Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Makine Mühendisliği > FEN BİLGİSİ DERS KİTABI İNCELEMESİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FEN BİLGİSİ DERS KİTABI İNCELEMESİ Birinci düzey FBÖ 002 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. EBRU EZBERCİ ÇEVİK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. EBRU EZBERCİ ÇEVİK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok.
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Ders kitaplarının geliştirme süreçlerini öğrenerek sahip olması gereken özellikler açısından incelemek.
Dersin tanımı Ders kitabını öğretim programını referans alarak incelemeyi sağlayan bir derstir.

Dersin içeriği
1- Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programını İnceleme
2- Fen Bilimleri Ders Kitaplarını Genel Perspektifte İnceleme
3- Fen Bilimleri Ders Kitaplarını İnceleme - Okul Dışı Öğrenme Açısından İnceleme
4- Fen Bilimleri Ders Kitaplarını İnceleme - Okunabilirlik Açısından İnceleme
5- Fen Bilimleri Ders Kitaplarını İnceleme - Gösterim Türleri Açısından İnceleme
6- Fen Bilimleri Ders Kitaplarını İnceleme - Gösterim Türleri Arasındaki Geçiş Açısından İnceleme
7- Fen Bilimleri Ders Kitaplarını İnceleme - Yenilenmiş Bloom Taksonomisi Açısından İnceleme
8- Fen Bilimleri Ders Kitaplarını İnceleme - Üst Düzey Düşünme Becerileri Açısından İnceleme
9- Fen Bilimleri Ders Kitaplarını İnceleme - Ölçme Değerlendirme Açısından İnceleme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Ders kitabı geliştirme basamaklarını kavrar.
2- İyi bir ders kitabının sahip olması gereken özellikleri bilir.
3- Ders kitabı incelemesinde dikkate alması gereken kriterleri öğrenir.
4- Ders kitaplarının öğretimdeki önemini anlar.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2- 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3- 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4- 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5- 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6- 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7- 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8- 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9- 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10- 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11- 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12- 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13- 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14- 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15- 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     44
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 10 10
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Fen Bilimleri Ders Kitabı (farklı sınıf seviyelerinde)
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar