Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği > BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETİM PROGRAMLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETİM PROGRAMLARI Birinci düzey BSÖ 210 Zorunlu 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. KENAN KOÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Mehmet Behzat TURAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Yüz yüze - uzaktan eğitim
Dersin amacı Bu dersi alan öğrenciler: Program geliştirme ile ilgili kavramsal ve kuramsal içerikleri açıklayabilir; Türkiye’deki öğretim programları ve program geliştirme çalışmalarını bu kavram ve kuramlar aracılığıyla analiz edebilir.
Dersin tanımı Program geliştirme ile ilgili kavramsal ve kuramsal içerikleri Türkiye’deki öğretim programları ve program geliştirme çalışmalarını bu kavram ve kuramlar aracılığıyla analiz edilmesidir.

Dersin içeriği
1- Program kavramı ve öğreetim programı
2- Beden eğitimi ve spor eğitiminde program geliştirme
3- Beden eğitimi ve sporda eğitim programlarının dayandığı temeller
4- Beden eğitimi ve spor öğretim programın dayandığı temeller
5- Beden eğitimi ve spor öğretim programının içeriği
6- Beden eğitimi ve spor öğretim programını etkileyen hususlar
7- Beden eğitimi ve spor öğretim rogramının düzenine ilişkin temeller
8- Günümüzde Beden eğitimi ve spor öğretim programına yaklaşımlar
9- Beden eğitimi ve sporda eğitim programı tasarımı
10- Beden eğitimi ve spor öğretim programını oluşturan öğeler
11- Beden eğitimi ve spor öğretim amaçlarının sınıflandırılması
12- Beden eğitimi ve spor öğretim programında kullanılan yöntem, araç gereç ve materyaller
13- Beden eğitimi ve spor öğretim programının ölçme ve değerlendirme yaklaşımları
14- Beden eğitimi ve spor öğretim programındaki alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımları
15- Final Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- öğrenciler beden eğitimi ve spor öğretmenliği alanında eğitim programı hazırlar.
2- Program geliştirmeyi ifade eder.
3- Beden eğitimi öğretim programının temel kavramları açıklar
4- Beden eğitim programının kazanımlarını açıklar
5- Öğrenme ve alt öğrenme alanlarını açıklar
6- Programın eğitim durumlarının nasıl düzenlendiğini kavrar
7- Programın ölçme ve değerlendirme boyutunun nasıl düzenlendiğini kavrar.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
2- Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
3- Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
4- Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
5- Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6- Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
7- Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
8- Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
9- Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
10- Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
11- Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
12- Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
13- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
14- Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
15- Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
16- Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 4 8 32
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 2 4 8
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     72
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Büyükkaragöz, S. (1997). Program geliştirme. Konya
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar