Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Enerji Sistemleri Mühendisliği > MÜHENDİSLİKTE DİFERANSİYEL DENKLEMLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MÜHENDİSLİKTE DİFERANSİYEL DENKLEMLER Birinci düzey ESM 201 Zorunlu 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Bu dersi almak için bir ön koşul bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MEHMET TAMER ŞENEL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. HÜSEYİN YAPICI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze eğitim
Dersin amacı Bu dersin amacı Enerji Sistemleri Mühendisliği öğrencilerine mühendislikte karşılaşılan problemleri çözmek amaçlı matematiksel modellerin oluşturulması, bu modellerin sayısal çözüm yöntemleri ile çözülmesi ve çözümlerin matematiksel model kapsamında yorumlanabilme bilgi ve becerisinin kazandırılmasıdır.
Dersin tanımı Mühendislik problemlerinin tanımlanması ve teorik analizinin yapılması anlatılarak çözümlenmeleri için diferansiyel çözüm modeli oluşturmak ve teorik çözüm neticesinde çözüm modelinin değerlendirmesi yapılmaktadır.

Dersin içeriği
1- Mühendislik problemi ve teorik analizi
2- Fiziksel sabitler ve değişkenler
3- Fiziksel sabitler ve değişkenler
4- Diferansiyel çözüm; diferansiyel eleman ve denklem
5- Diferansiyel çözüm; diferansiyel eleman ve denklem
6- Başlangıç ve sınır şartları
7- Başlangıç ve sınır şartları
8- Vize sınavı.
9- Diferansiyel denklemlerin teorik çözümü ve çözüm denklemlerinin değerlendirilmesi
10- Adi diferansiyel denklem sistemleri ve mühendislik uygulamaları
11- Adi diferansiyel denklem sistemleri ve mühendislik uygulamaları
12- Kısmi diferansiyel denklemlere giriş
13- Diferansiyel denklemlerin çözümünde Laplace dönüşümü
14- Diferansiyel denklemlerin çözümünde Laplace dönüşümü
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine katkı sağladı.
2- Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi katkısı sağladı.
3- Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine katkı sağladı.
4- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve araçları kullanma becerisine katkı sağladı.
5- Deney/proje tasarlama, uygulama ve sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerilerine katkı sağladı.
6- Bireysel çalışma becerisine katkı sağladı.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2- Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3- Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
4- - Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
5- Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
6- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
7- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
8- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
9- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
10- Etkin iletişim kurma becerisi
11- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
12- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
13- Çağın sorunları hakkında bilgi
14- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
15- Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
16- Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
17- Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 3 21
Ödevler 7 3 21
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 3 3 9
Ara sınavlara hazırlık 7 2 14
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 3 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     126
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Prof. Dr. Hüseyin YAPICI- ders notları
Yardımcı Kaynaklar Mühendislikte Diferansiyel Denklemler Ziyaddin RECEBLİ - Mehmet ÖZKAYMAK

Ders ile ilgili dosyalar