Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Çin Dili ve Edebiyati > ÇİN FELFESİNE GİRİŞ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇİN FELFESİNE GİRİŞ Birinci düzey ÇDE313 Seçmeli 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. NURCAN KALKIR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. Nurcan KALKIR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Antik dönem ve çağdaş dönem olarak ikiye ayırabileceğimiz Çin felsefe tarihinde antik döneme ait bilgilerin verilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Çin felsefesinin ne zaman ortaya çıktığı, neyi araştırdığı, ortaya çıkan düşünce ekolleri ve temsilcileri hakkında bilgi verir.

Dersin içeriği
1- Felsefeye Giriş
2- Çin Felsefesinin ruhu nedir, neyi arar?
3- Üç Hanedanlık hakkında genel bilgi
4- Felsefenin gelişmeye başlama dönemi: Zhou Hanedanlığı
5- Ortaya Çıkan Düşünce Ekolleri (10 Ekol)
6- İlk Dört Ekol hakkında ayrıntılı bilgi verilmesi
7- Konfuçyüs
8- Vize Sınavı
9- Konfuçyüs hakkında Çince metnin işlenmesi
10- 4 Kitap Beş Klasik
11- Lunyü hakkında bilgiler ve içeriğinin Türkçeye çevrilerek Konfuçyüs öğretisini anlamaya çalışmak
12- Diğer ekollerin kitaplarını anlamaya çalışmak
13- Ekollerin benzerlik ve farklılıklarını tartışmak
14- Makale okumaları
15- Final Sınavı
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Çin felsefesi hakkında bilgi sahibi olurlar.
2- Felsefenin nasıl ve ne zaman ortaya çıktığını öğrenir.
3- Düşünce ekollerinin özünü öğrenerek Çin düşünce yapısını kavrayabilir.
4- Tarih, edebiyat ve felsefe birbirlerinden ayrılamaz olduğundan bu alanlardaki bilgileri de öğrenir.
5- Eserlerin Klasik Çince ile yazılmış olması sebebiyle Klasik Çince hakkında bilgi sahibi olur.
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Çince dil bilgisi, Çin Kültürü, Çin Tarihi ve Çin Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
2- Çince yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
3- Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
4- Bireysel olarak özellikle Çince – Türkçe, Türkçe – Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5- Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
6- Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
7- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
8- Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
9- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
10- Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
11- Özellikle Çin Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12- Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
13- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14- Çin Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
15- Çin Dili Edebiyatı ve Kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
16- Çin Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
17- Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
18- Yeni kültürel faaliyetleri tanımada yardımcı olur.
19- Çin'in tarihi geçmişini ortaya koyarak bireylerin Çin'in dünü ile bugününü anlamasına yardımcı olur.
20- Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 3 2 6
Sunum / Seminer hazırlama 7 2 14
Kısa sınavlar 2 2 4
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 2 2
Laboratuvar 1 2 2
Arazi çalışması 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 2 0
Toplam iş yükü     86
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Wen Haiming, “Çin Felsefesi”, Kaynak Yayınları, İstanbul 2014.
Yardımcı Kaynaklar Liu, Zhaoming, “中国文学一” , Likya Yayınları, Antalya, 2016. Feng, Yulan, “Çin Felsefesi Tarihi”, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2019. Wu, Chun, “Çin Felsefe Tarihi”, Kaynak Yayınları, İstanbul 2020. Daisetz Teitaro Suzuki, “Çin Felsefesi Tarihi”, Say Yayınları, İstanbul, 2012.

Ders ile ilgili dosyalar