Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyosistem Mühendisliği (yl.) > DOĞAL ARITMA SİSTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DOĞAL ARITMA SİSTEMLERİ İkinci düzey BSM516 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ İHSAN SERKAN VAROL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF.. DR. ZEKİ GÖKALP
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli YÜZ-YÜZE EĞİTİM
Dersin amacı DOĞAL ARITMA SİSTEMLERİNİN TASARIMI, İŞLETME, BAKIM, İZLEME VE DEĞERLENDİRMESİ
Dersin tanımı DOĞAL ARITMA SİSTEMLERİNİN TASARIMI, İŞLETME, BAKIM, İZLEME VE DEĞERLENDİRMESİ

Dersin içeriği
1- Atık su arıtmaya giriş
2- Arıtma sistemleri
3- Doğal arıtma sistemleri
4- Doğal arıtma sistemlerinde kirlilik giderim mekanizmaları
5- Yapay sulak alanlar
6- Serbest yüzey akışlı yapay sulak alanlar
7- Yüzey altı akışlı yapay sulak alanlar
8- ARA SINAV
9- Yüzey altı yatay ve düşey akışlı yapay sulak alanlar
10- Yapay sulak alanların tasarımı
11- Yapay sulak alanların işletme ve bakımı
12- Yapay sulak alanlarda izleme ve değerlendirme
13- Tasarım çalışması
14- Tasarım çalışması
15- FİNAL SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Arıtma sistemleri hakkında genel bilgi
2- Doğal arıtma sistemleri
3- Yapay sulak alanların tanımı
4- Yapay sulak alanların tasarımı
5- Yapay sulak alanların inşa, işletme ve bakımı
6- Yapay sulak alanlarda performans izleme ve değerlendirme
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, temel bilim ve Biyosistem Mühendisliği alanında yeterli düzeyde kuramsal-uygulamalı bilgiye sahiptir ve bunları uygular
2- Biyosistem Mühendisliğinde ortaya çıkabilecek problemleri tanımlayabilir, formüle edebilir ve çözebilir
3- Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümüne yönelik olarak disiplinlerarası bir yaklaşımla çözüme gider
4- Biyosistem Mühendisliği uygulamaları için gerekli teknik ve araçları kullanır
5- Deney tasarlama, yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yetilerine sahiptir
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
7- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlayabilir
8- Gelişen yeni teknolojilerden faydalanarak mevcut sorunları algılayabilir
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 5 4 20
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 2 1 2
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 3 6
Laboratuvar 3 2 6
Arazi çalışması 2 4 8
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 5 3 15
Toplam iş yükü     189
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -Atık Su Arıtma ve Deniz Deşarjı Yapıları Prof. Dr. Mehmet Berkün Seçkin Yayıncılık
Yardımcı Kaynaklar -Çevre Sorunları Prof. Dr. Reyhan Ayşen Wolff, (Editör)Prof. Dr. Kurtuluş Yılmaz Genç, (Editör)Dr. Öğr. Üyesi Nadide HüsnüoğLU Ekin Basım Yayın

Ders ile ilgili dosyalar