Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İLKOKULDA TEMEL FEN BİLİMLERİ |
Birinci düzey |
SÖP 104 |
Zorunlu |
2 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. ASLI SAYLAN KIRMIZIGÜL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ESRA KIZILAY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze ve online
|
Dersin amacı
|
Eğitim fakültesinde öğrenim gören sınıfı öğretmeni adaylarına ilkokulda verilen temel fen bilimleri ile ilgili kavramlar bilgisini kazandırmak.
|
Dersin tanımı
|
Doğa/fen bilimlerinin konusu ve ilkeleri, fen biliminin temel kavramları, fen bilimlerinin diğer bilimler arasındaki yeri, tarihi gelişimi, fen bilimleri öğretiminin amaçları, ilkokul programında yer alan
fen bilimleri konularına ilişkin genel bilgiler, özellikleri ve günlük hayattaki karşılıkları ve kullanım
alanları.
|
1- |
Bilim, bilimsel bilgi, fen bilimleri, fen bilimlerinin konuları
|
2- |
Fen bilimleriyle ilgili temel kavramlar, ilkokul programındaki temel fen kavramları
|
3- |
İlkokulda fen bilimleri öğretiminin amaçları, fen öğretim programının amaçları
|
4- |
Gezegenimizi tanıyalım ünitesi, kazanımları, konuları
|
5- |
Yer Kabuğu ve Dünya’mızın Hareketleri ünitesi, kazanımları, konuları
|
6- |
Beş Duyumuz ünitesi, kazanımları, konuları
|
7- |
Besinlerimiz ünitesi, kazanımları, konuları
|
8- |
Kuvveti Tanıyalım ünitesi, kazanımları, konuları
|
9- |
Kuvvetin Etkileri ünitesi, kazanımları, konuları
|
10- |
Maddeyi Tanıyalım ünitesi, kazanımları, konuları
|
11- |
Maddenin Özellikleri ünitesi, kazanımları, konuları
|
12- |
Çevremizdeki Işık ve Sesler ünitesi, kazanımları, konuları
|
13- |
Aydınlatma ve Ses Teknolojileri ünitesi, kazanımları, konuları
|
14- |
Canlılar Dünyasına Yolculuk ünitesi, kazanımları, konuları
|
15- |
İnsan ve Çevre ünitesi, kazanımları, konuları
|
16- |
Elektrikli Araçlar ünitesi, kazanımları, konuları
|
17- |
Basit Elektrik Devreleri ünitesi, kazanımları, konuları
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Bilim, bilimsel bilgi, fen bilimleri, fen bilimlerinin konularını bilir.
|
2- |
Fen bilimleriyle ilgili temel kavramlar, ilkokul programındaki temel fen kavramları bilir.
|
3- |
İlkokulda fen bilimleri öğretiminin amaçları, fen öğretim programının amaçlarını kavrar.
|
4- |
Gezegenimizi tanıyalım ünitesi, kazanımları, konuları bilir.
Yer Kabuğu ve Dünya’mızın Hareketleri ünitesi, kazanımları, konuları bilir.
|
5- |
Beş Duyumuz ünitesi, kazanımları, konuları bilir.
Besinlerimiz ünitesi, kazanımları, konuları bilir.
|
6- |
Kuvveti Tanıyalım ünitesi, kazanımları, konuları bilir.
Kuvvetin Etkileri ünitesi, kazanımları, konuları bilir.
|
7- |
Maddeyi Tanıyalım ünitesi, kazanımları, konuları bilir.
Maddenin Özellikleri ünitesi, kazanımları, konuları bilir.
|
8- |
Çevremizdeki Işık ve Sesler ünitesi, kazanımları, konuları bilir.
Aydınlatma ve Ses Teknolojileri ünitesi, kazanımları, konuları bilir.
|
9- |
Canlılar Dünyasına Yolculuk ünitesi, kazanımları, konuları bilir.
İnsan ve Çevre ünitesi, kazanımları, konuları bilir.
|
10- |
Elektrikli Araçlar ünitesi, kazanımları, konuları bilir.
Basit Elektrik Devreleri ünitesi, kazanımları, konuları bilir.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel kavramlar ve olgular bilgisine sahiptir.
|
|
2- |
İlkokul eğitiminde öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri, sınıf yönetimi ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
|
|
3- |
İlkokul öğrencileri için ders kitabı ve çocuk kitabı seçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
|
|
4- |
Bilimsel bilginin kaynağı, sınırları, kapsamı, güvenilirliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
|
|
5- |
İlkokul öğrencilerinin gelişim, öğrenme, öğrenme güçlükleri ve gereksinimleri bilgisine sahiptir.
|
|
6- |
İlkokul eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
|
|
7- |
İlkokul eğitimi ile ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşma yollarını bilir ve kullanır.
|
|
8- |
İlkokul eğitimi ile ilgili bilimsel bir problemi ele alır, inceler ve çözüm yolları üretir.
|
|
9- |
İlkokul eğitiminde geleneksel ve güncel öğrenme-öğretme yaklaşım, strateji, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
|
|
10- |
Felsefe, psikoloji, tarih, coğrafya, hukuk, antropoloji ve sosyoloji alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
|
|
11- |
Çeşitli sosyo-kültürel çevrelerde bulunur, toplumsal sorumluluk alır, çeşitli projelere katılır ve sonuçlarını paylaşır.
|
|
12- |
Mesleki yetkinliklerini ve yeterliliklerini tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanarak zayıf yönlerini geliştirir.
|
|
13- |
Mesleki olarak kendini sürekli yeniler ve bu yönde olumlu bir tutum geliştirir.
|
|
14- |
En az bir yabancı dili kullanarak (B1 düzeyinde) alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurar.
|
|
15- |
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sanatsal ve kültürel etkinlikleri takip eder ve etkinliklere aktif bir şekilde katılır.
|
|
16- |
Öğretmenlik mesleği ile ilgili olarak insan haklarına, demokratik, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere ve mesleki yasa ve yönetmeliklere uygun davranır.
|
|
17- |
Türkçeyi hem yazılı hem de sözlü olarak sosyal ve akademik ortamlarda doğru ve etkili bir şekilde kullanır.
|
|
18- |
Temel matematik ve temel fen bilimleri alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
14
|
3
|
42
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
14
|
2
|
28
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
114
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
• Ayvacı, H. Ş. (2020). İlkokulda temel fen bilimleri. Pegem Akademi.
• MEB (2018). Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı.
• Şimşek, N. (2019). İlkokulda temel fen bilimleri. Nobel Yayıncılık.
• Yılmaz, N. Y. (Ed.) (2019). İlkokulda temel fen bilimleri. Nobel Yayıncılık.
|
|