Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > İşletme (yüksek Lisans) > CUMHURİYET DÖNEMİ SANATI I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
CUMHURİYET DÖNEMİ SANATI I İkinci düzey ST 527 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. ASLI SAĞIROĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ASLI SAĞIROĞLU ARSLAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Anlatım yöntemleri ve görsel malzemeler kullanılacaktır. Ayrıca konuyla ilgili bilimsel araştırmaların okunarak bilgi edinme yöntemine de başvurulacaktır.
Dersin amacı Öğrencilere Cumhuriyet Dönemi plastik sanatlarının özelliklerini ve oluşum ortamlarını öğretmek
Dersin tanımı -

Dersin içeriği
1- Geç Osmanlı Dönemi sanat ortamının Cumhuriyet dönemi sanat ve kültür politikalarına etkisinin tartışılması
2- Cumhuriyet dönemi sanat ve kültür politikasının açıklanması ve bu politikanın plastik sanatlara etkileri
3- Cumhuriyet Dönemi heykel sanatının oluşum ortamının açıklanması
4- İlk Atatürk heykelleri ve yabancı heykeltıraşların Türkiyeye çağrılmaları ve bu sanatçıların özgeçmişleri
5- İlk Atatürk heykelleri ve yabancı heykeltıraşların Türkiyeye çağrılmaları ve bu sanatçıların özgeçmişleri
6- Anıt ve meydan heykellerinin Cumhuriyet sanatına katkılarının tartışılması ve meydan heykelleri örneklerinin incelenmesi
7- Taksim Cumhuriyet anıtının oluşum ortamı ve özelliklerinin incelenmesi
8- ARA SINAV
9- Anadolu’nun çeşitli şehirlerindeki Atatürk ve Cumhuriyet – zafer anıtları örneklerinin incelenmesi
10- Anadolu’nun çeşitli şehirlerindeki Atatürk ve Cumhuriyet – zafer anıtları örneklerinin incelenmesi
11- Anadolu’nun çeşitli şehirlerindeki Atatürk ve Cumhuriyet – zafer anıtları örneklerinin incelenmesi
12- Cumhuriyet dönemi Türk heykeltıraşları özgeçmişleri ve bireysel işlerinin anlatılması
13- Cumhuriyet Dönemi heykel sanatının Cumhuriyet sanatına katkılarının tartışılması
14- Genel Tekrar
15- YARIYIL SONU SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Geç Osmanlı Dönemi sanat ortamının Cumhuriyet dönemi sanat ve kültür politikalarına etkisinin tartışılması
2- Cumhuriyet dönemi sanat ve kültür politikasının açıklanması ve bu politikanın plastik sanatlara etkileri
3- Cumhuriyet Dönemi heykel sanatının oluşum ortamının açıklanması
4- İlk Atatürk heykelleri ve yabancı heykeltıraşların Türkiyeye çağrılmaları ve bu sanatçıların özgeçmişleri
5- Cumhuriyetin ilk yıllarında Türkiye’de Yabancı heykeltıraşlar tarafından yapılan heykellerinin açıklanması
6- Anıt ve meydan heykellerinin Cumhuriyet sanatına katkılarının tartışılması ve meydan heykelleri örneklerinin incelenmesi Taksim Cumhuriyet anıtının oluşum ortamı ve özelliklerinin incelenmesi
7- Anadolu’nun çeşitli şehirlerindeki Atatürk ve Cumhuriyet – zafer anıtları örneklerinin incelenmesi
8- Anadolu’nun çeşitli şehirlerindeki Atatürk ve Cumhuriyet – zafer anıtları örneklerinin incelenmesi
9- Anadolu’nun çeşitli şehirlerindeki Atatürk ve Cumhuriyet – zafer anıtları örneklerinin incelenmesi
10- Cumhuriyet dönemi Türk heykeltıraşları özgeçmişleri ve bireysel işlerinin anlatılması Cumhuriyet Dönemi heykel sanatının Cumhuriyet sanatına katkılarının tartışılması

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanır.
2- Alanında elde ettiği bilgileri farklı disiplinlerle bütünleştirerek yorumlar.
3- Verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri dikkate alarak bilimsel çalışma yapar.
4- Yaptığı bilimsel araştırmaların sonuçlarını sözlü ve yazılı olarak aktarır.
5- Analitik düşünme yeteneğini geliştirerek gerçek hayat problemlerini çözer.
6- Etkin bir yönetim için kullanılabilecek çeşitli karar-destek tekniklerini uygular.
7- İşletme paydaşlarının davranışlarının nedenlerini, oluşum süreçlerini ve sonuçlarını açıklar.
8- Günümüz işletmelerinde uygulanabilecek çağdaş yönetim tekniklerini ve bunların uygulanma gerekçelerini teorik alt yapılarını ve bağlamsal koşulları dikkate alarak listeler ve açıklar.
9- İşletmelerin iç ve dış unsurlarıyla uyumlu, esnekliğini ve rekabet gücünü artıracak stratejik yönetim süreçlerini tasarlar ve uygular.
10- Pazarlama alanında farklı konuları algılar ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
11- Muhasebe ve finansman alanında işletmenin karşılaşabileceği tüm sorunları tespit eder ve çözer.
12- Finansal verileri analiz edecek programları kullanır.
13- Alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve tartışır.
14- Üretim ve hizmet işletmelerinin lojistik ve stoklama faaliyetlerini etkin yönetir.
15- İşletmelerin kaynaklarını verimli kullanması için gereken düzenlemeleri listeler.
16- İşletmenin herhangi bir alanında karşılaştığı problemi matematiksel bir model ile ifade eder ve farklı yöntemlerle çözer.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 16 80
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 25 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Metin Sözen Cumhuriyet Dönemi Türk Mimarlığı Kıymet Giray, Cumhuriyet Dönemi Heykel Sanatı Sibel Bozdoğan, Modernizmin İnşası
Yardımcı Kaynaklar Sibel Bozdoğan, Modernizmin İnşası

Ders ile ilgili dosyalar
İndir  -