Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Sanat Tarihi (yüksek Lisans) > CUMHURİYET DÖNEMİ SANATI I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
CUMHURİYET DÖNEMİ SANATI I İkinci düzey ST 527 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. ASLI SAĞIROĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ASLI SAĞIROĞLU ARSLAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Anlatım yöntemleri ve görsel malzemeler kullanılacaktır. Ayrıca konuyla ilgili bilimsel araştırmaların okunarak bilgi edinme yöntemine de başvurulacaktır.
Dersin amacı Öğrencilere Cumhuriyet Dönemi plastik sanatlarının özelliklerini ve oluşum ortamlarını öğretmek
Dersin tanımı -

Dersin içeriği
1- Geç Osmanlı Dönemi sanat ortamının Cumhuriyet dönemi sanat ve kültür politikalarına etkisinin tartışılması
2- Cumhuriyet dönemi sanat ve kültür politikasının açıklanması ve bu politikanın plastik sanatlara etkileri
3- Cumhuriyet Dönemi heykel sanatının oluşum ortamının açıklanması
4- İlk Atatürk heykelleri ve yabancı heykeltıraşların Türkiyeye çağrılmaları ve bu sanatçıların özgeçmişleri
5- İlk Atatürk heykelleri ve yabancı heykeltıraşların Türkiyeye çağrılmaları ve bu sanatçıların özgeçmişleri
6- Anıt ve meydan heykellerinin Cumhuriyet sanatına katkılarının tartışılması ve meydan heykelleri örneklerinin incelenmesi
7- Taksim Cumhuriyet anıtının oluşum ortamı ve özelliklerinin incelenmesi
8- ARA SINAV
9- Anadolu’nun çeşitli şehirlerindeki Atatürk ve Cumhuriyet – zafer anıtları örneklerinin incelenmesi
10- Anadolu’nun çeşitli şehirlerindeki Atatürk ve Cumhuriyet – zafer anıtları örneklerinin incelenmesi
11- Anadolu’nun çeşitli şehirlerindeki Atatürk ve Cumhuriyet – zafer anıtları örneklerinin incelenmesi
12- Cumhuriyet dönemi Türk heykeltıraşları özgeçmişleri ve bireysel işlerinin anlatılması
13- Cumhuriyet Dönemi heykel sanatının Cumhuriyet sanatına katkılarının tartışılması
14- Genel Tekrar
15- YARIYIL SONU SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Geç Osmanlı Dönemi sanat ortamının Cumhuriyet dönemi sanat ve kültür politikalarına etkisinin tartışılması
2- Cumhuriyet dönemi sanat ve kültür politikasının açıklanması ve bu politikanın plastik sanatlara etkileri
3- Cumhuriyet Dönemi heykel sanatının oluşum ortamının açıklanması
4- İlk Atatürk heykelleri ve yabancı heykeltıraşların Türkiyeye çağrılmaları ve bu sanatçıların özgeçmişleri
5- Cumhuriyetin ilk yıllarında Türkiye’de Yabancı heykeltıraşlar tarafından yapılan heykellerinin açıklanması
6- Anıt ve meydan heykellerinin Cumhuriyet sanatına katkılarının tartışılması ve meydan heykelleri örneklerinin incelenmesi Taksim Cumhuriyet anıtının oluşum ortamı ve özelliklerinin incelenmesi
7- Anadolu’nun çeşitli şehirlerindeki Atatürk ve Cumhuriyet – zafer anıtları örneklerinin incelenmesi
8- Anadolu’nun çeşitli şehirlerindeki Atatürk ve Cumhuriyet – zafer anıtları örneklerinin incelenmesi
9- Anadolu’nun çeşitli şehirlerindeki Atatürk ve Cumhuriyet – zafer anıtları örneklerinin incelenmesi
10- Cumhuriyet dönemi Türk heykeltıraşları özgeçmişleri ve bireysel işlerinin anlatılması Cumhuriyet Dönemi heykel sanatının Cumhuriyet sanatına katkılarının tartışılması

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sanat Tarihi alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2- Sanat Tarihi alanında yerli/yabancı yazılı ve görsel kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
3- Sanat Tarihi alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
4- Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerle; alanında karşılaşılan sorunları, ileri düzeyde yöntem/teknikler ve bilişim/iletişim teknolojilerini kullanarak çözümler.
5- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler üretir. Alanında edindiği uzmanlık bilgisini, sorun çözme ve uygulama becerilerini kullanarak farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
6- Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmada bağımsız olarak çalışır. Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder.
7- Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlığı kullanarak sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir. Toplumun kültür-sanat duyarlılığını geliştirir.
8- Sanat Tarihi alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular. Tarihi-kültürel çevrenin korunmasıyla ilgili çalışmaları, bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri yayar.
9- Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla inceler, geliştirir, değerlendirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
10- Alanında yeni fikirlerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar. Özgün bir çalışmayı, programı veya projeyi bağımsız olarak zamanında ve istenilen nitelikte gerçekleştirerek ilgili alanda bilimsel çalışmalara katkıda bulunur.
11- Sanat Tarihi alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara iletişim araçlarıyla aktarır. Alanında strateji belirler, politika geliştirir, uygulama aşamalarını planlar ve elde edilen sonuçları paylaşır.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 16 80
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 25 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Metin Sözen Cumhuriyet Dönemi Türk Mimarlığı Kıymet Giray, Cumhuriyet Dönemi Heykel Sanatı Sibel Bozdoğan, Modernizmin İnşası
Yardımcı Kaynaklar Sibel Bozdoğan, Modernizmin İnşası

Ders ile ilgili dosyalar
İndir  -