Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Türk Dili Ed. (doktora) > CUMHURİYET DÖNEMİ SANATI I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
CUMHURİYET DÖNEMİ SANATI I Üçüncü düzey ST 527 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. ASLI SAĞIROĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ASLI SAĞIROĞLU ARSLAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Anlatım yöntemleri ve görsel malzemeler kullanılacaktır. Ayrıca konuyla ilgili bilimsel araştırmaların okunarak bilgi edinme yöntemine de başvurulacaktır.
Dersin amacı Öğrencilere Cumhuriyet Dönemi plastik sanatlarının özelliklerini ve oluşum ortamlarını öğretmek
Dersin tanımı -

Dersin içeriği
1- Geç Osmanlı Dönemi sanat ortamının Cumhuriyet dönemi sanat ve kültür politikalarına etkisinin tartışılması
2- Cumhuriyet dönemi sanat ve kültür politikasının açıklanması ve bu politikanın plastik sanatlara etkileri
3- Cumhuriyet Dönemi heykel sanatının oluşum ortamının açıklanması
4- İlk Atatürk heykelleri ve yabancı heykeltıraşların Türkiyeye çağrılmaları ve bu sanatçıların özgeçmişleri
5- İlk Atatürk heykelleri ve yabancı heykeltıraşların Türkiyeye çağrılmaları ve bu sanatçıların özgeçmişleri
6- Anıt ve meydan heykellerinin Cumhuriyet sanatına katkılarının tartışılması ve meydan heykelleri örneklerinin incelenmesi
7- Taksim Cumhuriyet anıtının oluşum ortamı ve özelliklerinin incelenmesi
8- ARA SINAV
9- Anadolu’nun çeşitli şehirlerindeki Atatürk ve Cumhuriyet – zafer anıtları örneklerinin incelenmesi
10- Anadolu’nun çeşitli şehirlerindeki Atatürk ve Cumhuriyet – zafer anıtları örneklerinin incelenmesi
11- Anadolu’nun çeşitli şehirlerindeki Atatürk ve Cumhuriyet – zafer anıtları örneklerinin incelenmesi
12- Cumhuriyet dönemi Türk heykeltıraşları özgeçmişleri ve bireysel işlerinin anlatılması
13- Cumhuriyet Dönemi heykel sanatının Cumhuriyet sanatına katkılarının tartışılması
14- Genel Tekrar
15- YARIYIL SONU SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Geç Osmanlı Dönemi sanat ortamının Cumhuriyet dönemi sanat ve kültür politikalarına etkisinin tartışılması
2- Cumhuriyet dönemi sanat ve kültür politikasının açıklanması ve bu politikanın plastik sanatlara etkileri
3- Cumhuriyet Dönemi heykel sanatının oluşum ortamının açıklanması
4- İlk Atatürk heykelleri ve yabancı heykeltıraşların Türkiyeye çağrılmaları ve bu sanatçıların özgeçmişleri
5- Cumhuriyetin ilk yıllarında Türkiye’de Yabancı heykeltıraşlar tarafından yapılan heykellerinin açıklanması
6- Anıt ve meydan heykellerinin Cumhuriyet sanatına katkılarının tartışılması ve meydan heykelleri örneklerinin incelenmesi Taksim Cumhuriyet anıtının oluşum ortamı ve özelliklerinin incelenmesi
7- Anadolu’nun çeşitli şehirlerindeki Atatürk ve Cumhuriyet – zafer anıtları örneklerinin incelenmesi
8- Anadolu’nun çeşitli şehirlerindeki Atatürk ve Cumhuriyet – zafer anıtları örneklerinin incelenmesi
9- Anadolu’nun çeşitli şehirlerindeki Atatürk ve Cumhuriyet – zafer anıtları örneklerinin incelenmesi
10- Cumhuriyet dönemi Türk heykeltıraşları özgeçmişleri ve bireysel işlerinin anlatılması Cumhuriyet Dönemi heykel sanatının Cumhuriyet sanatına katkılarının tartışılması

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2- Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3- Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4- Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir
5- Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6- Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7- Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır
8- Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9- Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10- Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11- Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12- Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13- Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14- Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği din, düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15- Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir.
16- Akademik çevreyi tanır.
17- Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18- Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur
19- Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20- Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 16 80
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 25 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Metin Sözen Cumhuriyet Dönemi Türk Mimarlığı Kıymet Giray, Cumhuriyet Dönemi Heykel Sanatı Sibel Bozdoğan, Modernizmin İnşası
Yardımcı Kaynaklar Sibel Bozdoğan, Modernizmin İnşası

Ders ile ilgili dosyalar
İndir  -