Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Fizyoloji (doktora) > AŞI HAZIRLAMA YÖNTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
AŞI HAZIRLAMA YÖNTEMLERİ Üçüncü düzey MİK 517 2 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AYKUT ÖZDARENDELİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. AYKUT ÖZDARENDELİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yrd. Doç. Dr. Nurettin ÇANAKOĞLU
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Viral hastalıklara karşı bağışıklık kazanılması, aşı üretimi ve aşı çeşitler konularının öğretilmesidir.
Dersin tanımı Viral hastalıklara karşı bağışıklık kazanılması, aşı üretimi ve aşı çeşitleri konularının öğretilmesini amaçlayan yüksek lisans dersidir.

Dersin içeriği
1- Viral hastalıklara karşı bağışıklık Viral hastalıklara karşı bağışıklık (Demo)
2- Konvansiyonel aşılar Konvansiyonel aşılar (Demo)
3- Attenue canlı virus aşıları Attenüasyon yöntemleri (Demo)
4- Attenue canlı virus aşıları Attenüasyon yöntemleri (Demo)
5- İnaktif aşılar İnaktivasyon yöntemleri
6- İnaktif aşılar İnaktivasyon yöntemleri
7- İnaktif aşılar İnaktivasyon yöntemleri
8- Yeni nesil aşılar İmmunizasyon yolları ve uygulama
9- Sentetik peptit aşılar İmmunizasyon yolları ve uygulama
10- Subunit aşılar İmmunizasyon yolları ve uygulama
11- DNA aşıları İmmunizasyon yolları ve uygulama
12- Anti-idiyotip aşılar İmmunizasyon yolları ve uygulama (Demo)
13- Farklı aşı sınıflarının karşılaştırılması Farklı aşı sınıflarının karşılaştırılması (Demo)
14- Aşılama politikası İmmunizasyon yolları ve uygulama
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Viral hastalıklarda aşılamanın yeri ve öneminin kazandırılması
2- Viral aşılar ve çeşitleri hakkında bilgi verilmesi
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Fizyoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak fizyoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2- Fizyoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3- Fizyoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4- Fizyoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5- Fizyoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6- Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7- Fizyoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8- Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9- Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 20 40
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 1 14
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 14 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 20 40
Toplam iş yükü     197
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Aşı kitabı- Selim Badur
Yardımcı Kaynaklar Aşılar Hazırlama Teknikleri Avantaj ve Dezavantajları-Mustafa ARDA

Ders ile ilgili dosyalar