Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TIBBİ DOKÜMANTASYON-III |
Birinci düzey |
TDS 203 |
|
3 |
10.00 |
10.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ FATİH ALTAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ FATİH ALTAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Derste; sunuş, buluş yolu ve beceri davranışları stratejileri
Işığında, anlatım, tartışma yöntemleri, soru- cevap, örnek olay, gözlem, gösterip yaptırma vb. teknikler uygulanacaktır.
|
Dersin amacı
|
1.Sağlık enformasyon sistemleni kavrayabilme
2.Hastane enformasyon sistemlerini kavrayabilme
3.Elektronik tıbbi kayıt sistemlerini kavrayabilme
4.Bilgi işlem araçlarının kullanım alanlarını kavrayabilme,
5.Bilgi saklama ortamlarını (Kağıt ortam, manyetik ortam, mikrografi, film arşivi, ) kavrayabilme
6.Sağlık Kuruluşlarında tıbbi dokümantasyon bölümünün kuruluş ve fonksiyonlarını kavrayabilme
7.Hasta dosyaları arşivinin yönetim ve organizasyonunu kavrayabilme
8.Hastane arşivinin örgütlenmesini kavrayabilme
9.Tıp sekreterliği, sağlık ekibi içindeki yeri ve tıp sekreterlerini diğer sekreterlerden ayıran özellikleri açıklayabilme
10.Tıbbi sekreterlerin görevleri, karşılaştıkları güçlükler ve çözüm önerilerini açıklayabilme
11.Tıbbi sekreterlerin görevleri, karşılaştıkları güçlükler ve çözüm önerileri,açıklayabilme
12.Tıbbi sekreterlerin görevleri, karşılaştıkları güçlükler ve çözüm önerileri,açıklayabilme
13.Tıbbi raporun niteliği, türleri, bilgisi
14.Yataksız sağlık kuruluşlarındaki tıbbi doküman ve tıbbi dokümantasyonu kavrayabilme
|
Dersin tanımı
|
Enformasyon sistemleri, elektronik tıbbi kayıt sistemi, bilgi işlem araçları, bilgi saklama ortamları, arşivin yönetim ve organizasyonu, kuruluş ve fonksiyonları, örgütlenmesi, tıp sekreterlerinin sağlık ekibi içindeki yeri ve diğer sekreterlerden ayıran özellikleri, görevleri, karşılaştıkları güçlükler ve çözüm önerileri, tıbbi raporun niteliği, türleri, yataksız sağlık kuruluşlarındaki tıbbi doküman ve dokümantasyon.
|
1- |
Elektronik tıbbi kayıt sistemi
|
2- |
Bilgi işlem araçlarının kullanım alanları,
|
3- |
Bilgi saklama ortamları
|
4- |
Hasta dosyaları arşivinin yönetim ve organizasyonu
|
5- |
Hastane arşivinin örgütlenmesi,
|
6- |
Hastane arşivinin örgütlenmesi,
|
7- |
Tıp sekreterliği, sağlık ekibi içindeki yeri ve tıp sekreterlerini diğer sekreterlerden ayıran özellikler
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Tıbbi sekreterlerin görevleri, karşılaştıkları güçlükler ve çözüm önerileri
|
10- |
Tıbbi sekreterlerin görevleri, karşılaştıkları güçlükler ve çözüm önerileri
|
11- |
Tıbbi raporun niteliği, türleri
|
12- |
Tıbbi raporun niteliği, türleri
|
13- |
Yataksız sağlık kuruluşlarındaki tıbbi doküman ve dokümantasyon
|
14- |
Yataksız sağlık kuruluşlarındaki tıbbi doküman ve dokümantasyon
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sağlık kayıtlarında otomasyonun önemini kavramak
|
2- |
Bilgi saklama ortamlarını öğrenme
|
3- |
Elektronik tıbbi kayıt sistemlerini öğrenme
|
4- |
Tıp sekreterliği, sağlık ekibi içindeki yeri ve tıp sekreterlerini diğer sekreterlerden ayıran özellikleri açıklayabilme.
|
5- |
Tıbbi sekreterlerin görevleri, karşılaştıkları güçlükler ve çözüm önerilerini açıklayabilme.
|
6- |
Yataksız sağlık kuruluşlarındaki tıbbi doküman ve tıbbi dokümantasyonu kavrayabilme.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir.
6. 7.
|
|
2- |
Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
|
|
3- |
Beynin temel yapısını, işleyişini bilir. Alan terminolojisini etkin kullanır.
|
|
4- |
Hekimin talimatı doğrultusunda, elektroensefalografi (EEG), elektronöromiyografi (ENMG), polisomnografi (PSG) gibi elektronörofizyolojik uygulamaları yapar.
|
|
5- |
İşlem süresince hastanın takibini yapar, hastanın durumuyla ilgili gözlemlediği olağan dışı durumları hekime bildirir.
|
|
6- |
İşlemler ve acil durumlar için gerekli cihaz, elektrot, malzeme ve ilaçları hazırlar.
|
|
7- |
İşlem öncesinde cihazların kalibrasyonunu yapar. Ortamın işlemler için uygunluğunu sağlar.
|
|
8- |
İşlem sonunda kullanılan cihaz ve malzemelerin temizlik ve bakımının yapılmasını sağlar.
|
|
9- |
Rutin, uyku sırasında ve video EEG monitorizasyonda EEG çekimlerinin teknik özellikleri ve önemi bilir.
|
|
10- |
Elektronöromiyografide temel kavramları bilir ve basit sinir iletim uygulamalarını yapar.
|
|
11- |
Uyarılmış potansiyel, İntraoperatif monitorizasyon ve polisomnograf incelemesinde temel kavramları bilir ve uygular.
|
|
12- |
Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
|
|
13- |
Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
|
|
14- |
Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
|
|
15- |
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
|
|
16- |
Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
|
|
17- |
Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
|
|
18- |
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
1
|
14
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
1
|
2
|
2
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
1
|
1
|
Kısa sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
2
|
2
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
14
|
7
|
98
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
140
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
0
|
Kısa sınav
|
1
|
0
|
Ödev
|
1
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1.Tıbbi Dokümantasyon ve tıbbi arşivler ( Dr. Ali Erkan Balcı, İzmir -2001)
2.Tıbbi Dokümantasyon ( Artukoğlu A, Kaplan A, Yılmaz A. Ankara- 2002)
3.Tıbbi Dokümantasyon (Uçmaz R. Bursa- 2002)
Temel arşivcilik bilgileri ve arşiv mevzuat düzenlemeleri. Başbakanlık Devlet Arşivleri Genel Müdürlüğü Kurumlararası Arşivcilik ve dokümantasyon semineri. (Binark İ. Ankara- 1989)
5. Tıp Sekreterliği (Tengilimoğlu D, Köksal A.Ankara-2009)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
4.Yönetici ve tıbbi sekreterliği (Tengilimoğlu D, Çıtak N. Ankara – 2003
|
|