Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Bilgisayar Mühendisliği(yl.yabanci Dil) > INTERNET OF THINGS
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
INTERNET OF THINGS İkinci düzey CENG 534 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri None
Eğitimin dili English
Koordinatör DR. ÖĞRETİM ÜYESİ FEHİM KÖYLÜ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Asst. Prof. Dr. Fehim KÖYLÜ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Hybrid (In class and online)
Dersin amacı The aim of the course is to gain an intellectual and academic perspective on the Internet of Things, one of today''s popular study areas in CS.
Dersin tanımı IoT hardware, software and communication technologies are introduced and current issues are discussed.

Dersin içeriği
1- The concept of internet of things (IOT)
2- Big data, online data, social media etc.
3- Data mining techniques used in IOT
4- Data mining techniques used in IOT
5- Communication technologies used in IOT
6- Communication technologies used in IOT
7- Mid term exam
8- Time series and analysis
9- Time series and analysis
10- The new techniques used in IOT
11- Cloud applications and data analysis
12- Cloud applications and data analysis
13- Industry 4.0
14- Final exam
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Internet of things concept
2- Online streaming data concept
3- Big data
4- Statistical data analysis
5- Data mining analysis
6- Big data applications
7- Online analysis
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
9- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
10- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 10 20
Toplam iş yükü     183
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Lecture notes
Yardımcı Kaynaklar Big Data and The Internet of Things: Enterprise Information Architecture for A New Age, Robert Stackowiak (Author), Art Licht (Author), Venu Mantha (Author), Louis Nagode (Author)

Ders ile ilgili dosyalar