Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Halkla İlişkiler ve Tanitim > HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARI Birinci düzey HİT 303 Seçmeli 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ NEDİM KARADUMAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üyesi NEDİM KARADUMAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Konferans
Dersin amacı Kurum, kişi ve kuruluşların çevreyle kurdukları ilişkilerde kullanılacak halkla ilişkiler uygulama alanlarının, özelliklerini, ilkelerini, fonksiyonlarının öğretilmesi.
Dersin tanımı Kurum ve kuruluşların halkla ilişkiler kapsamında yaptıkları uygulama yol ve tekniklerini konu edinir.

Dersin içeriği
1- Halkla ilişkiler ve çevre etkileşimi kapsamında yapılabilecek uygulamaların çeşitliliğini fark etme.
2- Basınla ilişkiler uygulama alanı: Basın bildirisi, basın açıklaması, basın toplantısı ilke ve kuralları
3- Basınla ilişkiler uygulama alanı: Basın gezisi.
4- Çalışanlarla ilişkiler uygulama alanı
5- Pazarlama Amaçlı Halkla İlişkiler (MPR) kapsamında yapılan uygulamalar.
6- Kurumsal Halkla İlişkiler uygulama alanı: Kurumsal reklamcılık.
7- Kurumsal Halkla İlişkiler uygulama alanı: Kurumsal kimlik çalışmaları; kurum felsefesi.
8- Kurumsal Halkla İlişkiler uygulama alanı: Kurumsal kimlik çalışmaları; kurumsal dizayn, kurumsal davranıj,kurumsal imaj.
9- Etkinlik yönetimi kapsamında uygulamalar: Fuarcılık.
10- Etkinlik yönetimi kapsamında uygulamalar: Sponsorluk.
11- Etkinlik yönetimi kapsamında uygulamalar: Kongre ve sergi organizasyonları.
12- İtibar yönetimi uygulamaları.
13- Kriz yönetimi uygulamaları.
14- Gündem yönetimi uygulamaları.
15- Lobicilik
16- Genel Değerlendirme
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Halkla İlişkiler Uygulamaları ve kullanılan temel materyali öğrenmek
2- Finansal Halkla İlişkiler Kurumsal Reklamcılık hakkında bilgi sahibi olabilmek
3- Sorun Yönetimi Kriz Yönetimi hakkında bilgi sahibi olabilmek
4- İtibar Yönetimi hakkında bilgi sahibi olabilmek
5- Lobicilik hakkında bilgi sahibi olabilmek
6- Pazarlama Amaçlı Halkla İlişkiler hakkında bilgi sahibi olabilmek
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 1 7
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 5 5
Toplam iş yükü     55
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları - Ayla, Aydemi Okay
Yardımcı Kaynaklar Halkla İlişkiler Faaliyetlerinin Rolü ve Önemi – Mustafa Karadeniz Public Relations Practices: Managerial Case Studies and Problems - Patrick Jackson, Stacey Smith, Frank R. Stansberry Makale: Kriz Yönetimi ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk- Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Kriz Yönetimi Sürecine Etkisi-Katkısı Doç. Dr. Mustafa Akdağ

Ders ile ilgili dosyalar