Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÇİN FELFESİNE GİRİŞ |
Birinci düzey |
ÇDE313 |
Seçmeli |
5 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. NURCAN KALKIR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. Nurcan KALKIR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Antik dönem ve çağdaş dönem olarak ikiye ayırabileceğimiz Çin felsefe tarihinde antik döneme ait bilgilerin verilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Çin felsefesinin ne zaman ortaya çıktığı, neyi araştırdığı, ortaya çıkan düşünce ekolleri ve temsilcileri hakkında bilgi verir.
|
1- |
Felsefeye Giriş
|
2- |
Çin Felsefesinin ruhu nedir, neyi arar?
|
3- |
Üç Hanedanlık hakkında genel bilgi
|
4- |
Felsefenin gelişmeye başlama dönemi: Zhou Hanedanlığı
|
5- |
Ortaya Çıkan Düşünce Ekolleri (10 Ekol)
|
6- |
İlk Dört Ekol hakkında ayrıntılı bilgi verilmesi
|
7- |
Konfuçyüs
|
8- |
Vize Sınavı
|
9- |
Konfuçyüs hakkında Çince metnin işlenmesi
|
10- |
4 Kitap Beş Klasik
|
11- |
Lunyü hakkında bilgiler ve içeriğinin Türkçeye çevrilerek Konfuçyüs öğretisini anlamaya çalışmak
|
12- |
Diğer ekollerin kitaplarını anlamaya çalışmak
|
13- |
Ekollerin benzerlik ve farklılıklarını tartışmak
|
14- |
Makale okumaları
|
15- |
Final Sınavı
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Çin felsefesi hakkında bilgi sahibi olurlar.
|
2- |
Felsefenin nasıl ve ne zaman ortaya çıktığını öğrenir.
|
3- |
Düşünce ekollerinin özünü öğrenerek Çin düşünce yapısını kavrayabilir.
|
4- |
Tarih, edebiyat ve felsefe birbirlerinden ayrılamaz olduğundan bu alanlardaki bilgileri de öğrenir.
|
5- |
Eserlerin Klasik Çince ile yazılmış olması sebebiyle Klasik Çince hakkında bilgi sahibi olur.
|
6- |
-
|
7- |
-
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Çince dil bilgisi, Çin Kültürü, Çin Tarihi ve Çin Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
|
|
2- |
Çince yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
|
|
3- |
Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
|
|
4- |
Bireysel olarak özellikle Çince – Türkçe, Türkçe – Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
|
5- |
Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
|
|
6- |
Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
|
|
7- |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
|
8- |
Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
|
10- |
Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
|
11- |
Özellikle Çin Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
|
|
12- |
Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
|
|
13- |
Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
|
14- |
Çin Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
|
|
15- |
Çin Dili Edebiyatı ve Kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
|
16- |
Çin Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
|
|
17- |
Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
|
|
18- |
Yeni kültürel faaliyetleri tanımada yardımcı olur.
|
|
19- |
Çin'in tarihi geçmişini ortaya koyarak bireylerin Çin'in dünü ile bugününü anlamasına yardımcı olur.
|
|
20- |
Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
2
|
26
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
1
|
13
|
Ödevler
|
3
|
2
|
6
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
7
|
2
|
14
|
Kısa sınavlar
|
2
|
2
|
4
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
2
|
2
|
Laboratuvar
|
1
|
2
|
2
|
Arazi çalışması
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
2
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
86
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Wen Haiming, “Çin Felsefesi”, Kaynak Yayınları, İstanbul 2014.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Liu, Zhaoming, “中国文学一” , Likya Yayınları, Antalya, 2016.
Feng, Yulan, “Çin Felsefesi Tarihi”, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2019.
Wu, Chun, “Çin Felsefe Tarihi”, Kaynak Yayınları, İstanbul 2020.
Daisetz Teitaro Suzuki, “Çin Felsefesi Tarihi”, Say Yayınları, İstanbul, 2012.
|
|