Giriş | English

Lisans > Halil Bayraktar Sağlik Hizmetleri M.y.o. > Elektronörofizyoloji > SIKIŞTIRILABİLİR AERODİNAMİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SIKIŞTIRILABİLİR AERODİNAMİK Birinci düzey UZM306 6 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ SERPİL ÖZKILIÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞRETİM ÜYESİ SERPİL ÖZKILIÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Örgün
Dersin amacı Sıkıştırılabilir Aerodinamik dersinin amacı, öğrencilere hava akışının yüksek hızlarda ve sıkıştırılabilir akış rejimlerinde nasıl davrandığını ve bu durumun uzay araçlarının tasarımı ve performansı üzerindeki etkilerini anlatmaktır.
Dersin tanımı Sıkıştırılabilir Aerodinamik dersi, yüksek hızlarda ve yüksek Mach sayılarında hava akışının davranışlarını ve aerodinamik fenomenleri inceler. Bu ders, şok dalgaları, Mach sayısı etkileri, sıkıştırılabilir akışın temel denklemleri, sıkıştırılabilir akışın oluşturduğu kuvvetler ve momentler gibi konuları içerir.

Dersin içeriği
1- Sıkıştırılabilir Akışın Temel Prensipleri
2- Mach Sayısı ve Akış Rejimleri
3- Şok Dalgaları ve Şok-Boundary Layer Etkileşimi
4- Şok Dalgaları ve Şok-Boundary Layer Etkileşimi
5- Sıkıştırılabilir Akışta Kuvvetler ve Momentler
6- Sıkıştırılabilir Akışın Matematiksel Modellemesi
7- Yüksek Hızlı Uçuşun Aeroelastik Etkileri
8- Vize
9- Süpersonik ve HiperSesyonik Akışta Aerodinamik Tasarım Prensipleri
10- Süpersonik ve HiperSesyonik Akışta Aerodinamik Tasarım Prensipleri
11- Sıkıştırılabilir Akışta Sayısal Analiz ve Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği (CFD) Uygulamaları
12- Sıkıştırılabilir Akışta Sayısal Analiz ve Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği (CFD) Uygulamaları
13- Sıkıştırılabilir Akışta Yüksek Hızlı Rotor Sistemleri
14- Uzay Aracı Girişi ve Çıkışı: Atmosferik Giriş Sistemleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler, sıkıştırılabilir akışın temel prensiplerini ve Mach sayısı etkilerini anlayacaklar.
2- Öğrenciler, şok dalgalarının oluşumunu ve davranışını açıklayabilecekler.
3- Öğrenciler, sıkıştırılabilir akışta oluşan kuvvetlerin ve momentlerin nasıl hesaplandığını öğrenecekler.
4- Öğrenciler, sıkıştırılabilir akışın matematiksel modellemesini ve sayısal analizini yapabilecekleri temel bilgiye sahip olacaklar.
5- Öğrenciler, uzay aracı tasarımında sıkıştırılabilir akışın dikkate alınması gereken faktörlerini anlayacaklar ve aerodinamik tasarımı optimize edebilecekler.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir. 6. 7.
2- Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
3- Beynin temel yapısını, işleyişini bilir. Alan terminolojisini etkin kullanır.
4- Hekimin talimatı doğrultusunda, elektroensefalografi (EEG), elektronöromiyografi (ENMG), polisomnografi (PSG) gibi elektronörofizyolojik uygulamaları yapar.
5- İşlem süresince hastanın takibini yapar, hastanın durumuyla ilgili gözlemlediği olağan dışı durumları hekime bildirir.
6- İşlemler ve acil durumlar için gerekli cihaz, elektrot, malzeme ve ilaçları hazırlar.
7- İşlem öncesinde cihazların kalibrasyonunu yapar. Ortamın işlemler için uygunluğunu sağlar.
8- İşlem sonunda kullanılan cihaz ve malzemelerin temizlik ve bakımının yapılmasını sağlar.
9- Rutin, uyku sırasında ve video EEG monitorizasyonda EEG çekimlerinin teknik özellikleri ve önemi bilir.
10- Elektronöromiyografide temel kavramları bilir ve basit sinir iletim uygulamalarını yapar.
11- Uyarılmış potansiyel, İntraoperatif monitorizasyon ve polisomnograf incelemesinde temel kavramları bilir ve uygular.
12- Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13- Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14- Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15- Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16- Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17- Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18- Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 7 2 14
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 3 42
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     126
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar