Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
PROF. DR. CENGİZ DURAN ATİŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Cengiz Duran Atiş Doç. Dr. Okan Karahan
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş.Gör. Serhan İlkentapar
|
Dersin veriliş şekli
|
Normal ders anlatımı.
|
Dersin amacı
|
Deneylerin nasıl yapıldığını öğretmek ve standartlarla uygunluğunun belirlenmesi
|
Dersin tanımı
|
Beton bileşim elemanlarının çimento ve agrega deneyleri, taze ve sertleşmiş beton deneyleri, beton dayanıklılık deneyleri, tahribatsız ve tahribatlı beton deneyleri, betonarme çeliği deneyleri, bordür, parke, beton boru, tuğla, kiremit gibi diğer yapı malzemelerinin deneyleri.
|
1- |
Deneysel Ölçümler
|
2- |
Çimento Deneyleri
|
3- |
Agrega Deneyleri
|
4- |
Taze Beton Deneyleri
|
5- |
Sertleşmiş Beton Deneyleri
|
6- |
Dayanıklılık Deneyleri-1
|
7- |
Dayanıklılık Deneyleri-2
|
8- |
Karot Deneyleri
|
9- |
Tahribatsız Deneyler
|
10- |
Betonarme Çeliği Deneyleri
|
11- |
Bordür ve Parke Deneyleri
|
12- |
Beton Boru Deneyleri
|
13- |
Tuğla ve Kiremit Deneyleri
|
14- |
Deney Sonuçlarının Değerlendirilmesi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Deneylerin nasıl yapıldığını öğrenmek.
|
2- |
--
|
3- |
--
|
4- |
---
|
5- |
--
|
6- |
--
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Çevre Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
|
|
2- |
Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
|
|
3- |
Değişik disiplinlere ait bilgileri Çevre Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
|
|
4- |
Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
|
|
5- |
Çevre teknolojisinde uygulanan son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
|
|
6- |
Lisans seviyesinde ders verebilme yetisine sahip olmak.
|
|
7- |
Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
|
|
8- |
Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
|
|
9- |
Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
|
|
10- |
Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
1
|
20
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
3
|
3
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
5
|
3
|
15
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
1
|
20
|
20
|
Toplam iş yükü
|
|
|
165
|
AKTS
|
|
|
6.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Beton Bileşenleri ve Beton Deneyleri, Yrd.Doç.Dr. Osman Şimşek, Seçkin Yayıncılık AŞ., 2010
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|