Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veter.farmakoloji-toksikoloji (doktora) > EĞİTİM SOSYOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EĞİTİM SOSYOLOJİSİ Üçüncü düzey MB 102 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. KASIM KARAMAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. KASIM KARAMAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı u dersin amacı, içinde yaşadığı toplumdan bağımsız ele alınamayacak olan eğitimin sosyoloji disipliniyle olan ilişkisini göstermek; öğrencilerin temel sosyolojik kavramları tanımalarını sağlamak; eğitim alanına yansıyan sosyolojik problemlerin neler olduğu bilgisini vererek bu problemlere ne tür çözüm önerileri getirilebileceğini tartışmaktır.
Dersin tanımı -

Dersin içeriği
1- Sosyolojinin temel kavramları:Toplum nedir?
2- sosyal yapı, sosyal olgu, sosyal olay kavramları
3- sosyolojinin öncüleri ve eğitim görüşleri: İbn-i Haldun, A. Comte
4- sosyolojinin öncüleri ve eğitim görüşleri: K. Marx, E. Durkheim, M. Weber
5- Yöntem ve Teknikler
6- sosyolojik teoriler:çatışma kuramı, eleştirel teori,fenomenoloji ve etnometodoloji açısından eğitim;
7- Toplumsal süreçler:sosyalleşme ve eğitim
8- Toplumsal süreçler:sosyal tabakalaşma,sosyal hareketlilik ve eğitim
9- Arasınav
10- Toplumsal süreçler: sosyal değişme ve eğitim
11- Toplumsal kurumlar: Aile, din, ekonomi, siyaset ve eğitim
12- Türkiye’de sosyolojinin ve eğitim sosyolojisinin gelişimi: Ziya Gökalp ve Prens Sebahattin
13- Türkiye’de sosyolojinin ve eğitim sosyolojisinin gelişim:İsmail Hakkı Baltacıoğlu, Nurettin Topçu, Mümtaz Turhan vd.
14- Kültür ve eğitim
15- Küreselleşme ve Eğitim
16- Sosyal, kültürel, ahlaki bir sistem ve topluluk olarak okul.
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sosyoloji nedir? Temel kavramları tanımlayabilme.
2- Eğitim ve sosyolojisi ilişkisini açıklayabilme, Eğitim sosyolojisinin kurucularını ve temel görüşlerini kavrayabilme
3- Temel sosyolojik kuramları ve eğitimle ilişkisini kavrayabilme
4- Toplumsal tabakalaşma, toplumsal hareketlilik ve toplumsal değişme eğitim ilişkisini açıklayabilme.
5- Türkiye''''de eğitim sosyolojisinin gelişimi ve katkı sağlayan sosyologları ve görüşlerini kavrayabilme
6- Eğitim-kültür ilişkisini kurabilme
7- Sosyal, kültürel, ahlaki bir sistem ve topluluk olarak okulun toplumsal yapı içindeki yeri ve işlevlerini açıklayabilme
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 6 24
Ödevler 2 3 6
Sunum / Seminer hazırlama 2 3 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     74
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Eğitim sosyolojisi ile ilgili tüm kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar
İndir  Ders içeriğini kapsayan tüm Eğitim sosyoloji ve diğer yardımcı kaynaklar ders metaryali olarak kullanılabilir.