Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
PROF.DR. MEHMET SITKI İLKAY
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. M. Sıtkı İLKAY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Uzm. Sabri GÜNGÖR
|
Dersin veriliş şekli
|
Bilgisayar Başında Yüz Yüze Eğitim
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı; öğrencilerin Excel kullanarak etkin bir şekilde işlem tablosu işlemlerini yapabilmeleri, Access kullanarak veritabanı yönetim faaliyetlerini gerçekleştirebilmeleri ve PowerPoint kullanarak sunu hazırlayabilmeleri bilgi ve becerilerini kazandırmaktır. Ayrıca, öğrencilerin derste öğrendiklerini grup projesi olarak, gerçek hayattan seçtikleri bir problem üzerinde uygulayarak kendilerini geliştirmelerini sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste; işlem tablolama, veri tabanına giriş ve veritabanı işlemleri, sunum hazırlama konuları ele alınacaktır. Bu ders kapsamında Microsoft Office 2010 programlarının kullanımı öğretilecektir.
|
1- |
Introduction to Microsoft Excel Spreadsheet Application 1 -Basic features of program
|
2- |
Introduction to Microsoft Excel Spreadsheet Application 2 -Creating a table and application, -Copy, cut and paste properties, -Lines, cells and columbs etc.
|
3- |
Introduction to Microsoft Excel Spreadsheet Application 3 -Connecting excel files -Using functions -working on an application
|
4- |
Introduction to Microsoft Excel Spreadsheet Application 4 -Using functions -Using logical functions, and, if, or etc
|
5- |
Introduction to Microsoft Excel Spreadsheet Application 5 -Using text, time and date functions
|
6- |
Introduction to Microsoft Excel Spreadsheet Application 6 -Database applications on excel, -filter and other special functions
|
7- |
Microsoft PowerPoint Presentation Application
|
8- |
Mid-term Exam
|
9- |
Int. to Databases -What is database -How it works -
|
10- |
Using Microsoft Access (or FileMaker) - 1
|
11- |
Using Microsoft Access (or FileMaker) - 1
|
12- |
Using Microsoft Access (or FileMaker) - 1
|
13- |
Student presentations
|
14- |
Final Exam
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
After this course students will have advanced theorical knowledge of spreadsheet apps,
|
2- |
will have enought skill to use MS-Office 2016 Excel,
|
3- |
will able to use MS-Office 2016 Excel for solving daily problems,
|
4- |
will be able to analysis any data with MS-Office 2016 Excel,
|
5- |
will have theorical knowledge about databases,
|
6- |
will be able to use MS-Office 2016 Access (or FileMaker) database program for solving daily problems.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İşletmeciliğin temel kavramlarını açıklar.
|
|
2- |
İşletmenin yönetim, pazarlama, üretim, muhasebe, finansman, insan kaynakları yönetimi, halkla ilişkiler ve araştırma geliştirme gibi temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri kurar.
|
|
3- |
İşletmenin temel fonksiyonlarına sistem bakış açısıyla bakar ve bu fonksiyonların bütüne yaptıkları katkıyı açıklar.
|
|
4- |
İşletmenin ilgili fonksiyonlarına yönelik yasal ve etik kuralları listeler ve uygular.
|
|
5- |
İşletme biliminin gelişimine katkıda bulunan “yönetim-örgüt kuramlarını” açıklar ve bu kuramların uygulamadaki yerini tartışır.
|
|
6- |
Tüm örgütler için sözkonusu olan temel yönetim sürecini (planlama, organizasyon, yürütme, koordinasyon, kontrol) tasarlar.
|
|
7- |
İşletme faaliyetlerini etkileyen ve bu faaliyetlerden etkilenen insan davranışlarının gerisinde yatan nedenleri algı, tutum ve niyet ilişkisi kurarak açıklar.
|
|
8- |
Yeni iş-işletme kurma süreçlerini tasarlar ve geliştirir.
|
|
9- |
İşletmelerin bağlamsal koşullarında meydana gelen değişimleri analiz ederek, tüm işletme fonksiyonlarına yönelik stratejik alternatifler tasarlar ve stratejik plan yapar.
|
|
10- |
İşletmenin paydaşlarıyla olan ilişkilerini anlar ve paydaş memnuniyetinin artırılmasına yönelik öneriler geliştirir.
|
|
11- |
Sözlü ve yazılı iletişim kurma tekniklerini ve bunlarla ilgili teknolojileri kullanmayı öğrenir ve uygular.
|
|
12- |
Bilimsel bir araştırmayı bağımsız şekilde tasarlar, uygular ve sonuçlarını yorumlar.
|
|
13- |
İşletmelerdeki temel iş yapma süreçlerini tanımlar ve bu süreçleri kalite standartları çerçevesinde yürütür.
|
|
14- |
Belirsizliğin ve riskin yüksek olduğu gerçek iş ortamında, analitik düşünür ve problemleri çözer.
|
|
15- |
İşletmenin mali tablolarını hazırlayarak analiz eder.
|
|
16- |
Bir işletmede gerçekleşen işlemlerin muhasebe kayıtlarını yapar ve denetler.
|
|
17- |
Ulusal ve uluslararası piyasaları takip ederek finansal kararlar alır.
|
|
18- |
Ulusal ve uluslararası boyutlarda farklı pazar koşullarına ve müşteri potansiyeline uygun, etkin ve yaratıcı pazarlama karması stratejileri geliştirir.
|
|
19- |
Uluslararası gelişmeleri takip edecek düzeyde yabancı dil bilir.
|
|
20- |
ECDL (European Computer Driving Licence)/ICDL de (International Computer Driving Licence) yedi modüle karşılık gelen temel/orta/ileri düzey bilgisayar kullanım yetkinliği elde eder.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
2
|
24
|
Ödevler
|
1
|
3
|
3
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
8
|
2
|
16
|
Toplam iş yükü
|
|
|
101
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
http://iibf.erciyes.edu.tr/ilkay/bk2
|
Yardımcı Kaynaklar
|
http://iibf.erciyes.edu.tr/sgungor
|
|