Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Besin Hijyeni ve Tek.(doktora) > KAPSAYICI EĞİTİM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KAPSAYICI EĞİTİM Üçüncü düzey MB 013 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA ÖZTÜRK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Mustafa Öztürk
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Sosyal bilgiler öğretmen adayları bu ders kapsamında kapsayıcı eğitimin felsefi, ekonomik ve eğitimsel kökenlerini, ilkelerini ve uygulamadaki esaslarını kavrayarak kapsayıcı tutumlar geliştirirler.
Dersin tanımı • Kapsayıcı eğitim: tanımı, içeriği ve önemi; • Kapsayıcı eğitimin hukuki dayanakları; ulusal ve uluslararası mevzuat; • Kapsayıcı eğitimin üç boyutu: Erişim, katılım ve destek • Pedagojik, psiko-sosyal ve fiziki ortam ile okul aile işbirliği açısından kapsayıcılık • Kapsayıcı eğitimde öğretmen rolleri; • Kapsayıcı eğitimde tutum ve değerler; • Kapsayıcı okul ve sınıf, • Kapsayıcı eğitim için eylem planı hazırlama; • Kapsayıcı eğitim uygulamaları.

Dersin içeriği
1- Dersin tanıtımı, hedef, içerik, süreç, değerlendirme yöntemleri ve kaynaklar hakkında bilgilendirme
2- Etkili bir sınıf atmosferi için bir grup bilincinin oluşturulması, bireysel farklıklar ve bunların bir bütün içinde anlamlı hale gelmesi.
3- Kapsayıcı eğitimin tanımı, içeriği, entegrasyon, dışlama ve ayrımcılık kavramları
4- Kapsayıcı eğitimin değerleri, ben kimim etkinliği
5- Kapsayıcı eğitimin gerekçeleri (ekonomik, sosyal, eğitimsel, hukuki)
6- Kapsayıcı eğitimin boyutları: Erişim, katılım ve destek Erişim için okul, politika yapıcılar, öğretmen, aileler ve öğrencilere düşen görevler.
7- Katılım için paydaşlara düşen görevler: Pedagojik ortam, psiko-sosyal ortam, fiziki ortam ve okul-aile işbirliği
8- Fiziki ortam- Evrensel tasarım ilkeleri
9- Pedagojik ortam- Farklılaştırılmış öğretim, materyal tasarımı, öğrenmede evrensel tasarım ilkeleri
10- Sınav haftası
11- Psiko-sosyal ortam- öğrenci gereksinimleri, öğrencileri tanıma, iletişim
12- Psiko-sosyal ortam- öğrenci gereksinimleri, öğrencileri tanıma, iletişim
13- Okul-aile işbirliği
14- Kapsayıcı bir okul ve öğretmenin özellikleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kapsayıcı eğitim kavramının anlamının tarihsel süreçteki değişimini kavrar.
2- Günümüzde Türkiye şartlarında kapsayıcılıktan ne anlamak gerektiğini sorgular.
3- Kapsayıcı eğitimin üç boyutunu ve bunlar bakımından farklı paydaşların ne tür uygulamalar yapması gerektiğini değerlendirir (erişim, katılım, destek).
4- Bir okulda üç boyut bakımından gerçekleştirilebilecek faaliyetleri değerlendirir (fiziki, psiko-sosyal ve pedagojik ortam ile okul aile işbirliği)
5- Kapsayıcı değerleri göz önünde tutarak bir proje hazırlar.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4- Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6- Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7- Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 10 4 40
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     89
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı • Kapsayıcı Eğitim: Öğretmen Yetiştirme Modülü, MEB Yayınları • Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan MEB Personeli İçin El Kitabı, S. Aktekin (Ed.) Yazarlar: M. Öztürk, Ş.T. Cengiz, H. Köksal ve S. İrez. MEB Yayınları.
Yardımcı Kaynaklar • Öğrenmede Evrensel Tasarım, Ed. Semra Demir Başaran, Pegem A Yayınevi • Kuram ve Uygulamada Kapsayıcı Eğitim, Ed. Pınar, Pegem A Yayınevi • Kaynaştırma Sınıfı: Etkili Farklılaştırılmış Öğretim için Stratejiler, M. A. Mastropieri ve T. E. Scruggs, Çeviri Eds. M. Şahin ve T. Altun, Nobel Yayınları.

Ders ile ilgili dosyalar