Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Müzik > İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ ÖĞRETİMİ UYGULAMASI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ ÖĞRETİMİ UYGULAMASI Birinci düzey HEM517 1 1.00 1.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. PINAR TEKİNSOY KARTIN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. ÖZLEM CEYHAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Aktif öğretim/uygulama
Dersin amacı Öğrenciye rehberlik edilerek sınıf içi derslerde ve klinik uygulamalarda edindikleri bilgi ve beceriyi uygulamaya aktarabilmelerini ve etkin öğretim yöntemlerini kullanmalarını sağlamaktır.
Dersin tanımı Öğrenciye öğretim yöntemleri bilgi ve becerisini kazandırır.

Dersin içeriği
1- Hemşirelikte öğretim dersinde işlenen konuların değerlendirilmesine yönelik sunum
2- Hemşirelikte öğretim dersinde işlenen konuların değerlendirilmesine yönelik uygulama
3- Uygulamada öğrenci liderliği yaparken uygulanması gerekenlerin tartışılması
4- Hemşirelikte öğretim dersinde işlenen konuların değerlendirilmesine yönelik uygulama
5- Uygulamada öğrenci liderliği yaparken uygulanması gerekenlerin tartışılması
6- Hemşirelikte öğretim dersinde işlenen konuların değerlendirilmesine yönelik uygulama
7- Uygulamada öğrenci liderliği yaparken uygulanması gerekenlerin tartışılması
8- Hemşirelikte öğretim dersinde işlenen konuların değerlendirilmesine yönelik uygulama
9- Uygulamada öğrenci liderliği yaparken uygulanması gerekenlerin tartışılması
10- Hemşirelikte öğretim dersinde işlenen konuların değerlendirilmesine yönelik uygulama
11- Uygulamada öğrenci liderliği yaparken uygulanması gerekenlerin tartışılması
12- Hemşirelikte öğretim dersinde işlenen konuların değerlendirilmesine yönelik uygulama
13- Uygulamada öğrenci liderliği yaparken uygulanması gerekenlerin tartışılması
14- Hemşirelikte öğretim dersinde işlenen konuların değerlendirilmesine yönelik uygulama
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğretim yöntemlerinin ve klinik eğitim liderliğinin öğretilmesini sağlamak
2- Öğretim yöntemlerinin ve klinik eğitim liderliğinin öğretilmesini sağlamak
3- Öğretim yöntemlerinin ve klinik eğitim liderliğinin öğretilmesini sağlamak
4- Öğretim yöntemlerinin ve klinik eğitim liderliğinin öğretilmesini sağlamak
5- Öğretim yöntemlerinin ve klinik eğitim liderliğinin öğretilmesini sağlamak
6- Öğretim yöntemlerinin ve klinik eğitim liderliğinin öğretilmesini sağlamak
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2- Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3- Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4- Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5- Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6- Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7- Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8- Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9- Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10- Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11- Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12- Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 3 8 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     26
AKTS     1.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Tıp Eğitimcileri İçin Eğitim Beceri Rehberi. Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Ankara, 1999. - Tıp Eğitimcileri İçin Program Geliştirme Rehberi. Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Ankara, 1999. - Tıp Eğiticileri İçin Eğitim Becerileri Rehberi. Eds. Mehmet Aslan, Osman Günay, Fevziye Çetinkaya, Mümtaz Mazıcıoğlu. Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Matbaası, Yayın no: 70, Kayseri, 2002. - Sağlık Eğitimi ve Sağlığı Geliştirme. Şevkat Bahar Özvarış. Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Yayın No. 01/18. Ankara, 2001.
Yardımcı Kaynaklar Tıp Eğitimcileri İçin Eğitim Beceri Rehberi. Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Ankara, 1999. - Tıp Eğitimcileri İçin Program Geliştirme Rehberi. Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Ankara, 1999. - Tıp Eğiticileri İçin Eğitim Becerileri Rehberi. Eds. Mehmet Aslan, Osman Günay, Fevziye Çetinkaya, Mümtaz Mazıcıoğlu. Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Matbaası, Yayın no: 70, Kayseri, 2002. - Sağlık Eğitimi ve Sağlığı Geliştirme. Şevkat Bahar Özvarış. Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Yayın No. 01/18. Ankara, 2001.

Ders ile ilgili dosyalar