Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BABEESİOSİS |
İkinci düzey |
VPZ 515 |
|
1 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ABDULLAH İNCİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ÖNDER DÜZLÜ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Abdullah İNCİ, Prof. Dr. Alparslan YILDIRIM, Prof. Dr. Önder DÜZLÜ, Doç. Dr. Zuhal ÖNDER, Doç. Dr. Arif ÇİLOĞLU, Arş. Gör. Dr. Gamze YETİŞMİŞ, Öğr. Gör. Dr. Sadullah USLU
|
Dersin veriliş şekli
|
Konuların slaytlar eşliğinde anlatılması ve tartışılması, olgu sunumları
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı babesiosis hastalığının teşhis, tedavi ve kontrol metotlarının öğrenilerek Türkiye hayvancılığı için öneminin kavranması.
|
Dersin tanımı
|
Bu dersin amacı babesiosis hastalığının teşhis, tedavi ve kontrol metotlarının öğrenilerek Türkiye hayvancılığı için öneminin kavratan derstir.
|
1- |
Sığırlarda babesiosis
|
2- |
Koyun ve keçilerde babesiosis
|
3- |
Köpeklerde babesiosis
|
4- |
Kedilerde babesiosis
|
5- |
Domuzlarda babesiosis
|
6- |
Kemirgenlerde babesiosis
|
7- |
Kanatlılarda babesiosis
|
8- |
İnsanlarda babesiosis
|
9- |
Babesia türlerinin gelişmesi
|
10- |
Babesia türlerinin patogenezi
|
11- |
Babesia türlerinde immunite
|
12- |
Babesia türlerinin tedavisi
|
13- |
Babesiosisde korunma ve kontrol
|
14- |
Babesiosisde korunma ve kontrol
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Babesia türlerinin hayvanları nasıl enfekte ettiğini, oluşturdukları hastalıkların belirtilerini, oluşan zararın ekonomik yönü konularında bilgi sahibi olur.
|
2- |
Bu hastalıktan korunmak için kullanılabilecek yöntemleri kavrar.
|
3- |
Bu hastalığın tanısında rutin ve ileri tanı tekniklerini uygulayabilme becerisini edinir.
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgi sahibi olma.
|
|
2- |
Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahip olma.
|
|
3- |
Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapabilme.
|
|
4- |
Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
|
|
5- |
Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlayabilme ve / veya sunabilme.
|
|
6- |
Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini güncelleyebilme.
|
|
7- |
Beslenme ve Diyetetik alanında veya dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışabilme, paylaşabilme.
|
|
8- |
Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunabilme, yürütebilme, yönetebilme, değerlendirebilme.
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
10
|
2
|
20
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
8
|
2
|
16
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
2
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
6
|
2
|
12
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
6
|
2
|
12
|
Toplam iş yükü
|
|
|
104
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1 - Yukarı, B.A., (2000) Protozooloji, Akdeniz Üniversitesi Burdur Veteriner Fakültesi Ders Notu, Burdur.
2 - Dik, B., Sevinç, F. (2002) Veteriner Protozooloji, Selçuk Üniversitesi Veteriner Fakültesi, Konya.
3 - Tüzer, E., Toparlak, M. (1999) Veteriner Protozooloji, İstanbul Üniversitesi Veteriner Fakültesi Ders Notu, İstanbul.
4 - Kaufmann, J. (1996) Parasitic Infections of Domestic Animals, Birkhäuser, Switzerland.
5 - Peters, W., Pasvol, G. (2002) Tropikal Medicine and Parasitology, Mosby International Limited, China.
6 - Soulsby, E.J.L. (1986) Helminths, Arthropods and Protozoa of Domesticated Animals, William Cloves Limited, Great Britain.
7 - Burgu, A., Karaer, Z. (2005) Parazit Hastalıklarında Tedavi, Türkiye Parazitoloji Derneği, İzmir.
8 - Dumanlı, N., Karaer Z. (2010). Veteriner Protozooloji. Medisan Yayınevi, Ankara
9 - Dobbelaere, D. A. E., McKeever, D. J. (2002). Theileria. CAB Direct Collection.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Internet
|
|