Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. MUSTAFA SOYLAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA SOYLAK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze.
|
Dersin amacı
|
Hava aracı Hidrolik ve Pnömatik Sistemleri Hakkında bilgi verilmesi, sistem elemanlarının ve arıza kaynaklarının belirlenmesi. Arıza durumunda problemi analiz ederek çözümü bulma kabiliyetinde, ekip çalışması ile çalışma aşamalarında riski azaltan, kaliteyi arttıran bakım personeli yetiştirilmesi hedeflenmektedir.
|
Dersin tanımı
|
Hidrolik ve Pnömatik sistemler hava araçlarında yaygın kullanım alanına sahiptir. Öğrencilerin sistem komponentlerini ve devre kurulumunu öğrenmeleri bu ders kapsamında gerçekleşmektedir. Devre şeması üzerinde arıza kaynaklarını tespit edebilmek, yeni bir sistem tasarımı yapabilecek analizci yaklaşıma sahip olmak, ekip çalışması ile iş paylaşımı yapabilmek öğrencilerimize bu ders kapsamında kazandırılmaktadır.
|
1- |
Hidrolik ve Pnömatik sistemlere giriş, tarihçesi, temel tanımlamalar.
|
2- |
Hidrolik güç: sistem yapısı; Hidrolik akışkanlar.
|
3- |
Hidrolik rezervuar ve akümülatörler.
|
4- |
Basınç üretimi: elektrik, mekanik, pnömatik; Acil durum basınç üretimi.
|
5- |
Filtreler, Basınç kontrol; Basınç dağıtımı; Gösterge ve uyarı sistemi, Diğer sistemlerle bağlantı.
|
6- |
İniş takımları: Yapısı, şok abzorbe sistemi, açma kapama (normal and emergency)
|
7- |
Gösterge ve uyarı sistemi; Tekerlekler, frenler, kaymayı önleyici ve otomatik fren sistemi.
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Lastikler, yönlendirme, Havada-yerde uyarı sistemleri.
|
10- |
İklimlendirme Sistemleri.
|
11- |
Pnömatik ve Hidrolik Devre kurulumu.(Simulasyon)
|
12- |
Pnömatik ve Hidrolik Devre kurulumu.(Uygulama)
|
13- |
Pnömatik ve Hidrolik Devre kurulumu.(Uygulama)
|
14- |
Pnömatik ve Hidrolik Devre kurulumu.(Uygulama)
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Pnömatik komponent bilgisi
|
2- |
Hidrolik komponent bilgisi
|
3- |
Devre tanımlama ve uygulamalı devre kurulumu
|
4- |
Arıza bulma becerisi kazanılması
|
5- |
-Problem kaynaklarının analiz edilebilmesi kabiliyeti
|
6- |
-Yeni sistem tasarımı yapabilecek bilgi ve emniyet kültürü sahibi olmaları
|
7- |
Mevcut teknolojiye paralel donanım bilgisine ve teknik beceriye sahip olmalarının sağlanması
|
8- |
Çalışma esnasında ekip ruhunu taşıma kültürünün oluşturulması
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mesleki uygulamalarda ve örgütlerde etkin olarak yer alan, sürekli öğrenimle kendisini geliştiren, güçlü iletişim kurabilen, takım çalışması yapabilen, çok disiplinli ortamlarda görev alabilen teknik eleman yetiştirebilmek.
|
|
2- |
Havacılık standartları ile ilgili yeterli bilgi birikimine sahip olmak.
|
|
3- |
Alanındaki bakım uygulamaları için gerekli olan teknik araçları seçip ve kullanabilmek.
|
|
4- |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek.
|
|
5- |
Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilmek.
|
|
6- |
Uluslararası seviyede alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
|
|
7- |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
|
|
8- |
Bilgiye erişebilmek ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilmek, veri tabanları, bakım el kitapları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilmek.
|
|
9- |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak.
|
|
10- |
Alanı ile ilgili şema, teknik resim vb. dökümanları anlayıp, yorumlayabilmek.
|
|
11- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olmak.
|
|
12- |
İngilizce ve Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde kullanmak.
|
|
13- |
Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilmek ve yönetebilmek.
|
|
14- |
Alanındaki kavram, düşünce ve matematiksel ifadeleri anlayabilmek, kullanabilmek, bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek, sorunları tanımlayabilmek, analiz edebilmek, kanıtlara, araştırmalara ve farklı kaynak ve ölçümlerden elde edilen sonuçlara dayalı çözüm önerileri geliştirip, uygun düzeltici eylemde bulunabilmek.
|
|
15- |
Alanıyla ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.
|
|
16- |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilmek.
|
|
17- |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak.
|
|
18- |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olmak.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
8
|
8
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
1
|
14
|
Toplam iş yükü
|
|
|
104
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
www.megeb.meb.gov.tr internet adresi ve ders notları
|
|