Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veter. Besin Hijyeni ve Tek. (yüksek Lisans) > BABEESİOSİS
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BABEESİOSİS İkinci düzey VPZ 515 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ABDULLAH İNCİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ÖNDER DÜZLÜ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Abdullah İNCİ, Prof. Dr. Alparslan YILDIRIM, Prof. Dr. Önder DÜZLÜ, Doç. Dr. Zuhal ÖNDER, Doç. Dr. Arif ÇİLOĞLU, Arş. Gör. Dr. Gamze YETİŞMİŞ, Öğr. Gör. Dr. Sadullah USLU
Dersin veriliş şekli Konuların slaytlar eşliğinde anlatılması ve tartışılması, olgu sunumları
Dersin amacı Bu dersin amacı babesiosis hastalığının teşhis, tedavi ve kontrol metotlarının öğrenilerek Türkiye hayvancılığı için öneminin kavranması.
Dersin tanımı Bu dersin amacı babesiosis hastalığının teşhis, tedavi ve kontrol metotlarının öğrenilerek Türkiye hayvancılığı için öneminin kavratan derstir.

Dersin içeriği
1- Sığırlarda babesiosis
2- Koyun ve keçilerde babesiosis
3- Köpeklerde babesiosis
4- Kedilerde babesiosis
5- Domuzlarda babesiosis
6- Kemirgenlerde babesiosis
7- Kanatlılarda babesiosis
8- İnsanlarda babesiosis
9- Babesia türlerinin gelişmesi
10- Babesia türlerinin patogenezi
11- Babesia türlerinde immunite
12- Babesia türlerinin tedavisi
13- Babesiosisde korunma ve kontrol
14- Babesiosisde korunma ve kontrol
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Babesia türlerinin hayvanları nasıl enfekte ettiğini, oluşturdukları hastalıkların belirtilerini, oluşan zararın ekonomik yönü konularında bilgi sahibi olur.
2- Bu hastalıktan korunmak için kullanılabilecek yöntemleri kavrar.
3- Bu hastalığın tanısında rutin ve ileri tanı tekniklerini uygulayabilme becerisini edinir.
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4- Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6- Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7- Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 2 20
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 2 16
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 5 2 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 6 2 12
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 6 2 12
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1 - Yukarı, B.A., (2000) Protozooloji, Akdeniz Üniversitesi Burdur Veteriner Fakültesi Ders Notu, Burdur. 2 - Dik, B., Sevinç, F. (2002) Veteriner Protozooloji, Selçuk Üniversitesi Veteriner Fakültesi, Konya. 3 - Tüzer, E., Toparlak, M. (1999) Veteriner Protozooloji, İstanbul Üniversitesi Veteriner Fakültesi Ders Notu, İstanbul. 4 - Kaufmann, J. (1996) Parasitic Infections of Domestic Animals, Birkhäuser, Switzerland. 5 - Peters, W., Pasvol, G. (2002) Tropikal Medicine and Parasitology, Mosby International Limited, China. 6 - Soulsby, E.J.L. (1986) Helminths, Arthropods and Protozoa of Domesticated Animals, William Cloves Limited, Great Britain. 7 - Burgu, A., Karaer, Z. (2005) Parazit Hastalıklarında Tedavi, Türkiye Parazitoloji Derneği, İzmir. 8 - Dumanlı, N., Karaer Z. (2010). Veteriner Protozooloji. Medisan Yayınevi, Ankara 9 - Dobbelaere, D. A. E., McKeever, D. J. (2002). Theileria. CAB Direct Collection.
Yardımcı Kaynaklar Internet

Ders ile ilgili dosyalar