Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Avrasya Araştirmalari (y.l) > RUSÇA METİN OKUMALARI I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
RUSÇA METİN OKUMALARI I İkinci düzey ORA 559 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Okuma ve Anlama, Dinleme, Sözlü Anlatım I-II
Eğitimin dili Rusça
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ OKSANA MANOLOVA YALÇIN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ OKSANA MANOLOVA YALÇIN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli YÜZYÜZE
Dersin amacı Bu dersin amacı, Yüksek Lisans programı öğrencilerine Rusça metin okuma, çözümleme ve yorumlama konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin tanımı Çalışılan dilin ülkesinin geçmişi ve bugünü, yaşam tarzı, kültürünü, XX yüzyılın ünlü Rus yazarlarının eserleri tanımaya odaklanarak düzyazı metinleri okumayı ve anlamayı içermektedir.

Dersin içeriği
1- Dersin tanıtımı ve dersle ilgili kuralların belirlenmesi
2- 1. Максим Горький - биография писателя. 2. Антон-сибиряк -текст
3- 1. Макар Чудра - Рассказ
4- 1. Макар Чудра – Рассказ (продолжение) 2. Букет- текст
5- 1. Иван Алексеевич Бунин - биография писателя. 2. Дмитрий Иванович Менделеев -текст
6- 1. Ганс Христиан Андерсен - биография писателя. 2. Матрёшка -текст
7- 1. Михаил Афанасьевич Булгаков - биография писателя. 2. Я убил –текст, Булгаков
8- Vize Sınavı
9- 1. Я убил –текст, Булгаков (продолжение)
10- 1. Константин Георгиевич Паустовский - биография писателя. 2. Снег –текст, Паустовский
11- 1. Снег –текст, Паустовский (продолжение)
12- 1. Юрий Нагибин - биография писателя. 2. История с попугаем –текст 3. В одном лице –текст
13- 1. Александр Иванович Куприн - биография писателя. 2. Самый молодой студент –текст
14- Final Sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Metin üzerinde çalışma ve doğru algılayabilme;
2- Metni paragraflara bölebilme;
3- Metin içinde konuları ilişkilendirebilme;
4- Metni okurken dikkatini dilbilgisinin yapısal özelliklerine odaklanabilme;
5- Okunan metne yeni isim verebilme;
6- Metni yorumlayabilme;
7- Konuşma ve tartışma yürütme becerileri gelişir.
8- Sözcük darağacını gelişir.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Avrasya coğrafyasını ve bu coğrafyada yaşayan toplumları tanır.
2- Türk Dünyasının tarihini bilir, Türk Dünyasında meydana gelen gelişmeleri takip eder ve varsa sorunlara çözüm üretir.
3- Avrasya bölgesi toplumlarının iktisat, uluslararası ilişkiler, dil, edebiyat, tarih, sanat tarihi, sosyoloji, coğrafya vb. alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik yenilikleri takip edebilmek, bu alanlarda yorum, analiz ve değerlendirme yapar.
4- Türk Dünyasının etkileşimde bulunduğu kültürler üzerine araştırmalar yapar ve bu hususta bilgi ve donanıma sahip olur.
5- Avrasya coğrafyasındaki dil, edebiyat, tarih, sanat, sanat tarihi, sosyoloji, iktisat, işletme, uluslararası ilişkiler, antropoloji vd. alanlarda gelişmiş bir duyarlılık ve birikime sahip olur.
6- Avrasya coğrafyasındaki siyasi, ekonomik ve sosyokültürel sorunlara dair temel bilgilere sahip olur ve bunlara çözüm önerileri sunabilme becerisi kazanır.
7- Avrasya coğrafyasındaki devletlerin birbirleri ile olan çok yönlü ve çok boyutlu ilişkilerini analiz eder.
8- Çağdaş Türk lehçe ve şivelerinden en az birini ileri düzeyde bilir. Rus, Çin, Fars ve Arap dillerinden birini de orta seviyede bilir.
9- Türk dünyasının siyasi ve ekonomik anlamda etkileşimde bulunduğu devletleri tanır ve onlar hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur.
10- Türk dünyası başta olmak üzere öteki komşu halkların dil, din, kültür, çevre, etnik ve sosyal sorunlarını tespit ve analiz edecek, çözümler sunacak seviyede bilgi ve becerisine sahip olur.
11- Alanla ilgili bilimsel araştırma projeleri yapabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak, problem ve sorunlara çözüm üretecek şekilde model kurma ve hipotez geliştirebilme becerisi kazanır.
12- Bilimsel etik hususunda sorumluluk bilinci kazanır.
13- Avrasya coğrafyasında meydana gelen siyasi ve sosyal olaylara farklı perspektiflerden bakabilme becerisi geliştirir.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 14 3 42
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 4 20
Ara sınavlar 1 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 0 0
Araştırma 5 4 20
Toplam iş yükü     166
AKTS     6.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Г.А. Самохина, Н.М. Травинская (под ред. А.Х. Сатретдиновой). (2016). УЧЕБНОЕ ПОСОБИЕ ПО ЧТЕНИЮ И РАЗВИТИЮ РЕЧИ для иностранных студентов. (OKUMA VE KONUŞMA GELİŞTİRME EĞİTİM KILAVUZU. Yabancı öğrenciler için). Астрахань: Изд-во ГБОУ ВПО Астраханский ГМУ. В. В. Белый, Н. В. Кислик. (2011). Русский рассказ : учеб.-метод. пособие (Rusça Hikâye: öğretim ve yöntem kaynağı) 2.baskı, Минск : БГМУ.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar