Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
UYGULAMALI BESLENME |
Birinci düzey |
BES 401 |
Seçmeli |
7 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Ön koşulsuz
|
Eğitimin dili
|
İngilizce-Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ESRA ATALAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SELÇUK KUKUL
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Powerpoint sunumu, klinik beslenme ile ilgili makalelerin okunması
|
Dersin amacı
|
Klinik beslenme ilgili tanımların, uygulama ilgili temel prensiplerin öğrenilmesi ve klinik beslenme konularında bilgi edinilmesi.
|
Dersin tanımı
|
Beslenme ilgili terimler, klinik beslenme ve klinik uygulama konularında ders anlatımı
|
1- |
Human Anatomy / Athletic Nutrition
|
2- |
From Ingestion to Digestion / Fruits and Vegetables
|
3- |
The stomach and Eliminating Waste / Nutrition and Diabetes
|
4- |
The Nervous System / The Endocrine System / Clinical Nutrition
|
5- |
Sports Nutrition / Junk Food / Nutritionist or Dietetian
|
6- |
Lactation
|
7- |
Child and Preadolescent Nutrition
|
8- |
Midterm Exam
|
9- |
Toddler and preschooler Nutrition
|
10- |
Infant Nutrition
|
11- |
Adolescent Nutrition
|
12- |
Adult Nutrition
|
13- |
Vegetarian Diet
|
14- |
Eating Disorders - I /
Eating Disorders - II
|
15- |
Final Exam
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrencilerin alanları ile ilgili İngilizce güncel bilgileri ya da yayınları okuduklarında anlayabilmeleri
|
2- |
Alanları ile ilgili İngilizce’den Türkçe’ye çeviri yapabilmeleri
|
3- |
Kompleks cümlelerde, temel cümle ile yan cümleyi birbirinden ayırt edebilmeleri
|
4- |
Bağlaçların anlamlarını ve kullanım yerlerini bilmeleri
|
5- |
Alanları ile ilgili yeterli kelime dağarcığına sahip olmaları ve teknik terimleri öğrenmeleri
|
6- |
Kiplerin (modals) anlamını, kullanım yerlerini bilmeleri, etken / edilgen hallerini anlayabilmeleri
|
7- |
Fiilerin 3. hallerinin (past participles) ve -ing takısı almış hallerinin (present participles) kullanım yerlerini ve anlamlarını bilmeleri
|
8- |
Çeviri yaparken fiili doğru tespit edebilmeleri ve etken mi yoksa edilgen mi olduğunu anlayabilmeleri
|
9- |
Sıfat cümleciklerini (Relative Clause) ana cümleden ayırt edebilmeleri ve ortaçların (participles) kullanımını ve kısaltmaları doğru anlayabilmeleri
|
10- |
Gerektiğinde alanıyla ya da şahsıyla ilgili orta düzeyde kendilerini İngilizce ifade edebilmeleri
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Beslenme ve diyetetik alanına özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
|
|
2- |
Beslenme ve diyetetiğin farklı alanlarında karşılaşabileceği problemleri saptamada, eleştirel değerlendirmede, çözmede ve sonuca yönelik karar almada yetkindir.
|
|
3- |
Bireysel olarak, ekip içinde ve farklı disiplinlerle etkin bir biçimde çalışır.
|
|
4- |
Beslenme ve diyetetik uygulamaları ile ilgili güncel teknolojileri ve ekipmanları kullanır, veri tabanlarını sürekli ve etkin şekilde tarayarak kanıta dayalı doğru bilgiye ulaşır, işlevsel eğitim materyalleri geliştirir.
|
|
5- |
Türkçe ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
6- |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir, bilimsel ve kültürel etkinliklere katılarak kendini sürekli yeniler.
|
|
7- |
Beslenme ve diyetetik alanında araştırma planlayabilme, uygulama yapabilme, araştırma verilerini değerlendirebilme ve raporlayabilme gibi temel araştırma becerilerine sahiptir.
|
|
8- |
Mesleki uygulamalarda ve alınan kararlarda sorumluluk üstlenir ve etik ilkelere bağlı kalır.
|
|
9- |
Mesleki uygulamaların toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir.
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
2
|
30
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
6
|
2
|
12
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
1
|
1
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
45
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Beslenme ve Diyetetik ile ilgili aşağıdaki dergilerde yayınlanmış güncel makaleler. 1. American Journal of Clinical Nurtition 2. Nutrition & Food Science 3. Journal of Clinical Nutrition 4. Journal of Nutritional Biochemistry 5. European Journal of Clinical Nutrition 6. British Journal of Nutrition
|
|