Ön koşul dersleri
|
yoktur
|
Eğitimin dili
|
türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ŞERİFE TOKALIOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. UĞUR ŞAHİN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yoktur
|
Dersin veriliş şekli
|
Ders haftada üç saat olmak üzere öğrencilerin de aktif olarak tartışmalara katılımı ile yapılmaktadır.
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin Hidrür Oluşturmalı Atomik Absorpsiyon Spektroskopisi ile ilgili bilgilerinin geliştirilmesi ve artırılması.
|
Dersin tanımı
|
Hidrür oluşturma ve teorisi, hidrürlerin atomlaşması, atomlaşma ortamları, bozucu etkiler, diğer uçucu bileşikler, hidrür oluşturan elementlerin tayinleri.
|
1- |
Temelleri ve genel yaklaşım.
Teorisi
|
2- |
Hidrür oluşturma
|
3- |
Hidrür atomlaşması
|
4- |
Bozucu etkiler
|
5- |
Hidrür oluşturma ve atomlaşma metodları
|
6- |
ARASINAV
|
7- |
Diğer Uçucu Bileşikler
|
8- |
Hidrür oluşturma: Antimon
|
9- |
Hidrür oluşturma: Arsenik
|
10- |
Hidrür oluşturma: Bizmut, Germanyum .
|
11- |
Hidrür oluşturma: Indiyum, kurşun.
|
12- |
Hidrür oluşturma: : Selenyum, Tellur
|
13- |
Hidrür oluşturma: Tallyum
|
14- |
Hidrür oluşturma: kalay
|
15- |
Final sınavı
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
ders kapsamında öğrencilere spektroskopinin temellerinin öğretilmesi hedeflenmektedir.
|
2- |
ders kapsamında öğrencilere atomik absorpsiyon spektrometresinin çalışma prensibinin spektroskopinin öğretilmesi hedeflenmektedir.
|
3- |
ders kapsamında öğrencilere atomik absorpsiyon spektrometresinde kullanılan atomlaştırma tekniklerinin öğretilmesi hedeflenmektedir.
|
4- |
ders kapsamında öğrencilere hidrür oluşturma tekniğinde karşılaşılabilecek problemlere karşı çözüm yollarının öğretilmesi hedeflenmektedir.
|
5- |
ders kapsamında öğrencilere hidrür oluşturma tekniği ile analizi yapılacak türlerin analizlerinin nasıl yapıldığının öğretilmesi hedeflenmektedir.
|
6- |
ders kapsamında öğrencilere hidrür oluşturma tekniği ile elde edilen verilerin nasıl yorumlanması gerektiği öğretilecektir
|
7- |
-
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
3
|
30
|
Ödevler
|
6
|
3
|
18
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
11
|
4
|
44
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
12
|
4
|
48
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
185
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
J. Dedina, D.L. Tsalev, “Hydride Generation Atomic Absorption Spectrometry”, John Wiley & Sons, Chichester,
|
Yardımcı Kaynaklar
|
yoktur
|
|