Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. PINAR TEKİNSOY KARTIN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. ÖZLEM CEYHAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Aktif öğretim/uygulama
|
Dersin amacı
|
Öğrenciye rehberlik edilerek sınıf içi derslerde ve klinik uygulamalarda edindikleri bilgi ve beceriyi uygulamaya aktarabilmelerini ve etkin öğretim yöntemlerini kullanmalarını sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Öğrenciye öğretim yöntemleri bilgi ve becerisini kazandırır.
|
1- |
Hemşirelikte öğretim dersinde işlenen konuların değerlendirilmesine yönelik sunum
|
2- |
Hemşirelikte öğretim dersinde işlenen konuların değerlendirilmesine yönelik uygulama
|
3- |
Uygulamada öğrenci liderliği yaparken uygulanması gerekenlerin tartışılması
|
4- |
Hemşirelikte öğretim dersinde işlenen konuların değerlendirilmesine yönelik uygulama
|
5- |
Uygulamada öğrenci liderliği yaparken uygulanması gerekenlerin tartışılması
|
6- |
Hemşirelikte öğretim dersinde işlenen konuların değerlendirilmesine yönelik uygulama
|
7- |
Uygulamada öğrenci liderliği yaparken uygulanması gerekenlerin tartışılması
|
8- |
Hemşirelikte öğretim dersinde işlenen konuların değerlendirilmesine yönelik uygulama
|
9- |
Uygulamada öğrenci liderliği yaparken uygulanması gerekenlerin tartışılması
|
10- |
Hemşirelikte öğretim dersinde işlenen konuların değerlendirilmesine yönelik uygulama
|
11- |
Uygulamada öğrenci liderliği yaparken uygulanması gerekenlerin tartışılması
|
12- |
Hemşirelikte öğretim dersinde işlenen konuların değerlendirilmesine yönelik uygulama
|
13- |
Uygulamada öğrenci liderliği yaparken uygulanması gerekenlerin tartışılması
|
14- |
Hemşirelikte öğretim dersinde işlenen konuların değerlendirilmesine yönelik uygulama
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğretim yöntemlerinin ve klinik eğitim liderliğinin öğretilmesini sağlamak
|
2- |
Öğretim yöntemlerinin ve klinik eğitim liderliğinin öğretilmesini sağlamak
|
3- |
Öğretim yöntemlerinin ve klinik eğitim liderliğinin öğretilmesini sağlamak
|
4- |
Öğretim yöntemlerinin ve klinik eğitim liderliğinin öğretilmesini sağlamak
|
5- |
Öğretim yöntemlerinin ve klinik eğitim liderliğinin öğretilmesini sağlamak
|
6- |
Öğretim yöntemlerinin ve klinik eğitim liderliğinin öğretilmesini sağlamak
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Hemşirelik felsefesini bilir
|
|
2- |
Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
|
|
3- |
Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
|
|
4- |
Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
|
|
5- |
Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
|
|
6- |
Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
|
|
7- |
İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
|
|
8- |
Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
|
|
9- |
Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
|
|
10- |
Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
|
|
11- |
Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
|
|
12- |
Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
|
|
13- |
Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
|
|
14- |
Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
3
|
8
|
24
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
2
|
2
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
26
|
AKTS
|
|
|
1.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Tıp Eğitimcileri İçin Eğitim Beceri Rehberi. Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Ankara, 1999. - Tıp Eğitimcileri İçin Program Geliştirme Rehberi. Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Ankara, 1999. - Tıp Eğiticileri İçin Eğitim Becerileri Rehberi. Eds. Mehmet Aslan, Osman Günay, Fevziye Çetinkaya, Mümtaz Mazıcıoğlu. Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Matbaası, Yayın no: 70, Kayseri, 2002. - Sağlık Eğitimi ve Sağlığı Geliştirme. Şevkat Bahar Özvarış. Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Yayın No. 01/18. Ankara, 2001.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Tıp Eğitimcileri İçin Eğitim Beceri Rehberi. Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Ankara, 1999. - Tıp Eğitimcileri İçin Program Geliştirme Rehberi. Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Ankara, 1999. - Tıp Eğiticileri İçin Eğitim Becerileri Rehberi. Eds. Mehmet Aslan, Osman Günay, Fevziye Çetinkaya, Mümtaz Mazıcıoğlu. Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Matbaası, Yayın no: 70, Kayseri, 2002. - Sağlık Eğitimi ve Sağlığı Geliştirme. Şevkat Bahar Özvarış. Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Yayın No. 01/18. Ankara, 2001.
|
|