Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > İşletme (yüksek Lisans) > PAZARLAMA ARAŞTIRMASI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
PAZARLAMA ARAŞTIRMASI İkinci düzey İŞL 534 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. YUNUS DURSUN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. YUNUS DURSUN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli Konu anlatımı ve örnek olaylar
Dersin amacı Bu dersın amacı, yönetsel kararlarda pazarlama araştırması yöntemlerinden etkin bir şekilde yararlanabilmektir.
Dersin tanımı Pazarlama araştırması yönetsel karar almanın önemli bir parçasıdır. Firmanın çabalarının başarılı olması isteniyorsa, stratejik ve taktiksel kararların doğru ve güvenilir bilgiye dayanması gerekir. Pazarlama araştırması ve teknikleri müşteriler, rakipler ve pazar çevresi hakkında yönetimin değerli bilgiler elde etmelerine imkan sağlar. Yöneticilerin araştırma yöntemlerini ve veri analizlerini anlamaları ve böylece pazar araştırması bilgisini uygun bir şekilde kullanmaları ve bunun karar vermedeki değerini anlamaları büyük öneme sahiptir.

Dersin içeriği
1- Pazarlama araştırmasına giriş
2- Araştırma problemi
3- Araştırma dizaynı
4- Kalitatif araştırma
5- Tanımlayıcı araştırma
6- Nedensellik araştırması
7- Ölçme ve ölçekler
8- Anket formunun dizaynı
9- Örnekleme
10- Veri analizi
11- ANOVA
12- Regresyon ve korelasyon
13- Faktör analizi
14- proje sunumları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler sistematik problem analizi için beceriler kazanacak ve yönetim problemlerini uygun pazarlama araştırması problemlerine dönüştürebileceklerdir.
2- Öğrenciler pazarlama araştırması ve onun potansiyel katkılarını ve kısıtlarını değerlendirebilme becerisine sahip olacaklardır.
3- Öğrenciler araştırma probleminin belirlenmesinden verilerin analizine kadar pazarlama araştırmasının tüm aşamalarını öğrenecektir.
4- Öğrenciler, pazarlama dışı alanlarda da karşı karşıya kaldıkları problemlere daha sistematik ve bilimsel yaklaşma becerisine sahip olacaklardır.
5- Öğrenciler, istatistik gibi sayısal alanlardaki bilgi ve becerilerinin problem çözmede nasıl kullanabileceğini uygulamalı olarak görme ve anlama fırsatını elde edeceklerdir.
6- Öğrenciler iş hayatında karşı karşıya kalacakları problemlere daha donanımlı olarak hazır olacaklardır.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanır.
2- Alanında elde ettiği bilgileri farklı disiplinlerle bütünleştirerek yorumlar.
3- Verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri dikkate alarak bilimsel çalışma yapar.
4- Yaptığı bilimsel araştırmaların sonuçlarını sözlü ve yazılı olarak aktarır.
5- Analitik düşünme yeteneğini geliştirerek gerçek hayat problemlerini çözer.
6- Etkin bir yönetim için kullanılabilecek çeşitli karar-destek tekniklerini uygular.
7- İşletme paydaşlarının davranışlarının nedenlerini, oluşum süreçlerini ve sonuçlarını açıklar.
8- Günümüz işletmelerinde uygulanabilecek çağdaş yönetim tekniklerini ve bunların uygulanma gerekçelerini teorik alt yapılarını ve bağlamsal koşulları dikkate alarak listeler ve açıklar.
9- İşletmelerin iç ve dış unsurlarıyla uyumlu, esnekliğini ve rekabet gücünü artıracak stratejik yönetim süreçlerini tasarlar ve uygular.
10- Pazarlama alanında farklı konuları algılar ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
11- Muhasebe ve finansman alanında işletmenin karşılaşabileceği tüm sorunları tespit eder ve çözer.
12- Finansal verileri analiz edecek programları kullanır.
13- Alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve tartışır.
14- Üretim ve hizmet işletmelerinin lojistik ve stoklama faaliyetlerini etkin yönetir.
15- İşletmelerin kaynaklarını verimli kullanması için gereken düzenlemeleri listeler.
16- İşletmenin herhangi bir alanında karşılaştığı problemi matematiksel bir model ile ifade eder ve farklı yöntemlerle çözer.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Ödevler 4 2 8
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 25 25
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 25 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     153
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 40
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Mâhir NAKİP Pazarlamada Araştırma Teknikleri Seçkin Yayıncılık, Ankara
Yardımcı Kaynaklar Kemal KURTULUŞ Pazarlama Araştırmaları Literatür Yayıncılık, İstanbul

Ders ile ilgili dosyalar