Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Matematik > SAĞLIK SOSYOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SAĞLIK SOSYOLOJİSİ Birinci düzey SEC 242 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. DEMET ÜNALAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Demet ÜNALAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Sağlık ve toplum arasındaki etkileşimleri, sağlık eşitsizliklerini, sağlık politikalarını, sağlık hizmetlerinin toplumsal ve kültürel boyutlarını, sağlık sistemlerini ve sağlıkla ilgili davranışları öğrenmek.
Dersin tanımı Sağlık sosyolojisi, sağlık ve hastalıkla ilgili fenomenleri toplumsal ve kültürel bağlamlar içinde inceleyen bir disiplindir.

Dersin içeriği
1- Sosyolojide Bir Alan Sağlık Sosyolojisi ve Toplumsal Yapı İlişkileri,
2- Sağlık Sosyolojisinin Doğuşu,
3- Sağlık Sosyolojisinin Gelişimini Etkileyen Faktörler,
4- Sağlık Sosyolojisinin İnceleme Alanları,
5- Sağlık ve Toplumsal Yapı İlişkileri,
6- Güncel Sosyal Sorunlar ve Sağlık,
7- Sosyal Problemi Çalışmada Karşılaşılan Güçlükler,
8- arasınav
9- Ara sınav değerlendirilmesi.Sınav sorularının cevapları ile ilgili geri bildirimlerin yapılması.
10- Bir Sosyal Problem Olarak Sağlık,
11- Sağlık, Hastalık ve Toplum,
12- Sağlığın Toplumsal Belirleyicileri,
13- Sosyolojik Yaklaşımlar Açısından Sağlık,
14- Sağlığın ve Hastalığın Toplumdaki Dağılımı,
15- Medikal Sosyolojide Bazı Kavramsal Açıklamalar
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- sağlık ve toplum kavramının tanımlanabilmei
2- sağlık ve toplum teorilerinin analiz edilebilmesi
3- sağlığın toplumsal/sosyal belirleyicilerinin analiz edilebilmesi
4- sağlığın toplumsal/sosyal belirleyicilerinin değerlendirebilmesi
5- sağlığı etkileyen faktörlerin öğrenilmesi
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematiksel düşünme yeteneği kazanır ve bu yeteneği kullanır.
2- Matematik ile ilgili bir problemi kurgulayabilir, çözüm yöntemi geliştirebilir ve sonuçları gerektiğinde uygulayabilir.
3- Fiziksel olayları matematiksel modelleme yaparak çözebilme yeteneği geliştirir.
4- Güncel yazılım programları kullanır ve bu yeteneğini bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemede de kullanır.
5- Girişimcilik ve yenilikçiliğe önem verir.
6- Soyut düşünme yeteneğini kullanır.
7- Soyut kavramları, matematiksel yöntemler ile somut hale indirgeyerek bunları anlama ve yorumlama yeteneği kazanır.
8- Matematiksel düşüncenin bir sanatsal özelliğe sahip olduğunun farkına varır.
9- Matematik tarihi ile ilgili belirli bir bilgi düzeyinde olur ve bilim tarihinde matematiğin yerini kavrar.
10- Analitik düşünme yeteneği kazanır.
11- Sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
12- Kendi meslektaşları ile takım oluşturabilme ve bireysel bilgilerini takıma yansıtma yeteneği kazanır.
13- Kendi alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
14- Kendi alanı ile ilgili matematiksel bilgileri belirli düzeyde takip edebilecek ve yorumlayabilecek düzeyde bir yabancı dil geliştirir.
15- Sahip olduğu matematiksel bilgileri farklı disiplinlerde de kullanır.
16- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 4 16
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 8 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     69
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Cirhinlioğlu Z. (2001). Sağlık Sosyolojisi. Birinci Basım, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara
Yardımcı Kaynaklar Ders Sunumları

Ders ile ilgili dosyalar