Giriş | English

Lisans > İlahiyat Fakültesi > İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bil.öğr. > DİN EĞİTİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DİN EĞİTİMİ Birinci düzey DKA401 Zorunlu 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri ---
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. SÜLEYMAN AKYÜREK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MUHAMMET ŞEVKİ AYDIN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ---
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Din eğitiminin teori ve pratiğiyle ilgili bilgiler vermek, Türkiye'de din eğitiminin gelişimini farklı boyutlarıyla ele almak.
Dersin tanımı Din eğitimi olgusunu ve bu olgunun Türkiye'deki gelişimini çeşitli yönleriyle ve farklı boyutlarıyla ele alan bir derstir.

Dersin içeriği
1- Din Öğretimiyle İlgili Temel Kavramlar (Din, Eğitim, Öğretim, Din Eğitimi Bilimi)
2- Din Eğitimi, Dini Eğitim, Din Öğretimi
3- Din Eğitimi Biliminin Konusu, Görevleri
4- Din Eğitimi Biliminin Diğer Bilimlerle İlişkisi
5- Türkiye'de Din Eğitimi Uygulamalarının Tarihi
6- Çoğulcu Toplumda Din Eğitiminin Teorisi
7- Türkiye'de Din Eğitimi Tartışmaları
8- İman-Eğitim İlişkisi
9- Hizmet Alanları ve Din Eğitimi
10- Din Eğitimi Öğretmeni Yetiştirme
11- Yaygın Din Eğitimi
12- Yetişkin Din Eğitimi
13- Din Eğitimine Yöneltilen Eleştiriler Din Eğitiminde Yeni Yönelişler
14- Din Eğitiminde Yeni Yönelişler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Din Öğretimi ilgili temel kavramları açıklayabilir.
2- Din Eğitimi Biliminin konusunu, amaçlarını, ilkelerini, görevlerini, yöntemlerini açıklayabilir.
3- Din Eğitiminin Biliminin diğer bilimlerle ilişkisini açıklayabilir.
4- Türkiye'de Din Dersinin Tarihiyle ilgili belli başlı aşamaları söyleyebilir.
5- Laik okulda din eğitiminin teorisini açıklayabilir.
6- Türkiye'de Din Eğitimiyle ilgili tartışmaları değerlendirebilir.
7- Din Öğretimi Öğretmeni sorununu değerlendirebilir.
8- Okul çeşitlerine göre din öğretiminin nasıl farklılaşacağını açıklayabilir.
9- Yaygın din eğitiminin özelliklerini ve ülkemizdeki yaygın din eğitiminin sorunlarını açıklayabilir.
10- Geleneksel din eğitimine yöneltilen eleştirileri değerlendirebilir.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimine ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2- Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alanında bilimsel araştırma yapabilir.
3- Bu alanın öğretimine yönelik strateji, yöntem ve tekniklerini etkili biçimde kullanır.
4- Öğretim süreci içinde ve dışında etkili iletişim becerilerine sahip olur.
5- Din ve değerlerle ilgili temel kavramları tanır.
6- Kuran ve Hz. Muhammed in söz ve öğretileri ile ilgili temel bilgilere sahip olur.
7- Dinler ve dini akımlar hakkında bilgi sahibi olur.
8- Günümüz inanç problemleri ve güncel dini konular hakkında bilgi sahibi olur.
9- Eğitim ve öğretim vereceği yaş grubuna ait gelişimsel ve ruhsal bilgi donanımına sahip olur.
10- Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme uygulamaları yapabilir.
11- Bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahip olur.
12- Türk eğitim tarihi ve sisteminin yapısı, tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
13- Türk islam sanatları, edebiyatı ve musikisi hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
14- Topluma hizmet bilinci ile görev misyonunu yerine getirme becerisine sahip olur.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 1 8
Ödevler 4 1 4
Sunum / Seminer hazırlama 4 3 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     86
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Din Eğitimi El Kitabı, Komisyon, Grafiker Yayınları, 2013
Yardımcı Kaynaklar 1. Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA Yay., Ankara, 2005, 2. M. Şevki, Aydın, Cumhuriyet Döneminde Din Eğitimi Öğretmeni, DEM Yay., İstanbul, 2008. 3. Halis Ayhan, Türkiye’de Din Eğitimi, M.Ü. İlahiyat Fak. Vakfı Yay, İstanbul, 2000.

Ders ile ilgili dosyalar