Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Mikrobiyoloji (yüksek Lisans) > KLİNİK DENEMELER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KLİNİK DENEMELER İkinci düzey SBE 518 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. GÖZDE ERTÜRK ZARARSIZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. AHMET ÖZTÜRK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Teorik dersler 12 saat, Seminerler 16 saat, Diğer 4 saat, Özel çalışma 45 saat, Klinik,saha ve labratuar çalışmaları 0 saat toplam 75saat.
Dersin amacı Bu dersin sonunda, öğrencilerin yayınlanmış bilimsel çalışmaların dizaynlarını öğrenecek ve eleştirecek düzeye gelmeleri amaçlanmaktadır. Öğrencilerin bilimsel bir çalışmanın aşamalarını, proje hazırlama becerilerini kazanması amaçlanmaktadır. Öğrenciler, kendilerine verilen ödevler, vize ve final sınavları ile bilimsel bir çalışma yapabilme deneyimine sahip olacaklardır.
Dersin tanımı

Dersin içeriği
1- Klinik denemeler nedir? Klinik denemelerin kısa bir tarihİ Araştırma Planlamak
2- Klinik araştırmalarda Etik, Çalışma Düzeni Bloklama, Cheklist oluşturma, Randomizasyon Blok ve eşleştirilmiş düzen, Randomize olmayan müdahaleli araştırma düzeni
3- Plasebo, Körleme, Örneklem Büyüklüğü
4- Klinik verilerde Confounding ve etkileşim
5- Klinik çalışmalar için düzen, Parelel düzen, Çapraz düzen
6- Randomize kontrollü denemelerin analizi
7- Vize Sınavı
8- Sürekli verilerin analizi
9- Kategorik değişkenlerin analizi
10- İlaç geliştirmenin Fazları
11- Etki/yarar değerlendirme konusu
12- Güvenliğin değerlendirilmesi
13- Klinik bir protokolun hazırlanması ve yorumlaması klinik veri yönetimi
14- Final Sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Deneme modellerini yazabilme
2- Klinik denemelerin çalışmalarını yapabilme
3- Klinik deney düzeni tasarlayabilme
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bakteriyoloji, viroloji, mikoloji ve immünoloji alanında kanıta dayalı ve güncel bilgi ve beceriler kazanmak.
2- Bilimsel araştırmalar için kanıta dayalı bilgiyi kullanmak.
3- Mikrobiyoloji alanında projeler geliştirmek.
4- Bilimsel araştırma sonuçlarını analiz edebilmek.
5- Bilimsel istatistiksel değerlendirmeleri irdeleyebilmek.
6- Bilimsel çalışmada etik prensiplerinin önemi hakkında farkındalık kazanmak.
7- Bilimsel bilgiye ulaşmak için kütüphane ve e-kaynakları kullanmak.
8- Mikrobiyoloji alanıyla ilgili cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak.
9- Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanmak.
10- Bilimsel okumalar ve araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri ulusal ve uluslararası alanda sunabilmek.
11- Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapmak.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar