Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MATEMATİK |
Birinci düzey |
ŞBP101 |
Zorunlu |
1 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ ERCAN BALCI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç. Dr. F. BERNA BENLİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Mesleki derslerde gerekecek temel matematik konularını vermek. Bunun için de matematiksel konularda karşılaşılan problemleri anlayıp çözebilme yeteneği kazandırmak.
|
Dersin tanımı
|
Genel matematik konuları ve bunların uygulamaları.
|
1- |
Kümeler, real sayılar ve kompleks sayılar
|
2- |
Fonksiyonlar, bazı özel fonksiyonlar
|
3- |
Limit, sağ ve sol taraflı limitler, limit kuralları ve bir fonksiyonun limiti
|
4- |
Süreklilik, sürekli fonksiyonlar, sürekli fonksiyonların özellikleri
|
5- |
Türev kavramı, türev alma kuralları, parameterik ve kısmi türev, yüksek mertebeden türevler
|
6- |
Türevin geometrik yorumu, max ve min problemleri
|
7- |
Türevle ilgili teoremler, L''''Hospital kuralı, Rolle ve ortalama değer problemleri
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Belirsiz İntegraller, integral alma yöntemleri, değişken değiştirme ve kısmi integrasyon yöntemi
|
10- |
İndirgeme bağıntıları, basit kesirlere ayırma, trigonometrik integraller
|
11- |
Belirli integraller, belirli integralin özellikleri
|
12- |
İntegralin uygulamaları, alan hesabı
|
13- |
Hacim hesabı, kesit yöntemi, disk yöntemi, kabuk yöntemi
|
14- |
Eğri uzunluğun hesabı, dönel yüzeylerin alanı
|
15- |
Final sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Fonksiyon ve özelliklerini kavrayabilme
|
2- |
Limit kavramını anlayabilme
|
3- |
Fonksiyonların türev ve integrallerini hesaplamak
|
4- |
Maximum-minimum problemlerini çözme
|
5- |
Belirsiz integral hesabı yapabilme
|
6- |
Belirli integral hesabı yapabilme
|
7- |
İntegral yardımı ile alan ve hacim hesaplayabilme
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Kentsel Tasarım
|
|
2- |
Kent ve Bölge Planlama
|
|
3- |
Ulaşım
|
|
4- |
Peyzaj
|
|
5- |
Ekoloji
|
|
6- |
Sosyoloji
|
|
7- |
Şehircilik Tarihi
|
|
8- |
Sanat Tarihi
|
|
9- |
Kentsel Koruma
|
|
10- |
Bilgisayar Destekli tasarım
|
|
11- |
Kentsel Coğrafya
|
|
12- |
Mimarlık Bilgisi
|
|
13- |
Ekonomi
|
|
14- |
Gayrimenkul Değerleme ve Konut
|
|
15- |
İstatistik
|
|
16- |
İmar Hukuku
|
|
17- |
Çizim ve Sunum Teknikleri
|
|
18- |
Planlama Kuram ve Teknikleri
|
|
19- |
Yabancı Dil
|
|
20- |
Genel Kültür
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
44
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Genel Matematik 1, Mustafa Balcı, 1. Baskı, PALME YAYINCILIK (2016).
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Matematik, Dennis G. ZILL, Warren S. WRIGHT (Çev. Ed. İsmail Naci CANGÜL), 4. basımdan çeviri, Nobel Akademik Yayıncılık (2015).
|
|