Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > Uluslararasi İlişkiler > İKTİSADA GİRİŞ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İKTİSADA GİRİŞ I Birinci düzey D-İKT101 Zorunlu 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Dersle ilgili ön koşul yoktur
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET KÖSEOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Oğuzhan TÜRKER, Doç. Dr. Cüneyt DUMRUL, Doç. Dr. Emrah KOÇAK, Doç. Dr. Recep ULUCAK, Dr. Öğr. Üyesi Aytekin ALTIPARMAK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Bu dersin temel amacı öğrencilerin mikro iktisadın temel kavramlarını giriş düzeyinde öğrenmeleri ve bu surette ekonomi ile ilgili gelişmeleri akademik açıdan değerlendirebilmeleridir. Bu ders ile öğrencilerin akademik hayatları boyunca mikro iktisat içerikli derslere bir temel sağlanacaktır.
Dersin tanımı Ders öğrenciye iktisat biliminin konusunu ve iktisadın temel kavramlarını öğretmek, bireysel iktisadi kararları anlama ve yorumlama becerisi kazandıracaktır.

Dersin içeriği
1- İktisat Bilimin Konusu, Yöntemi, Yasaları ve Öteki Bilim Dalları İle İlişkisi
2- İktisadi Sorun: İhtiyaçlar, Kaynaklar ve Tercih Sorunu
3- Talep, Talep Fonksiyonu ve Talep Esnekliği
4- Arz, Arz Fonksiyonu ve Arz Esnekliği
5- Tam Rekabet Piyasasında Fiyat Oluşumu
6- Tüketici Davranışları: Fayda ve Tüketici Tercihi
7- Kısa Dönem Üretim Fonksiyonu ve Verim Yasaları
8- Ara sınav
9- Uzun Dönem Üretim Fonksiyonu ve Eş Ürün Analizi
10- Maliyet Teorisi
11- Tam Rekabet Piyasasında Firma Dengesi
12- Tekel Piyasasında Firma Dengesi
13- Eksik Rekabet Piyasaları; Tekelci Rekabet
14- Eksik Rekabet Piyasaları; Oligopol
15- Faktör Piyasaları ve Üretim Faktörleri Talebi
16- Final sınavı
17- Final sınavı
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler iktisat bilimin konusunu ve mikro iktisadın temel kavramlarını tanımlar.
2- Öğrenciler iktisadi olayları tanır ve diğer olaylardan ayırt ederek tartışır.
3- Öğrenciler kıtlık gerçeğinin sebep olduğu tercih yapma zorunluluğunu açıklar.
4- Öğrenciler tüketicilerin ekonomik karar verme sürecini sınıflandırır.
5- Öğrenciler mal ve hizmetlerin hangi piyasa yapısına girdiğini tespit eder.
6- Öğrenciler farklı piyasa yapılarındaki firmaların dengelerini açıklar.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Uluslararası İlişkiler disiplinine ve onun temel alt-dallarına (Uluslararası İlişkiler, Siyasi Tarih ve Uluslararası Hukuk) ait bilimsel kaynaklarla desteklenen temel teorik, kavramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
2- Sosyal Bilimlerin (iktisat, işletme, hukuk, kamu yönetimi ve maliye gibi) temel alanlarına dair konuları tartışır.
3- Dünya tarihindeki önemli olayları neden-sonuç ilişkileri çerçevesinde analiz eder.
4- Türkiye ve diğer ülkelerin dış politikasına dair öğrendiği teorik bilgiler ve metodolojik olgular çerçevesinde olayları ve gelişmeleri yorumlar.
5- Dış politika-iç politika bağlantısını analiz eder.
6- Uluslararası ilişkilerdeki hukuksal düzenin işleyişini yorumlar.
7- Uluslararası İlişkiler disiplinine ilişkin edindiği teorik ve kavramsal bilgileri uluslararası güncel konulara uygular.
8- Bilimsel kaynakları tarayabilecek ve güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde İngilizce bilgisini kullanır.
9- Uluslararası İlişkiler disiplinindeki teori, kavram ve olguları bilimsel metotlar yoluyla çözümler.
10- Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği düzeyde iletişim ve bilişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanır.
11- Sosyal adalet, sosyal haklar ve çevrenin korunması gibi evrensel değerlerin farkında olarak uluslararası ve ulusal düzeylerde toplumsal gelişmeye katkıda bulunur.
12- Uluslararası ilişkilerdeki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde edindiği ikinci yabancı dil bilgisini kullanır.
13- Bireysel ve grup üyesi olarak Uluslararası İlişkiler alanıyla ilgili bir bilimsel çalışma yapar.
14- Öğrenciler uluslararası meselelere dair teorik bilgilerinden hareketle sunum yeteneklerini kullanırlar.
15- Öğrenciler idari bilimler, protokol, kamu etiği ve mevzuata dair teorik ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     113
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı DİNLER, Zeynel, İktisada Giriş, Ekin Kitabevi, 19. Basım, Bursa, 2013.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar