Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > İşletme (doktora) > EHL-İ SÜNNET VE TEŞÜKKÜL SÜRECİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EHL-İ SÜNNET VE TEŞÜKKÜL SÜRECİ Üçüncü düzey TİB 700 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ABDULLAH ÖMER YAVUZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. YUSUF BENLİ-PROF. DR. MUHARREM AKOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ARŞ. GÖR.ABDULLAH ÖMER YAVUZ
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Ehl-i Sünnet’in teşekkülünde rol oynayan fikirleri, kavramları, itikadi konuları ve öncü şahsiyetleri tespit etmek.
Dersin tanımı Ehl-i Sünnet ile ilgili kavramların analizini yapar, Ehl-i Sünnet’in teşekkülünü sağlayan nedenlerin karakterini ortaya koyar ve oluşumu gerçekleştiren temel dinamikleri bilir.

Dersin içeriği
1- Ehl-i Sünnet adlandırmasının tarihsel ve teolojik boyutu
2- Ehl-i Bidat adlandırmasını tarihsel ve teolojik boyutu
3- Hadis tedvini ve Ehl-i Sünnetin oluşumdaki rolü
4- Ashabu’l-Hadis ve Ehl-i Sünnetin oluşumdaki rolü
5- Emevi taraftarlığı Ehl-i Sünnetin oluşumdaki rolü
6- Hasan Basrinin siyaset doktrini
7- Hasan Basrinin Kuranı anlama yöntemi dünyayı algılama biçimi
8- Ebu Hanifenin din anlayışı
9- İmam Şafii ve Ehl-i Sünnetin oluşumdaki rolü
10- Ahmed b. Hanbel ve Ehl-i Sünnetin oluşumdaki rolü
11- Kalânisi ve Görüşleri
12- Küllabiye Mezhebi
13- Muhassibi ve Görüşleri
14- İbn Küllab ve Görüşleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Ehl-i Sünnet adlandırmasını tarihsel ve teolojik boyutunu bilir.
2- Ehl-i Sünnet’i oluşumunu gerçekleştiren temel dinamikleri bilir.
3- Hadis tedvin faaliyetin Ehl-i Sünnet’in oluşumundaki rolünü bilir.
4- Hasan Basri ve Ebu Hanife gibi şahsiyetlerin Ehl-i Sünnet’in oluşumundaki rolünü bilir.
5- İmam Şafii, Ahmed b. Hanbel ve İbn Küllab gibi şahsiyetlerin Ehl-i Sünnet’in oluşumundaki rolünü bilir.
6- Muhasibi ve görüşlerini bilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanı ile ilgili nitel ve nicel verileri toplar, bilgisayar destekli programlarla analiz eder ve yorumlar.
2- İşletme bilimi ile ilgili alanlarda özgün bilimsel çalışma yaparak, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur.
3- Yaptığı bilimsel çalışmaları araştırmacılara ve diğer yararlanıcılara makaleler yoluyla yazılı; seminer, sempozyum, konferans ve kongre bildirileri yoluyla sözlü olarak aktarır.
4- İşletme ve çevresine ilişkin ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder, bunların işletme ve çevresi üzerindeki etkilerini tartışır.
5- İşletme bilimi ile ilgili alanlarda (yönetim, muhasebe, finansman, üretim yönetimi, pazarlama, sayısal yöntemler) ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve yönetimsel etik sorunları tespit eder ve bunlara çözüm üretir.
6- İşletmelerde insan kaynaklarının stratejik bir unsur olarak etkin ve verimli bir şekilde yönetilmesinin yollarını açıklar.
7- Bir yeni girişimin nasıl başlatılacağını ve girişimcilik sürecinin nasıl yönetileceğini gösterir ve uygular.
8- İşletmelerin uzun vadede sürdürülebilir rekabet üstünlüğüne sahip olması için izlenmesi gereken stratejik yönetim süreçlerini açıklar.
9- Üretim yönetiminde karşılaşılan problemler ve kullanılan yöntemler hakkında dünyadaki son gelişmeleri ve ortaya çıkan yeni yaklaşımları tartışır.
10- Üretim ve hizmet sektöründeki gerçek olaylar için standart süreleri tespit edip simülasyon modelleri tasarlar ve elde edilen sonuçları yorumlar.
11- Ekonomi, finans, muhasebe ve denetim alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri, bunların işletmeler ve piyasalar üzerindeki etkilerini takip eder ve tartışır.
12- Pazarlamanın temel alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar.
13- Pazarlama biliminin, işletme bölümünün diğer anabilim dallarıyla etkileşimini açıklar ve yeni bakış açıları ile farklı konuları tartışır.
14- İşletmenin farklı alanlarına ilişkin problemleri teorik alt yapılarını ve bağlamsal koşullarını dikkate alarak tartışır.
15- Mevcut bir problemin çözümünde kullanılan yöntemler arasındaki farkları, avantaj ve dezavantajları tartışır.
16- Literatürdeki bir çalışmaya farklı yöntemler uygular ve problemin çözümü için yeni yaklaşımlar ya da yeni yöntemler önerir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 4 5 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 70
Kısa sınav 0 0
Ödev 5 30
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Sönmez Kutlu, İslam Düşüncesinde İlk Gelenekçiler; M. Zeki İşcan, Selefilik
Yardımcı Kaynaklar Mevlüt Özler, İslam Düşüncesinde Ehl-i Sünnet Ehl-i Bid’at Adlandırmaları; Fazlur Rahman, Tarih boyunca İslami Metodoloji Sorunu

Ders ile ilgili dosyalar