Ön koşul dersleri
|
Herhangi bir önkoşul bulunmamaktadır
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. İBRAHİM DEVELİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. İBRAHİM DEVELİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
--
|
Dersin veriliş şekli
|
Ders, çoğunluğu teorik olmak üzere öğretim elemanı ve öğrenci merkezli verilmektedir. Dersin tamamlanmasına 4-5 hafta kala ise öğrencilere çeşitli araştırma ödevleri verilerek tamamen öğrenci merkezli eğitim yolu takip edilmektedir.
|
Dersin amacı
|
Haberleşme sistemlerinin incelenmesinde simülasyonun rolü, simülasyonun kullanıcıya sağladığı kolaylıkların neler olduğunun anlaşılması ve çeşitli uygulamalarla simülasyon yapabilme yeteneğinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Simülasyonun amacı ve rolü, simülasyonun disiplinlerarası özellikleri, simülasyonda takip edilmesi gereken adımlar, simülasyon modelleri, PSK tabanlı sayısal iletim tekniklerinin simülasyonu, OFDM iletim teknolojisinin simülasyonu, CDMA iletim tekniğinin simülasyonu, Hücresel haberleşme yaklaşımına ait simülasyonlar, çeşitli Matlab uygulamaları.
|
1- |
Simülasyonun amacı ve rolü,
|
2- |
Simülasyonun disiplinlerarası özellikleri,
|
3- |
Simülasyonda takip edilmesi gereken adımlar,
|
4- |
Simülasyon modelleri,
|
5- |
PSK tabanlı sayısal iletim tekniklerinin simülasyonu,
|
6- |
PSK tabanlı sayısal iletim tekniklerinin simülasyonu,
|
7- |
OFDM iletim teknolojisinin simülasyonu,
|
8- |
OFDM iletim teknolojisinin simülasyonu,
|
9- |
CDMA iletim tekniğinin simülasyonu,
|
10- |
CDMA iletim tekniğinin simülasyonu,
|
11- |
Hücresel haberleşme yaklaşımına ait simülasyonlar,
|
12- |
Hücresel haberleşme yaklaşımına ait simülasyonlar,
|
13- |
Çeşitli Matlab uygulamaları.
|
14- |
Çeşitli Matlab uygulamaları.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi,
|
2- |
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Elektrik-elektronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
|
|
2- |
Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
|
|
3- |
Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
|
|
4- |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
|
|
5- |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
|
|
6- |
Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
|
|
7- |
Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
14
|
3
|
42
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
1
|
5
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
12
|
4
|
48
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
5
|
5
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
5
|
2
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
186
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. H. Harada and R. Prasad, Simulation and Software Radio for Mobile Communications, Artech House, 2002.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. J. G. Proakis, M. Salehi and G. Bauch, Contemporary Communication Systems using MATLAB and Simulink,, 2nd Edition, Brooks Cole, 2004.
2. W. H. Tranter, K. S. Shanmugan, T. S. Rappaport, K. L. Kosbar, Principles of Communication Systems Simulation with Wireless Applications, Prentice Hall, 2004.
|
|