Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Malzeme Bilimi ve Mühendisliği (doktora) > APPLIED ECOLOGY
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
APPLIED ECOLOGY Üçüncü düzey AGS 585 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili İNGİLİZCE - ENGLISH
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ EVRİM KARAÇETİN BELL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞRETİM ÜYESİ EVRİM KARAÇETİN BELL / ASST. PROF. DR. EVRİM KARAÇETİN BELL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE / FACE TO FACE
Dersin amacı To learn the concepts of ecology and applications of ecology
Dersin tanımı In this course students are expected to discuss the adaptation of ecological principles in their study of interest

Dersin içeriği
1- Environmental Crises
2- Concepts in Ecology: Basic Definitions
3- Concepts in Ecology: Material Cycles
4- Concepts in Ecology: Energy
5- Application of concepts in Ecology: Circular Economy
6- Application of concepts in Ecology: Industrial Ecology
7- Application of concepts in Ecology: Agroecology
8- Student Presentations and Paper Discussions
9- Student Presentations and Paper Discussions
10- Student Presentations and Paper Discussions
11- Student Presentations and Paper Discussions
12- Student Presentations and Paper Discussions
13- Student Presentations and Paper Discussions
14- Student Presentations and Paper Discussions
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Understanding the concepts in ecology
2- Adapting ecological principals into student''s own study area
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi.
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama.
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi.
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi.
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
7- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
9- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi.
10- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 14 42
Ödevler 5 3 15
Sunum / Seminer hazırlama 4 7 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 7 7
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 6 6
Araştırma 1 16 16
Toplam iş yükü     175
AKTS     7.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Latest scientific articles
Yardımcı Kaynaklar Latest scientific articles

Ders ile ilgili dosyalar