Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
DİN EĞİTİMİ |
Birinci düzey |
DKA401 |
|
7 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
---
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. SÜLEYMAN AKYÜREK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MUHAMMET ŞEVKİ AYDIN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
---
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
Din eğitiminin teori ve pratiğiyle ilgili bilgiler vermek, Türkiye'de din eğitiminin gelişimini farklı boyutlarıyla ele almak.
|
Dersin tanımı
|
Din eğitimi olgusunu ve bu olgunun Türkiye'deki gelişimini çeşitli yönleriyle ve farklı boyutlarıyla ele alan bir derstir.
|
1- |
Din Öğretimiyle İlgili Temel Kavramlar (Din, Eğitim, Öğretim, Din Eğitimi Bilimi)
|
2- |
Din Eğitimi, Dini Eğitim, Din Öğretimi
|
3- |
Din Eğitimi Biliminin Konusu, Görevleri
|
4- |
Din Eğitimi Biliminin Diğer Bilimlerle İlişkisi
|
5- |
Türkiye'de Din Eğitimi Uygulamalarının Tarihi
|
6- |
Çoğulcu Toplumda Din Eğitiminin Teorisi
|
7- |
Türkiye'de Din Eğitimi Tartışmaları
|
8- |
İman-Eğitim İlişkisi
|
9- |
Hizmet Alanları ve Din Eğitimi
|
10- |
Din Eğitimi Öğretmeni Yetiştirme
|
11- |
Yaygın Din Eğitimi
|
12- |
Yetişkin Din Eğitimi
|
13- |
Din Eğitimine Yöneltilen Eleştiriler Din Eğitiminde Yeni Yönelişler
|
14- |
Din Eğitiminde Yeni Yönelişler
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Din Öğretimi ilgili temel kavramları açıklayabilir.
|
2- |
Din Eğitimi Biliminin konusunu, amaçlarını, ilkelerini, görevlerini, yöntemlerini açıklayabilir.
|
3- |
Din Eğitiminin Biliminin diğer bilimlerle ilişkisini açıklayabilir.
|
4- |
Türkiye'de Din Dersinin Tarihiyle ilgili belli başlı aşamaları söyleyebilir.
|
5- |
Laik okulda din eğitiminin teorisini açıklayabilir.
|
6- |
Türkiye'de Din Eğitimiyle ilgili tartışmaları değerlendirebilir.
|
7- |
Din Öğretimi Öğretmeni sorununu değerlendirebilir.
|
8- |
Okul çeşitlerine göre din öğretiminin nasıl farklılaşacağını açıklayabilir.
|
9- |
Yaygın din eğitiminin özelliklerini ve ülkemizdeki yaygın din eğitiminin sorunlarını açıklayabilir.
|
10- |
Geleneksel din eğitimine yöneltilen eleştirileri değerlendirebilir.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
|
|
2- |
İngilizcede Avrupa Dil Portföyü C2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
|
|
3- |
İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
|
|
4- |
Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
|
|
5- |
Grup yönetimi ilkelerini bilir ve uygular.
|
|
6- |
Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir.
|
|
7- |
Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır.
|
|
8- |
İşletme, iktisat ve sosyal psikoloji alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
9- |
Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
|
|
10- |
Bir seyahat işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için güncel yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular.
|
|
11- |
Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar.
|
|
12- |
Dünya ve Türkiye coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur.
|
|
13- |
Bir turu planlar, uygular ve denetler.
|
|
14- |
İlkyardım konusunda temel bilgiye sahip olur ve uygular.
|
|
15- |
Turizm alanı ve turist rehberliği ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
|
|
16- |
Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
|
|
17- |
Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
|
|
18- |
Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
|
|
19- |
Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
|
|
20- |
Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turist rehberliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
8
|
1
|
8
|
Ödevler
|
4
|
1
|
4
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
4
|
3
|
12
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
86
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Din Eğitimi El Kitabı, Komisyon, Grafiker Yayınları, 2013
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA Yay., Ankara, 2005, 2. M. Şevki, Aydın, Cumhuriyet Döneminde Din Eğitimi Öğretmeni, DEM Yay., İstanbul, 2008. 3. Halis Ayhan, Türkiye’de Din Eğitimi, M.Ü. İlahiyat Fak. Vakfı Yay, İstanbul, 2000.
|
|