Giriş | English

Lisans > Ziraat Fakültesi > Bahçe Bitkileri > KAPSAYICI EĞİTİM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KAPSAYICI EĞİTİM Birinci düzey MB 013 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA ÖZTÜRK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Mustafa Öztürk
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Sosyal bilgiler öğretmen adayları bu ders kapsamında kapsayıcı eğitimin felsefi, ekonomik ve eğitimsel kökenlerini, ilkelerini ve uygulamadaki esaslarını kavrayarak kapsayıcı tutumlar geliştirirler.
Dersin tanımı • Kapsayıcı eğitim: tanımı, içeriği ve önemi; • Kapsayıcı eğitimin hukuki dayanakları; ulusal ve uluslararası mevzuat; • Kapsayıcı eğitimin üç boyutu: Erişim, katılım ve destek • Pedagojik, psiko-sosyal ve fiziki ortam ile okul aile işbirliği açısından kapsayıcılık • Kapsayıcı eğitimde öğretmen rolleri; • Kapsayıcı eğitimde tutum ve değerler; • Kapsayıcı okul ve sınıf, • Kapsayıcı eğitim için eylem planı hazırlama; • Kapsayıcı eğitim uygulamaları.

Dersin içeriği
1- Dersin tanıtımı, hedef, içerik, süreç, değerlendirme yöntemleri ve kaynaklar hakkında bilgilendirme
2- Etkili bir sınıf atmosferi için bir grup bilincinin oluşturulması, bireysel farklıklar ve bunların bir bütün içinde anlamlı hale gelmesi.
3- Kapsayıcı eğitimin tanımı, içeriği, entegrasyon, dışlama ve ayrımcılık kavramları
4- Kapsayıcı eğitimin değerleri, ben kimim etkinliği
5- Kapsayıcı eğitimin gerekçeleri (ekonomik, sosyal, eğitimsel, hukuki)
6- Kapsayıcı eğitimin boyutları: Erişim, katılım ve destek Erişim için okul, politika yapıcılar, öğretmen, aileler ve öğrencilere düşen görevler.
7- Katılım için paydaşlara düşen görevler: Pedagojik ortam, psiko-sosyal ortam, fiziki ortam ve okul-aile işbirliği
8- Fiziki ortam- Evrensel tasarım ilkeleri
9- Pedagojik ortam- Farklılaştırılmış öğretim, materyal tasarımı, öğrenmede evrensel tasarım ilkeleri
10- Sınav haftası
11- Psiko-sosyal ortam- öğrenci gereksinimleri, öğrencileri tanıma, iletişim
12- Psiko-sosyal ortam- öğrenci gereksinimleri, öğrencileri tanıma, iletişim
13- Okul-aile işbirliği
14- Kapsayıcı bir okul ve öğretmenin özellikleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kapsayıcı eğitim kavramının anlamının tarihsel süreçteki değişimini kavrar.
2- Günümüzde Türkiye şartlarında kapsayıcılıktan ne anlamak gerektiğini sorgular.
3- Kapsayıcı eğitimin üç boyutunu ve bunlar bakımından farklı paydaşların ne tür uygulamalar yapması gerektiğini değerlendirir (erişim, katılım, destek).
4- Bir okulda üç boyut bakımından gerçekleştirilebilecek faaliyetleri değerlendirir (fiziki, psiko-sosyal ve pedagojik ortam ile okul aile işbirliği)
5- Kapsayıcı değerleri göz önünde tutarak bir proje hazırlar.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bahçe Bitkileri disiplinine özgü alanlarda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ziraat mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi,
2- Ziraat Mühendisliği Bahçe Bitkileri bölümü ile ilgili karmaşık problemleri belirleme, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi,
3- Bahçe Bitkileri alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, ürünü, modeli gerçekçi kısıtlar ve şartlar altında belirli gereksinimleri karşılayacak ve geliştirecek şekilde tasarlama ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini etkin bir şekilde kullanma ve uygulama becerisi,
4- Ziraat Mühendisliği Bahçe Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme, kullanma, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi,
5- Ziraat Mühendisliği Bahçe Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, arşivleme, metin çözme ve/veya yorumlama becerisi,
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi,
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi,
8- Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama ve yorumlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve talimat verme becerisi,
9- Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi,
10- Mesleki etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi,
11- Ziraat Mühendisliği Bahçe Bitkileri alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık,
12- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri (sürdürülebilirlik, sağlık, çevre ve güvenlik sorunları, ekonomi vb.) ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
13- Bahçe Bitkileri alanında yer alan tüm bitkisel materyalin çoğaltılması, üretimi, korunması, geleceğe aktarımını sağlayabilme ve çevreye duyarlı analitik düşünme becerisi.
14- Bahçe Bitkileri alanında piyasa taleplerine uygun ıslah programlarını oluşturabilme ve gerçekleştirebilme becerisi.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 10 4 40
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     89
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı • Kapsayıcı Eğitim: Öğretmen Yetiştirme Modülü, MEB Yayınları • Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan MEB Personeli İçin El Kitabı, S. Aktekin (Ed.) Yazarlar: M. Öztürk, Ş.T. Cengiz, H. Köksal ve S. İrez. MEB Yayınları.
Yardımcı Kaynaklar • Öğrenmede Evrensel Tasarım, Ed. Semra Demir Başaran, Pegem A Yayınevi • Kuram ve Uygulamada Kapsayıcı Eğitim, Ed. Pınar, Pegem A Yayınevi • Kaynaştırma Sınıfı: Etkili Farklılaştırılmış Öğretim için Stratejiler, M. A. Mastropieri ve T. E. Scruggs, Çeviri Eds. M. Şahin ve T. Altun, Nobel Yayınları.

Ders ile ilgili dosyalar