Akım Devreleri.

Dersin içeriği
1- Elektrik yükü ve elektriksel alanı
2- Gauss Kanunu
3- Elektriksel Potansiyel
4- Sığa ve dielektrikler
5- Akım, direnç ve elektromotor kuvvet
6- Doğru akım devreleri
7- Doğru akım devre analizleri
8- Ara sınav
9- Manyetik alan ve manyetik kuvvetler
10- Manyetik alan kaynakları
11- Elektromanyetik etkilenme
12- Etkilenme ve atkileçler
13- Alternatif akım
14- Alternatif akım devre analizleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Elektrik yükünün özelliklerini bilir.
2- Birden fazla elektrik yükünün oluşturduğu elektrik alanın nasıl hesaplandığını öğrenir.
3- Elektrik akısının anlamını ve nasıl hesaplanacağını bilir.
4- Kondansatörlerin yapı ve yük depolama kapasitelerinin nasıl hesaplandığını öğrenir.
5- Bir maddenin özdirenci ve iletkenliğinin anlamını bilir.
6- Seri ve parallel bağlı dirençler içeren devrelerin nasıl analiz edildiğini öğrenir.
7- Manyetik alanın kaynaklarını bilir.
8- Elektrik ve manyetizmayı tam olarak tanımlayan Maxwell denklemlerini öğrenir.
9- Bir devrede elektromanyetik etkilemenin ürettiği emk ile aynı devredeki akımın zamanla değişme oranı arasında nasıl bir bağıntının olduğunu öğrenir.
10- Alternatif akım devrelerinin analizini yapar.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Fiziksel kavramları öğrenme ve bu kavramlarla düşünebilme becerisi kazanır.
2- Doğadaki olay ve olguları gözleme, arkasındaki temel ilkeleri anlama ve ilişkilendirme yeteneğini geliştirir.
3- Doğru soruları sormayı ve bu sorulara yanıt verecek deneyleri tasarlama becerisini geliştirir.
4- Deney yapma ve deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
5- Problemi tanımlama, çözme sonuç çıkarma ve yorumlama becerisi kazanır.
6- Problemin çözümünü zorlaştıran bazı ayrıntıları ihmal ederek, karmaşık ve zor problemleri üstesinden gelinebilir hale getirmek için, idealleştirilmiş model oluşturma becerisi kazanır.
7- Evrende bilinen bütün etkileşmeler (nükleer, gravitasyonel, elektromanyetik) hakkında, mikro ölçekten makro ölçeğe kadar madde ve enerji hakkında bilgi sahibi olur.
8- Tüm mühendislik ve teknolojinin temeli olan fiziğin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlar.
9- Bilgiye ulaşabilme, analiz edip çözüm geliştirebilme becerisi kazanır.
10- Verinin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.
11- Disiplinler arası gruplarda çalışabilme becerisi kazanır.
12- Analitik düşünme, sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneğini kazanır.
13- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazanır.
14- Etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 6 84
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 2 6 12
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 2 1 2
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     189
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Young H.D. ve Freedman A.R. Üniversite Fiziği Cilt II , Çev. Ed.: Hilmi Ünlü,Pearson Education Yayıncılık, 2009.
Yardımcı Kaynaklar 1) Serway R.A, Fen ve Mühendislik için Fizik II (Elektrik ve Manyetizma), ; Çev. Ed: Kemal Çolakoğlu, Palme Yay., 2002. 2) Keller F.J., Gettys W.E., Skove M.J, Fizik II (Elektrik), Çev. Ed.: R.Ömür Akyüz, Literatür Yay., 2006.

Ders ile ilgili dosyalar