Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MONEY AND BANKING |
Birinci düzey |
B-İKT305 |
Zorunlu |
5 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Dersin ön koşulu yoktur.
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ MUHAMMED İKBAL DURMUŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. CÜNEYT DUMRUL
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Ders sınıf ortamında yüz yüze eğitim şeklinde teorik olarak işlenmektedir
|
Dersin amacı
|
Lisans düzeyinde genel ekonomi alanında para ve bankacılık konularının teorik çerçevede anlaşılması amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste, paranın ve bankacılığın ekonomik faaliyet için önemi ulusal ve uluslararası düzeyde tartışılacaktır. Öğrenciler paranın tanımını ve sistemde para dolaşımına yardımcı olan farklı finansal kurumları öğreneceklerdir. Ders aynı zamanda, mevduat artırmayı, ticari bankacılığın gelişimini, mevduat yaratmayı ve Türkiye''''deki bankacılık sisteminin kısa tarihçesini de kapsamaktadır.
|
1- |
Paranın tanımı, işlevleri ve standartları
|
2- |
Finansal piyasalar, aracılar ve araçlar
|
3- |
Türk bankacılık sistemi ve işleyişi
|
4- |
Para arzı teorisi ve ticari bankaların mevduat yaratılması
|
5- |
Türkiye Merkez Bankası''''nın yapısı ve para politikasının uygulanmasındaki rolü
|
6- |
Para ve faiz talebi teorileri
|
7- |
Özel finans kuruluşları
|
8- |
Vize sınavı
|
9- |
Bankacılık sistemindeki fon kaynakları ve kullanımları
|
10- |
Uluslararası bankacılık
|
11- |
Bankacılığın düzenlenmesi ve denetlenmesi
|
12- |
Bankacılık teknikleri, sermaye yeterliliği değişim yeterlilikleri, türk bankacılığında risk ağırlıklı sermaye taban oranı
|
13- |
Türkiye''''deki diğer finansal kuruluşlara ilişkin akreditiflere ilişkin kur riskinin yönetilmesi
|
14- |
Merkez Bankası, ticaret bankaları, katılım bankaları, kalkınma ve yatırım bankaları
|
15- |
Türk bankacılık sektörünün mali yapısı ve temel özellikleri
|
16- |
Final Sınavı
|
17- |
Final Sınavı
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenciler genel ekonomi, para ve bankacılık tarihi, para, bankacılık kavramlarını ve uygulamalarını tartışır.
|
2- |
Öğrenciler banka bilanço ve gelir tablosu kalemler itibariyle çeşitli riskler açısından değerlendirir.
|
3- |
Öğrenciler bankaların varlık ve yükümlülüklerine göre risk analizleri yapar.
|
4- |
Öğrenciler para ve sermaye piyasası araçlarını açıklar.
|
5- |
Öğrenciler tüm para konuları, her tür döviz işlemleri, mevduatlar, tüketici kredileri ve ticari bankaların diğer tüketici odaklı servisleri de dahil olmak üzere tüm bankacılık işlemlerini anlar.
|
6- |
Öğrenciler para ve tüm finansal konular teorik ve uygulamalı olarak analiz eder.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İktisadi konular ile ilgili temel kavramları ve ekonomik göstergeleri açıklar.
|
|
2- |
İktisadi olayları, kavram ve teorileri kullanarak açıklar.
|
|
3- |
İktisadi teorilerin ve modellerin işleyişini açıklar ve uygun analiz araçları ile test eder.
|
|
4- |
İktisadi düşüncenin gelişimi ve modern düşünce sistemi içindeki yerini karşılaştırmalı olarak analiz eder ve açıklar.
|
|
5- |
Nitel ve nicel analiz yöntemleri ve araçları veri toplama, analiz etme ve yorumlamada kullanır.
|
|
6- |
Sayısal, sözel ve grafik halinde sunulan iktisadi bilgileri açıklar.
|
|
7- |
İktisadi konularda edindiği bilgi ve becerileri yazılı, sözlü ve görsel araçları kullanarak aktarır.
|
|
8- |
İktisat alanında bir yabancı dili kullanır ve yabancı literatürü takip eder.
|
|
9- |
Karşılaşılması öngörülmeyen karmaşık iktisadi durumlarda, yeni yaklaşımlar geliştirir ve çözüm üretebilir.
|
|
10- |
Bölgesel, ulusal ve küresel ölçekte karşılaşılan iktisadi sorunları analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir.
|
|
11- |
İktisat alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
|
12- |
Bağımsız ve özgün araştırma yapar ve alanındaki temel birincil kaynaklara ulaşır.
|
|
13- |
İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası analiz yapar.
|
|
14- |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal ve bilimsel değerler ile mesleki etik ilkelerine uygun davranır.
|
|
15- |
İş hayatında karşılaşılan hukuksal sorunları çözer.
|
|
16- |
Sermaye piyasaları ile finansal teknikler konusunda sahip olduğu bilgileri kullanarak piyasalardaki gelişmeleri takip eder.
|
|
17- |
Ekonomideki karar birimlerinin davranışlarını bütüncül bir yaklaşımla analiz eder.
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
6
|
72
|
Ödevler
|
1
|
5
|
5
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
124
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
The money, the Financial System and The Economy, R. Glenn Hubbard
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Para Banka ve Finansal Sistem Prof. Dr. Ekrem Erdem, Detay Yayınları 2014
|
|