Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Hemşirelik (yüksek Lisans) > İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ ÖĞRETİMİ UYGULAMASI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ ÖĞRETİMİ UYGULAMASI İkinci düzey HEM517 Seçmeli 1 1.00 1.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. PINAR TEKİNSOY KARTIN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. ÖZLEM CEYHAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Aktif öğretim/uygulama
Dersin amacı Öğrenciye rehberlik edilerek sınıf içi derslerde ve klinik uygulamalarda edindikleri bilgi ve beceriyi uygulamaya aktarabilmelerini ve etkin öğretim yöntemlerini kullanmalarını sağlamaktır.
Dersin tanımı Öğrenciye öğretim yöntemleri bilgi ve becerisini kazandırır.

Dersin içeriği
1- Hemşirelikte öğretim dersinde işlenen konuların değerlendirilmesine yönelik sunum
2- Hemşirelikte öğretim dersinde işlenen konuların değerlendirilmesine yönelik uygulama
3- Uygulamada öğrenci liderliği yaparken uygulanması gerekenlerin tartışılması
4- Hemşirelikte öğretim dersinde işlenen konuların değerlendirilmesine yönelik uygulama
5- Uygulamada öğrenci liderliği yaparken uygulanması gerekenlerin tartışılması
6- Hemşirelikte öğretim dersinde işlenen konuların değerlendirilmesine yönelik uygulama
7- Uygulamada öğrenci liderliği yaparken uygulanması gerekenlerin tartışılması
8- Hemşirelikte öğretim dersinde işlenen konuların değerlendirilmesine yönelik uygulama
9- Uygulamada öğrenci liderliği yaparken uygulanması gerekenlerin tartışılması
10- Hemşirelikte öğretim dersinde işlenen konuların değerlendirilmesine yönelik uygulama
11- Uygulamada öğrenci liderliği yaparken uygulanması gerekenlerin tartışılması
12- Hemşirelikte öğretim dersinde işlenen konuların değerlendirilmesine yönelik uygulama
13- Uygulamada öğrenci liderliği yaparken uygulanması gerekenlerin tartışılması
14- Hemşirelikte öğretim dersinde işlenen konuların değerlendirilmesine yönelik uygulama
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğretim yöntemlerinin ve klinik eğitim liderliğinin öğretilmesini sağlamak
2- Öğretim yöntemlerinin ve klinik eğitim liderliğinin öğretilmesini sağlamak
3- Öğretim yöntemlerinin ve klinik eğitim liderliğinin öğretilmesini sağlamak
4- Öğretim yöntemlerinin ve klinik eğitim liderliğinin öğretilmesini sağlamak
5- Öğretim yöntemlerinin ve klinik eğitim liderliğinin öğretilmesini sağlamak
6- Öğretim yöntemlerinin ve klinik eğitim liderliğinin öğretilmesini sağlamak
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Hemşirelik felsefesini bilir
2- Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
3- Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
5- Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
6- Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
7- İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
9- Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
11- Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
13- Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
14- Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 3 8 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     26
AKTS     1.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Tıp Eğitimcileri İçin Eğitim Beceri Rehberi. Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Ankara, 1999. - Tıp Eğitimcileri İçin Program Geliştirme Rehberi. Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Ankara, 1999. - Tıp Eğiticileri İçin Eğitim Becerileri Rehberi. Eds. Mehmet Aslan, Osman Günay, Fevziye Çetinkaya, Mümtaz Mazıcıoğlu. Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Matbaası, Yayın no: 70, Kayseri, 2002. - Sağlık Eğitimi ve Sağlığı Geliştirme. Şevkat Bahar Özvarış. Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Yayın No. 01/18. Ankara, 2001.
Yardımcı Kaynaklar Tıp Eğitimcileri İçin Eğitim Beceri Rehberi. Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Ankara, 1999. - Tıp Eğitimcileri İçin Program Geliştirme Rehberi. Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Ankara, 1999. - Tıp Eğiticileri İçin Eğitim Becerileri Rehberi. Eds. Mehmet Aslan, Osman Günay, Fevziye Çetinkaya, Mümtaz Mazıcıoğlu. Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Matbaası, Yayın no: 70, Kayseri, 2002. - Sağlık Eğitimi ve Sağlığı Geliştirme. Şevkat Bahar Özvarış. Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Yayın No. 01/18. Ankara, 2001.

Ders ile ilgili dosyalar