Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SANATSAL ÜRETİM YÖNTEMLERİ-II |
Birinci düzey |
SER 306.2 |
Zorunlu |
6 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
SER 305.2 SANATSAL ÜRETİM YÖNTEMLERİ I
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DOÇ. AYŞENUR CEREN ASMAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. AYŞENUR CEREN ASMAZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
TEORİK/UYGULAMA (Ders süreç takibi ve sonuç değerlendirmesi şeklinde teorik bilgi ve uygulamaya dayalı yürütülecektir. Süreç takibi ve haftalık çalışmalar gerektirdiğinden devam zorunluluğu vardır. Devam muafiyeti olanlar da her hafta işlenen konu ve süreç değerlendirmesine tabi olacakları için ders sorumluluklarını (proje ilerlemesi) ders sorumlusu ile koordineli olarak sürdürmeleri gerekmektedir.)
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, öğrencilerin bireysel sanatsal kimliklerini farklı sunum ortamlarında etkin biçimde ifade edebilmelerini sağlamak, dijital temsil biçimlerine dair farkındalık kazandırmak ve fiziksel sergileme yöntemlerine dair pratik deneyim sunmaktır. Öğrenciler sosyal medya platformları üzerinden portfolyo sunma, hedef kitle oluşturma, dijital içerik üretimi ve mekâna özgü sunum tasarımı konularında deneyim kazanırlar.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders, öğrencilerin önceki dönem oluşturdukları sanatçı dosyasını geliştirerek dijital görünürlük, sosyal medya yönetimi ve fiziksel sunum becerileri kazandıkları uygulamalı bir çalışmadır. Ders süresince öğrenciler sosyal medya temsili, sergi planlaması ve mekân kullanımı gibi konulara odaklanır; dönem sonunda bireysel üretimlerini hem dijital hem fiziksel sunum biçimlerine uygun hale getirerek kapsamlı bir sunum gerçekleştirirler.
|
1- |
SOSYAL MEDYA YÖNETİMİ - Rapor, ilham panosu, sanatçı güncesi içeren dosyaların kritiği, öneriler.
|
2- |
SOSYAL MEDYA YÖNETİMİ - Sosyal medya hesabı üzerinden incelenerek renk teması, etiket (hashtag), görsel alt yazısı üzerine kritik, bilgi alışverişi ve değerlendirmeler ile yeni nesil portfolyo olarak kullanılan sosyal medya yönetimi.
|
3- |
SOSYAL MEDYA YÖNETİMİ - Sosyal medya hesabı üzerinden incelenerek hikâye (story), kısa video (reels), maket yerleştirme (mockup) önerileri, incelemeler ve değerlendirmeler ile yeni nesil portfolyo olarak kullanılan sosyal medya yönetimi.
|
4- |
FİZİKSEL ALANDA SERGİLEME VE LOJİSTİK - Fiziksel alanda sunum-sergileme önerileri. Mekânın kullanımı, mekân üzerinden üretim hakkında bilgilendirme.
|
5- |
FİZİKSEL ALANDA SERGİLEME VE LOJİSTİK - Fiziksel alanda sunum-sergileme sürecinde eser lojistik sürecinin değerlendirilmesi, öneriler.
|
6- |
SOSYAL MEDYA HESABI GÜNCELLEMELERİ - Önceki (2-3. hafta) tartışmalar üzerinden sosyal medya hesabının yeniden düzenlenmesi ve geliştirilmesi.
|
7- |
SOSYAL MEDYA HESABI GÜNCELLEMELERİ - Sosyal medya hesabının yeniden düzenlenmesi ve geliştirilmesine devam edilmesi
|
8- |
VİZE HAFTASI - Öğrencinin hazırladığı sosyal medya hesabının kısa bir incelemesini içeren rapor teslimi, sanatçı metninin ve sanatçı güncesinin güncel halini içeren bir dosya teslimi.
|
9- |
SUNUMLAR - Vize değerlendirmesi üzerine kısa kritik, tartışma ve akran değerlendirmeleri.
|
10- |
SUNUMLAR - sanatçı metinlerinin görsel olarak sunumu.
|
11- |
SUNUMLAR - Sunumların devam etmesi.
|
12- |
SUNUMLAR - Sunumların devam etmesi.
|
13- |
SUNUMLAR - Sunumların devam etmesi.
|
14- |
SUNUMLAR - Önceki dönemi de içeren tüm çalışmaların sözlü akran değerlendirmesi, öneriler, sunum hazırlıkları.
|
15- |
FİNAL - Tüm öğrencilerin dönem içinde yaptıkları çalışmaların tamamını kişisel görüşleriyle birlikte sunması, ders sonu değerlendirme anket uygulaması, komisyon değerlendirmesi. Rapor, ilham panosu, sanatçı güncesi içeren dosya teslimi.
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sosyal medya platformlarını yeni nesil dijital portfolyo olarak etkili biçimde kullanır.
|
2- |
Görsel kimlik, renk skalası, logo ve etiket (hashtag) stratejileri ile dijital sunum tasarlar.
|
3- |
Kısa video, hikâye, mockup gibi içerik türlerini üretir ve güncel sunum trendlerine adapte olur.
|
4- |
Fiziksel mekâna özgü sunum çözümleri geliştirir ve sergi lojistiği üzerine planlama yapar.
|
5- |
Önceki dönem üretimlerini dijital ve fiziksel platformlarda tematik bir bütünlük içinde sunar.
|
6- |
Sanatçı dosyasını sürekli günceller, sunuma hazır hale getirir ve komisyon önünde savunur.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
OK1. Sanat ve tasarım bilgisi – Seramik sanatının tarihini, kuramlarını ve kültürel bağlamlarını kavrar.
|
|
2- |
OK2. Görsel ve teorik analiz – Sanat eserlerini eleştirel yaklaşımla değerlendirir ve yorumlar.
|
|
3- |
OK3. Araştırma ve gözlem yeteneği – Sanat ve tasarım süreçlerinde bilgi toplar ve analiz eder.
|
|
4- |
OK4. Malzeme bilgisi – Seramik malzemelerinin fiziksel, kimyasal ve estetik özelliklerini tanır ve uygular.
|
|
5- |
OK5. Teknik beceriler – Seramik üretiminde modelleme, sırlama, pişirme ve kalıplama gibi teknikleri kullanır.
|
|
6- |
OK6. Sanatsal ifade – Seramik malzeme ile özgün bir üslup geliştirir
|
|
7- |
OK7. Tasarım yetkinliği – Estetik ve işlevselliği birleştirerek yaratıcı tasarımlar oluşturur.
|
|
8- |
OK8. Dijital beceriler – Bilgisayar destekli tasarım programlarını sanatsal ve endüstriyel seramik üretiminde kullanır.
|
|
9- |
OK9. Proje geliştirme – Tasarım ve üretim süreçlerini planlar ve yönetir.
|
|
10- |
OK10. Problem çözme – Karşılaşılan teknik ve tasarım problemlerine yaratıcı çözümler üretir.
|
|
11- |
OK11. Bağımsız çalışma – Kendi sanatsal projelerini geliştirir ve uygular.
|
|
12- |
OK12. Ekip çalışması – İş birliği yaparak grup projelerinde etkin rol alır.
|
|
13- |
OK13. İletişim becerileri – Görsel, yazılı ve sözlü sunumlarla fikirlerini etkili bir şekilde ifade eder.
|
|
14- |
OK14. Sanatsal farkındalık – Kültürel ve toplumsal değerleri gözeterek sanatsal üretimde bulunur.
|
|
15- |
OK15. Sergi ve küratörlük bilgisi – Sanat eserlerini sergileme ve koleksiyon yönetimi konusunda bilgi sahibidir.
|
|
16- |
OK16. Atölye yönetimi – Seramik atölyesinin güvenliğini ve sürdürülebilirliğini sağlar.
|
|
17- |
OK17. Girişimcilik ve marka yönetimi – Kendi kişisel markasını ve sanat stüdyosunu oluşturma becerisine sahiptir.
|
|
18- |
OK18. Sosyal sorumluluk – Sanatın toplumsal etkisini göz önünde bulundurarak sosyal projelere katkı sağlar.
|
|
19- |
OK19. Eleştirel düşünme – Sanatsal üretimde analitik ve eleştirel bir bakış açısı geliştirir.
|
|
20- |
OK20. Uluslararası bakış açısı – Seramik sanatındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve katkıda bulunur.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
4
|
52
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
6
|
78
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
10
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
14
|
14
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
14
|
14
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
170
|
AKTS
|
|
|
7.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|