Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Fizyoloji (doktora) > KESİMHANEDE HAYVAN REFAHI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KESİMHANEDE HAYVAN REFAHI Üçüncü düzey VBH 570 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. NURHAN ERTAŞ ONMAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. NURHAN ERTAŞ ONMA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Evcil hayvanlarda türlere göre ırklar, morfolojik ve fizyolojik özellikleri, çevreye uyum ve hayvan refahı, sığır, koyun, keçi, kanatlı ve domuz yetiştiriciliği ilkelerinin teorik ve uygulamalı olarak öğrencilere öğretmektir
Dersin tanımı Hayvan refahı tanımı, tarihçesi, önemi Hayvan yetiştiriciliğinde hayvan refahının kullanımı Hayvanların nakil ve kesimhane şartlarında hayvan refahı prensipleri Hayvan refahı ve hayvan davranışları arasındaki ilişkiler

Dersin içeriği
1- Hayvan refahı konusunda kavram bilgisi ve hayvan refahının veteriner hekimliği açısından önemi.
2- Hayvan hakları hareketi ve hayvan refahı uygulamalarının tarihsel gelişimi ışığında hayvan hakları ve hayvan refahı kavramları arasındaki ilişki
3- Hayvan refahı uygulamalarının, hayvanların kullanım alanlarına göre ilkeleri
4- Hayvanlarda stres oluşturan faktörler
5- Hayvan refahı ve hayvan davranışları arasındaki ilişkiler
6- Hayvan refahı ve veteriner hekimliği etiği, veteriner hekimlerin sorumlulukları
7- Hayvanların nakil ve kesimhane koşullarında hayvan refahı ile ilgili prensipler (çift tırnaklılar)
8- Hayvanların nakil ve kesimhane koşullarında hayvan refahı ile ilgili prensipler (Tek tırnaklılar)
9- Hayvanların nakil ve kesimhane koşullarında hayvan refahı ile ilgili prensipler (Domuz kesimi)
10- Hayvanların nakil ve kesimhane koşullarında hayvan refahı ile ilgili prensipler (Kanatlı kesimi)
11- Hayvan refahı konusunda ulusal ve uluslar arası mevzuat
12- Hayvan refahı konusunda ulusal ve uluslar arası mevzuat
13- Hayvan nakil ve kesimleri sırasında genel hayvan refahı stratejileri
14- Hayvan refahı sorunları - çözüm önerileri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Hayvan refahının tanımı, tarihçesi, önemi ve hayvan yetiştiriciliğinde kullanımını bilir.
2- Nakil ve kesimhane koşullarında hayvan refahı prensiplerini bilir
3- Veteriner Hekimliğe ilişkin ulusal ve uluslararası kanun ve yönetmelikleri öğrenir
4- Veteriner Hekimliği eğitimi süresince edindiği bilgileri kullanarak ve temel hekimlik ilkelerini gözeterek, hayvancılık işletmeleri, hayvansal gıda üretimi yapan işletmeleri yönetir.
5- Veteriner hizmetleri ile ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır; bilimsel teknik ve yöntemleri inceler, sonuçları yorumlar; sorunlara yönelik analiz veya yöntem kurgular; elde ettiği verilere göre çözüm ve/veya tedavi alternatifi sunar. Veteriner hizmetleri ile ilgili olarak güncellenen mevzuatları takip eder ve gerektiğinde kullanır.
6- Hayvanların fizyolojik ve fizyopatolojik durumlarını kavramsal ve olgusal olarak değerlendirebilir.
7- Hayvan refahı ve hayvan davranışları arasındaki ilişkiyi değerlendirir; Hayvan refahının fizyolojik parametrelerle ilişkisini öğrenir
8- Gerekli hayvan sağlığı, refahı ve kamu sağlığı standartları çerçevesinde koruyucu önlemleri önerir ve/veya uygular
9- Hayvan refahı sorunlarını değerlendir
10- Hastalık önleme, sağlık ve refahı destekleme prensiplerini bilir

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Fizyoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak fizyoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2- Fizyoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3- Fizyoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4- Fizyoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5- Fizyoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6- Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7- Fizyoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8- Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9- Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar